Food Service τ. 146

6 H διαδικασία λήψης αποφάσεων από την πλευρά του επιχειρηματία, του ερ- γαζόμενου ή του καταναλωτή είναι μια δύσκολη διεργασία. Τα διλήμματα πολλά και οι επιλογές δύσκολες. Η μέχρι στιγμής εμπειρία δείχνει πως κάθε επιλογή έχει απώλειες και κάθε απόφαση έχει οφέλη. Όπως διαπιστώνει σε έρευνά του το «Harvard Business Review», ένας άνθρωπος λαμβάνει, κατά προσέγγιση, 2.000 απο- φάσεις ημερησίως. Αυτό ως γεγονός εξηγεί την πολυπλοκότητα του ανθρώπινου εγκε- φάλου και τη συναισθηματική φόρτιση που προκαλείται από την ευθύνη της επιλογής. Μετά από σχεδόν δύο χρόνια αναταράξεων που απαιτούν σε καθημερινή βάση να λαμβάνονται περισσότερες από 2.000 αποφάσεις, η επιχειρηματική δραστηριότητα εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Ευχάριστη ή δυσάρεστη είναι το ερώτημα το οποίο θα βρει απάντηση αργότερα. Η τουριστική κίνηση, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, δεί- χνει να εξελίχθηκε ικανοποιητικά σε προορισμούς σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για μια θετική συνθήκη, που μπορεί να κεφαλαιοποιηθεί κατά τη διάρκεια του χειμώνα, υπό προϋποθέσεις. Το «υπό προϋποθέσεις» σχετίζεται με τις αποφάσεις για άλλη μια φορά. Αποφάσεις που ήδη καλούνται να λάβουν επιχειρηματίες και εργαζόμενοι. Ειδικά στην εστίαση, η διαδρομή αυτή έχει ξεκινήσει, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται ήδη από τα τέλη Αυγούστου για τη φθινοπωρινή τους λειτουργία. Δεν είναι λίγα τα περιστατικά των εστιατορίων εκείνων τα οποία δυσκολεύονται να στελεχώσουν τις κουζίνες τους και τις σάλες τους. Και η δυσκολία δεν απορρέει απο- κλειστικά από την έλλειψη καταρτισμένου προσωπικού, αλλά και επειδή οι εργαζόμε- νοι δυσκολεύονται στη λήψη μιας απόφασης. Η απόφαση των υποψήφιων εργαζομένων μπορεί να σχετίζεται με τις αποδοχές ή τη θέση που τους προτείνεται, με τους συνεργάτες με τους οποίους θα κληθούν να συνυπάρξουν, με τον φόρτο εργασίας που απαιτείται να φέρουν εις πέρας ή με τους υγειονομικούς όρους που τίθενται από την επιχείρηση. Η θεωρία της λήψης αποφάσεων υποστηρίζει ότι τρεις είναι οι παράγοντες οι οποίοι ενδέχεται να επηρεάσουν την ορθότητα των επιλογών μας: η κόπωση, τα συ- ναισθήματα και η υπερπληροφόρηση. Όταν ένας από τους τρεις αυτούς παράγοντες επηρεάζει τον ανθρώπινο εγκέφαλο, η απόφαση είναι βέβαιο πως θα είναι λανθασμέ- νη. Στην τρέχουσα χρονική περίοδο μάλλον και οι τρεις παράγοντες έχουν επιδράσει στη συγκεκριμένη διαδικασία, με αποτέλεσμα η κόπωση να... δηλώνει παρούσα. Η κατάσταση αυτή συνεπάγεται λιγότερο ποιοτικές αποφάσεις, των οποίων οι επιπτώ- σεις θα φανούν το επόμενο διάστημα. Kανείς δεν γνωρίζει βέβαια ποια είναι η σωστή απόφαση μέχρι να αποδειχθεί από την έκβασή της. Το μόνο που μπορεί σε αυτό το στάδιο να ειπωθεί είναι μια σκέψη του E.A. Bucchianeri: «Να είμαστε σοφοί στις απο- φάσεις του σήμερα, για να μην κλάψουμε αύριο». Στο παρόν τεύχος, το κεντρικό θέμα είναι αφιερωμένο στο σήμερα και ειδικότερα στο παρόν της ελληνικής γαστρονομίας, φιλοξενώντας τις απόψεις τριών ανθρώπων του κλάδου. Το κεντρικό θέμα συνοδεύουν ρεπορτάζ για τα βιοδιασπώμενα προϊό- ντα, τις σάλτσες και τα dips, τα γλυκά του φθινοπώρου και μια συνέντευξη του διά- στερου Νίκου Ρούσσου. Η εξαίρεση μετατράπηκε σε κανόνα και η πανδημία είναι πλέον στοιχείο της καθημερινότητάς, με μόνη διαφορά τις μορφές που η ίδια υιοθετεί. 2.000 αποφάσεις για την εστίαση Compupress A.E. Κεντρικά Γραφεία: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847 ΚΩΔΙΚΟΣ: 015812 ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Γιάννης Πατρίκος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Μάγδα Πειστικού ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: Κατερίνα Ζώη ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ DTP: Δημήτρης Μελένιος DTP: Αδάμ Σάμιος, Νατάσσα Αντωνιάδου ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: Μ. ΣΠΥΡΟΥ ΔΙΑΘΕΣΗ-ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΡΓΟΣ A.E.-Πρακτορείο Διανομής Τύπου ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1108-9520 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του Food Service, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. Mάγδα Πειστικού

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=