Food Service τ. 145

79 σημείο προβληματισμού αποτελεί η προ- σωπική επαφή μεταξύ των εμπλεκόμενων, η οποία δύσκολα αντικαθίσταται στο ηλε- κτρονικό περιβάλλον. Σαφώς και έγιναν προσπάθειες για υποκατάστατα μέσω ειδι- κών πλατφορμών, όπου φιλοξενούνταν οι εκδηλώσεις σε virtual περιβάλλον, ώστε να ενισχύεται η διάδραση μεταξύ των συμμε- τεχόντων και να δημιουργείται το αίσθημα της εκ του σύνεγγυς επικοινωνίας. Σε αρκε- τές περιπτώσεις, οι διοργανωτές έδωσαν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν ακόμη και το δικό τους avatar, προκειμένου να αναβαθμιστεί η digital εμπειρία ακόμη περισσότερο. Το σήμερα στις εκδηλώσεις Για πολλούς διοργανωτές, οι νέες αυτές μορφές των events ήρθαν για να μείνουν, μια και τα πλεονεκτήματα που προσφέ- ρουν στους συμμετέχοντες δεν μπορούν να αγνοηθούν. Πλέον δίνεται μεγάλη βα- ρύτητα και αξία στην ουσία και στην επι- κοινωνία των διοργανώσεων. Τα digital συνέδρια εστιάζουν στο πλούσιο περιε- χόμενο των παρουσιάσεων, με ενδιαφέ- ροντες ομιλητές, οι οποίοι διαθέτουν και επικοινωνιακές δεξιότητες. Δεν είναι όμως λίγες οι φορές όπου εξαίρετοι στο φυσι- κό περιβάλλον ομιλητές ή παρουσιαστές αντιμετωπίζουν δυσκολίες να μεταφέρουν τα μηνύματά τους πίσω από μια οθόνη. Επίσης, ειδικά στις περιπτώσεις των εκ- θέσεων, οι επαγγελματικές συναντήσεις απαιτούν περισσότερη προετοιμασία από πλευράς των εκθετών όσο και των επισκε- πτών, επειδή οι χρόνοι είναι πιο πιεστικοί και συγκεκριμένοι. Σημαντικό ρόλο στις διοργανώσεις αυ- τού του τύπου κατέχει η εικόνα του υλι- κού. Οι ομιλητές αξιοποιούν τη δύναμη των οπτικών βοηθημάτων –όπως τις εικό- νες, τα βίντεο και τα γραφήματα–, ώστε να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του κοινού. Ακόμη, για την αυξημένη διάδραση μεταξύ ομιλητών και κοινού, υιοθετούνται οι δη- μοσκοπήσεις, τα κουίζ, οι ερωτήσεις του κοινού και η συζήτηση σε πάνελ. Στα συν των digital διοργανώσεων είναι επιπλέον τα χαμηλότερα κόστη συμμετο- χής για τους εκθέτες. Όμως το γεγονός αυ- τό μπορεί να συνεπάγεται και μείωση των εσόδων για τους διοργανωτές. Βέβαια, με την κατάλληλη επικοινωνιακή-προωθητική στήριξη της διοργάνωσης, το κοινό που θα συμμετέχει μπορεί να αυξηθεί – και έτσι να ενισχυθούν οι χρηματικές ροές για τον διοργανωτή. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα συνέδρια αλλά και κάθε άλλη διοργάνωση με φυ- σική παρουσία, οι συμμετέχοντες συχνά καλούνται να συμπεριλάβουν στον προ- ϋπολογισμό τους δαπάνες μετακίνησης, διατροφής και διαμονής στον τόπο της διοργάνωσης. Τα κόστη αυτά στο digital περιβάλλον μηδενίζονται. Έτσι, η συμμε- τοχή φαντάζει περισσότερο δελεαστική και σίγουρα πιο εφικτή. Η διαχρονική αξία του networking Εκ του σύνεγγυς ή digital, κάθε διοργά- νωση αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για δικτύωση. Ειδικά στο digital περιβάλλον το networking γίνεται ακόμη πιο σπουδαίο. Γι’ αυτό οι διοργανωτές δεν παραλείπουν να εφευρίσκουν τρόπους, ώστε να συνεχί- σουν οι συμμετέχοντες να αναπτύσσουν το επαγγελματικό τους δίκτυο. Άλλωστε, όπως συχνά αναφέρουν και οι ίδιοι, η από- σβεση της συμμετοχής τους πραγματο- ποιείται μέσα από τις νέες επαγγελματικές ευκαιρίες που θα τους προκύψουν στο πλαίσιο της έκθεσης ή του συνεδρίου. Στο digital περιβάλλον, ο παθητικός ακροατής γίνεται ενεργός, ώστε να επιτύχει τους στό- χους του με περισσότερη ακρίβεια. Σύμμα- χος στις δράσεις αυτές είναι η τεχνολογία, η οποία προσφέρει πλήθος εφαρμογών που βοηθούν στην επικοινωνία. To virtual ήρθε για να μείνει Τους τελευταίους δεκατέσσερις μήνες, εικονικά γεγονότα έχουν εξελιχθεί από απλές διαδικτυακές εκπομπές σε ποιο- τικές τηλεοπτικές παραγωγές. Αυτή δεν είναι μια τάση που περνά. Η δέσμευση για εικονικές εκδηλώσεις και η συνεχής επέν- δυση σε αυτές προκύπτουν από μια πιο αργή από την αναμενόμενη ανάκαμψη, τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σχετικά με τη δυνατότητα συγκέντρωσης μεγάλου κοι- νού και την επίγνωση ότι ορισμένοι συμ- μετέχοντες απλά δεν είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν. Αρκετοί διοργανωτές διεθνώς συμφωνούν με αυτήν την πραγματικότητα και πολλοί υιοθετούν μια υβριδική στρα- τηγική. Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα PULSE της Northstar Meetings Group, πε- ρισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (54 τοις εκατό) σχεδιάζουν τώρα συνα- ντήσεις τόσο με φυσική παρουσία όσο και διαδικτυακές, βλέποντας ότι η ζήτηση είναι σημαντική. Τα self tests, τα rapid tests αλλά και οι εμβολιασμοί βοηθούν τους διοργανωτές να κινηθούν προς την κατεύθυνση των υβριδικών, με τις πρώτες επαγγελματικές εκθέσεις για το 2022 να ανακοινώνουν ότι θα επιστρέψουν εκ του σύνεγγυς σε συν- δυασμό με online ενέργειες. Εν αναμονή του φθινοπώρου λοιπόν! < “Στα συν των digital διοργανώσεων είναι τα χαμηλότερα κόστη συμμετοχής για τους εκθέτες.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=