Food Service τ. 145

61 διάστημα λίγων μόνο μηνών, ενώ αρκε- τοί επαγγελματίες των μπαρ μεταπήδη- σαν σε εικονικό περιβάλλον. Υπηρεσίες παράδοσης κοκτέιλ, πακέτα δώρων για ποτά και σχεδόν έτοιμες λύσεις μετατρέ- πουν το σπίτι σε παράδεισο απόλαυσης. Η επανάσταση των αισθήσεων Εδώ και λίγο καιρό, όλοι μιλούν για την επόμενη μέρα της Covid-19, συνηγο- ρώντας στο ότι, μόλις όλα τελειώσουν, θα συμβεί ένα ξέσπασμα τόσο μεγάλο και έντονο, που θα ανατρέψει την κοινω- νικότητα των ανθρώπων και θα την οδη- γήσει στα άκρα, ίσως και για τα επόμενα δέκα χρόνια. Σύμφωνα με τη μελέτη της TFL για τις παγκόσμιες τάσεις, ο καταναλωτής θα αποζητήσει στοιχεία έντονης απόλαυ- σης, που θα συνοδεύονται από αντίστοι- χα απόδρασης, αλλά και νοσταλγίας. Κά- ποια στιγμή οι καταναλωτές θα επιστρέ- ψουν στα μπαρ και θα αποζητούν την ποιότητα έναντι της ποσότητας, ώστε να γιορτάσουν την επιστροφή στη (νέα) κανονικότητα. Τότε οι επιλογές τους θα χαρακτη- ριστούν από έντονες γεύσεις, γεύσεις που θα διεγείρουν τον ουρανίσκο τους μακριά από τις αδιάφορες ή «στρογγυ- λές» του παρελθόντος. Οι αισθητηρια- κές απολαύσεις θα απαιτήσουν επιλογές που θα κυμαίνονται από έντονα ξινές, φουλ καυτερές ή δυνατά καπνιστές σε αρκετά πικρές, ακόμη και πολύ γλυκές γεύσεις. Σίγουρα όμως θα είναι όλες στα άκρα. Όσον αφορά το κομμάτι της νοσταλ- γίας, εκεί η δημοτικότητα των κλασικών κοκτέιλ θα ενισχυθεί. Άλλωστε, εκείνα εί- ναι που οι περισσότεροι απολαμβάνουν όλο αυτό το διάστημα της καραντίνας, οπότε και αυτά εντυπώθηκαν στη συ- νείδηση των καταναλωτών περισσότερο από κάθε άλλο. Ως εκ τούτου, τα κλασικά κοκτέιλ και οι παραλλαγές τους θα ισχυ- ροποιηθούν ως τάση ακόμη πιο πολύ. Οι καταναλωτές θα τα αποζητήσουν ακόμη πιο ξεχωριστά φτιαγμένα ή με μια ιδιαί- τερη παραλλαγή, στα αγαπημένα τους μαγαζιά. Σχετικά με τις κατηγορίες αποσταγμά- των, η ζήτηση της τεκίλας, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας για τις παγκόσμιες τάσεις, θα γιγαντωθεί – ιδίως στις ΗΠΑ όπου οι ευκαιρίες για ποιοτικότερα νέα προϊόντα στην κατηγορία φθάνουν το 60%. Αναφέρουμε, επίσης, το σκούρο ρούμι (32%) και το μεσκάλ (29%). Στην Ευρώπη το τζιν συνεχίζει την τρελή του πορεία, δημιουργώντας μία παγκόσμια τάση (51%) που το φέρνει στην πρώτη θέση των προτιμήσεων. Η αναδιαμόρφωση των μπαρ Είναι λανθασμένο να θεωρούμε πως οι υπηρεσίες delivery ή οι έτοιμες, ολο- κληρωμένες προτάσεις για το σπίτι θα εξαφανιστούν μόλις τελειώσει οριστικά η πανδημία. Η έρευνα δείχνει πως οι κα- ταναλωτές θα συνεχίσουν να αποζητούν τέτοιες λύσεις, μαθήματα και γευσιγνω- σίες σε ηλεκτρονικό περιβάλλον και πως οι οικιακές κάβες θα αναβαθμιστούν πε- ραιτέρω μέσα από τις διεθνείς τάσεις του 2021 και τις επιταγές τους. Τα μπαρ θα επαναπροσδιορίσουν τη λειτουργία τους, έχοντας πλέον υπό- ψη πως δεν απευθύνονται σε ανεκπαί- δευτους καταναλωτές, παρά σε απαιτη- τικούς και ενημερωμένους πελάτες, οι οποίοι θα αποζητούν το κάτι παραπά- νω από αυτά που έμαθαν να φτιάχνουν στην καραντίνα. Οι bartenders και οι επιχειρήσεις θα αυξήσουν τις επιλογές και τους τρόπους παράδοσης/εξυπη- ρέτησης με θεματικά μενού που θα αλ- λάζουν γρήγορα, συμπεριλαμβάνοντας φυσικά και το κομμάτι του take away ή/ και delivery. Έτσι, περνάνε στην εποχή της πλήρους εξατομίκευσης της εμπειρί- ας απόλαυσης. “Σε λιγότερο από έναν χρόνο, το ηλε- κτρονικό εμπόριο στα ποτά παρουσία- σε αύξηση τζίρου της τάξης του 350%.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=