Food Service τ. 146

64 OPERATIONS Παρότι η έναρξη κάθε επαγγελματι- κής δραστηριότητας αποσκοπεί στο κέρδος, η επιχειρηματική απόφαση δεν σχετίζεται με αυτό μονοσήμαντα, αλλά περιλαμβάνει μια ολόκληρη στρατηγική που συνδυάζει πολλούς παράγοντες, όπως τον υπάρχοντα ανταγωνισμό, την πρωτοτυπία, την προσφορά της ποιότητας του προϊ- όντος σε σχέση με την τιμή του κ.ά. Το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι μεν η επιτυχία, όμως πίσω από αυτήν υπάρχει πάντα το όραμα ενός ατόμου ή μιας ομά- δας ατόμων. Ποιος λοιπόν είναι ο ιδεα- τός συνδυασμός που θα οδηγήσει στην επιτυχία και κατ’ επέκταση στην αύξηση του τζίρου; Αρχικά, το ζητούμενο είναι αν έχει αποφασιστεί η ιδέα, αν υπάρχει η δυνα- τότητα να δημιουργηθεί η επιχείρηση και αν υφίσταται ο στρατηγικός σχεδι- ασμός των σταθερών παραγόντων που πρέπει να εκτιμήσει κανείς όταν επιζητεί να καθορίσει τις συνθήκες που επικρα- τούν στον χώρο. Αν όμως όλα ξεκινούν από τη βαθιά γνώση, τελικά η επιτυχία κάθε επιχειρηματικού εγχειρήματος κρί- νεται από το πάθος και την πίστη στο προϊόν. Αυτό που θεωρούμε δεδομένο, ότι δηλαδή τα καταστήματα σερβίρουν ποιοτικό φαγητό και παρέχουν καλό σέρ- βις, δεν συνεπάγεται ότι θα δημιουρ- γήσει και τους ανάλογους δεσμούς με τον πελάτη. Πώς θα καταφέρουμε να τον καταστήσουμε τον θαμώνα που επιθυ- μούμε; Η ομάδα του εστιατορίου είναι ο καταλύτης της επιτυχίας Καθοριστικό ρόλο στην παροχή υπη- ρεσιών διαδραματίζει το ανθρώπινο δυ- ναμικό. Η επιλογή και η εποπτεία του αποτελούν έναν κρίσιμο παράγοντα επι- τυχίας, που πολλοί επιχειρηματίες συχνά υποτιμούν. Η εμφάνιση, ο επαγγελματι- σμός και οι επικοινωνιακές δεξιότητες του προσωπικού μιας επιχείρησης είναι συχνά το διαβατήριο για την επιτυχία και τη μακροημέρευσή της. Υψηλόβαθ- μο στέλεχος αλυσίδας εστιατορίων είχε δηλώσει πριν από χρόνια ότι «σημασία δεν έχει μόνο τι πουλάς, αλλά πώς το πουλάς». Αρχικά λοιπόν πρέπει το προ- σωπικό να γίνει κοινωνός του οράματος της επιχείρησης και να συμμετάσχει δη- μιουργικά στον τρόπο με τον οποίο το όραμα αυτό θα γίνει γνωστό. Με άλλα λόγια, οι αγγελιαφόροι του οράματος της επιχείρησης είναι το ίδιο το προσωπικό. Είναι σημαντικό, από την πρώτη στιγμή, το ανθρώπινο δυναμι- κό να υιοθετήσει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της, ώστε να μπορέσει να την «περάσει» στο πελατειακό κοινό. Το αποτέλεσμα φαίνεται στη στάση και στην ανταπόκριση των πελατών, οι οποίοι συνειδητά θα επισκεφθούν την επιλογή τους. ENA OΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ H εστίαση αποτελεί ταυτόχρονα μια ευκαιρία και μια επιχειρηματική πρόκληση, καθώς θεωρείται ένας από τους πιο νευραλγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας. Οι βασικές αρχές του επιχειρείν επαναπροσδιορίζονται, έχοντας ως μόνο στόχο την επιβίωση των επιχειρήσεων. Της Ειρήνης Κουκίδου

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=