Food Service τ. 145

75 συνεργαζόμενος ιατρός. Τέλος, για την αποφυγή συνωστισμού στους κοινόχρη- στους χώρους, θα πρέπει να πραγματο- ποιηθεί αναδιάταξη των επίπλων, προ- κειμένου η αναλογία ατόμων να ανέρχε- ται σε 2 άτομα ανά 10 τ.μ., από 4 άτομα ανά 10 τ.μ. που ίσχυε την προηγούμενη τουριστική περίοδο. Υποχρεωτικά τα rapid tests για το προσωπικό Μεγάλη διαφοροποίηση αποτελεί η υποχρεωτική διενέργεια rapid tests στο προσωπικό, κατ’ ελάχιστον μια φορά εβδομαδιαίως. Σημαντική κρίνεται η αναφορά στα καταλύματα τα οποία, σε προαιρετική βάση, μπορούν να ορίσουν δωμάτια καραντίνας, υπό την προϋπό- θεση όμως να είναι σε οριοθετημένη περιοχή, αλλά και να επιλέξουν εάν θα παρέχουν τη δυνατότητα διενέργειας PCR tests ή rapid tests στους διαμένο- ντες πριν την αναχώρησή τους. Από την απαγόρευση εισόδου μη διαμενόντων στα δωμάτια εξαιρείται το προσωπικό του καταλύματος. Εξαιρούνται ακόμη οι εξεταζόμενοι στο πλαίσιο εξετάσεων γλωσσομάθειας, όπου είναι απαραίτητη η καταγραφή όλων των ονομάτων. Ειδικές ρυθμίσεις για τον μπουφέ Τα καταλύματα που διαθέτουν μπου- φέ θα πρέπει να παρέχουν απολυμα- ντικό μέσο στην είσοδο, ενώ ταυτό- χρονα το προσωπικό θα ελέγχει ότι γί- νεται χρήση του από τους πελάτες με παράλληλη τήρηση των αποστάσεων κατά το σερβίρισμα. Βάσει των νέων υγειονομικών πρωτοκόλλων, τα καταλύ- ματα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ της υποχρεωτικής τοποθέτησης ενός δια- χωριστικού πλεξιγκλάς ή, εναλλακτικά, να δίνεται η δυνατότητα το σερβίρισμα να πραγματοποιείται από τον πελάτη. Στην περίπτωση αυτή, το προσωπικό θα πρέπει να παρέχει γάντια μιας χρήσεως, τα οποία θα απορρίπτονται σε κάδο απορριμμάτων στο τέλος του μπουφέ. Η απολύμανση των χεριών με αντισηπτικό πριν και μετά τη χρήση των γαντιών εί- ναι καθοριστικής σημασίας. Διαπιστώνεται, επομένως, ότι καταρ- γείται η απαίτηση του σερβιρίσματος στον μπουφέ αλλά και η χρήση των κοινόχρηστων σκευών, όπως μηχανών σερβιρίσματος καφέ, μόνο από το προ- σωπικό εστίασης. Όμως, συνεχίζει να συνίσταται η παράθεση των προϊόντων σε ατομικά σκευή στον μπουφέ, όπου δεν είναι δυνατό το σερβίρισμα από το προσωπικό. Καθαρισμός και απολύμανση σε νέα τροχιά Τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα τρο- ποποιούν σημαντικά τις απαιτήσεις σχε- τικά με τον καθαρισμό και την απολύ- μανση των δωματίων κατά την εναλλαγή διαμενόντων. Βάσει αυτών, θα πρέπει να γίνεται σχολαστικός καθαρισμός και απολύμανση των επίμαχων επιφανειών του δωματίου αλλά και του μπάνιου, για παράδειγμα με χρήση ατμοκαθαριστή, και μεσολάβηση μίας ώρας αναμονής πριν τη διάθεση του δωματίου στον πε- λάτη. Για τον χειρωνακτικό έλεγχο των επιπέδων χλωρίου, επιτρέπεται πλέον η χρήση είτε φορητού φασματοφωτό- μετρου είτε με χρωματομετρική μέθοδο DPD ή η χρησιμοποίηση αναλυτή αλο- γόνου με καταγραφικό χαρτιού –κάθε 4 ώρες για τις κολυμβητικές δεξαμενές και πλέον ανά 2 ώρες, σε σχέση με τη 1 ώρα που ίσχυε κατά την προηγούμενη τουριστική περίοδο, για τις δεξαμενές υδρομάλαξης– και με χρήση αρχείου καταγραφής, εκτός εάν υπάρχει αυτό- ματος αναλυτής αλογόνου και σύστημα παρακολούθησης με αντίστοιχο ειδο- ποίησης εάν οι τιμές των παραμέτρων είναι εκτός ορίων. Σχετικά με τη μέτρηση και τήρηση αρχείου καταγραφής pΗ, πλέον άλλαξε σε ημερήσια και όχι ανά 8 ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών και ανά 2 ώρες κατά τη διάρ- κεια λειτουργίας των δεξαμενών υδρο- μάλαξης, εφόσον δεν υπάρχει αυτόματο σύστημα καταγραφής. Εάν τα τουριστικά καταλύματα παρέ- μειναν κλειστά για πάνω από ένα μήνα κατά την επαναλειτουργία τους, οφεί- λουν να ακολουθήσουν τα αναφερόμενα της εγκυκλίου Δ1/ΓΠοικ.32965/27.5.2020 «Πρόληψη της νόσου των λεγεωνάριων στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19». < “Τα υγειονομικά πρωτόκολλα εμφανίζουν ουσιώδεις διαφορές σε καίρια σημεία, καλώντας τις επιχειρήσεις να επικαιροποιήσουν το σχέδιο δράσης τους.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=