Food Service τ. 145

62 Επιπροσθέτως, στη νέα εποχή που έρχεται, η ψηφιοποίηση στην παροχή των προϊόντων και των υπηρεσιών θα είναι απαραίτητη. Με τη συνήθεια και την κατακόρυφη άνοδο στη δημοφιλία των online πλατφορμών παραγγελίας, τα μπαρ και τα ξενοδοχεία θα ενσωματώ- σουν εξ ολοκλήρου ψηφιακούς, οπτικο- ποιημένους καταλόγους για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, οι οποίοι θα επι- τρέπουν στους καταναλωτές να βλέπουν, να παραγγέλνουν και να πληρώνουν σε ψηφιακό περιβάλλον. Φυσικά, αυτό δεν πρόκειται να αντικα- ταστήσει την προσωπική επαφή παρά θα αλλάξει τους ρόλους του προσωπικού: από παραγγελιοδόχους σε ανθρώπους που πλέον θα έχουν πιο πολύ χρόνο να μιλούν, να προτείνουν και να ασχολού- νται περισσότερο με τον καλεσμένο των καταστημάτων εστίασης. Αποπαγκοσμιοποίηση, «υπερεντοπιότητα» και αειφορία Το πλήγμα που δέχθηκαν τα κράτη τα οποία στηρίζονταν στις εισαγωγές τους, αλλά και η παγκόσμια τάση της δι- αφάνειας στην προμήθεια πρώτων υλών και της αειφορίας στην παραγωγική δι- αδικασία, θα είναι τα βασικά στοιχεία που θα επηρεάσουν τον σχεδιασμό νέ- ων προϊόντων ή τον ανασχεδιασμό ήδη υπαρχόντων. Η ροπή στα τοπικά προϊόντα που ξεκί- νησε πριν από μερικά χρόνια θα ενισχυ- θεί ακόμη περισσότερο με τις παγκόσμι- ες τάσεις του 2021. Εστιατόρια και μπαρ που βασίζονταν στις εισαγωγές τους για την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών είδαν τον τζίρο τους να εξαφανίζεται με τον αποκλεισμό των μεταφορών εν μέσω πανδημίας – για όσο καιρό ήταν ανοικτά. Ως εκ τούτου, η τάση στα ποτά το 2021 θα επικεντρωθεί σε υλικά πιο τοπικά, δη- μιουργώντας ακόμη πιο καθορισμένους γευστικούς χαρακτήρες ανά χώρα, ενδε- χομένως και ανά πόλη. Παράλληλα με τη διεθνή ευαισθητο- ποίηση για πρακτικές και διαδικασίες που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον, ο κατα- ναλωτής θα μεταφερθεί από τις επιλογές που είχε στο παρελθόν και που μπορεί να αφορούσαν παγιωμένα και παραδοσιακά στοιχεία ποιότητας –όπως, για παράδειγ- μα, την ηλικία και την ωρίμαση σε ένα ου- ίσκι– σε άλλες που θα είναι προσανατολι- σμένες στην αειφορία και στη διαφάνεια, αφού πλέον η τεχνολογία έχει εξελιχθεί τόσο, ώστε να μπορεί να προσφέρει το γευστικό προφίλ που εκείνος επιθυμεί. Επιπροσθέτως, στις παγκόσμιες τάσεις θα δούμε τόσο νέα υλικά συσκευασίας σε προϊόντα παγκόσμιας κυκλοφορίας, με γνώμονα την προστασία του περιβάλ- λοντος και της μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος, όσο και αειφόρες υπη- ρεσίες. Συνειδητή κατανάλωση Καθώς οι καταναλωτές εν γένει ανα- ζητούν πιο προσεκτικές επιλογές, είτε πρόκειται για το φαγητό είτε για το ποτό τους, η αγορά των ποτών χαμηλών σε βαθμούς ή χωρίς καθόλου αλκοόλ συ- νεχίζει να καλπάζει με γοργό ρυθμό. Και μπορεί η δυτική Ευρώπη εδώ να δείχνει τον δρόμο, παγκοσμίως όμως το 22% των καταναλωτών πίνουν λιγότερο, ενώ το 55% των καταναλωτών που χαρακτη- ρίζονται ως «συνειδητοί» καταναλώνουν ποτά με χαμηλό ποσοστό αλκοόλ. Η πανδημία ώθησε πολύ κόσμο στην ευζωία και τη συνειδητότητα, ωθώντας τους να συμπεριλάβουν βότανα, φρού- τα, λαχανικά και υπερτροφές στην κα- θημερινότητά τους. Η χρησιμότητα των βακτηρίων και των προβιοτικών, επίσης, είχε βρεθεί τους περασμένους μήνες στο επίκεντρο. Όλα τα παραπάνω, μαζί με τεχνικές όπως είναι, για παράδειγμα, η ζύμωση –με την οποία πειραματίστηκαν αρκούντως τα μπαρ τα περασμένα χρό- νια–, αλλά και με τη χρήση όλο και λιγό- τερων τεχνητών προσθέτων στα τελικά προϊόντα, θα ενσωματωθούν σε καινούρ- για εμφιαλωμένα προϊόντα και κοκτέιλ, δημιουργώντας νέες παγκόσμιες τάσεις μέσα στο 2021. < “Αρκετά μπαρ στον κόσμο έχουν πλέον δημιουργήσει υβριδικά μενού, ενσωματώνοντας σε αυτά ποτά με χαμηλό δείκτη αλκοόλ, ενώ προβλέπεται να προστεθούν ακόμη περισσότερα μέσα στο 2021.” TRENDS

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=