Food Service τ. 146

Covid-19 και εστιατόρια OPERATIONS Η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα λειτουργίας των επιχειρήσεων εστίασης. Μήπως όμως αυτή ήταν απλά η αφορμή; Του Χρήστου Κουτσόπουλου, Ιδρυτή της LeaDay Λίγες βιομηχανίες βίωσαν τις επι- πτώσεις της πανδημίας όπως αυτή της εστίασης. Θυμάμαι παλαιότε- ρους εστιάτορες να λένε χαρακτη- ριστικά: «Πόρτα είναι, πρέπει να την έχουμε πάντα ανοιχτή γιατί ποτέ δεν ξέρεις πόσος κόσμος θα μπει!». Οι πόρτες όμως παρέμειναν κλει- στές για μεγάλο διάστημα, δημιουργώ- ντας μια σειρά κρίσιμων θεμάτων αλλά και παράλληλα και την ευκαιρία για μεγά- λες αλλαγές στην εστίαση. Η οικονομική κρίση –που κράτησε μια δεκαετία– ήταν το πρώτο δυνατό χτύπη- μα που «ανακάτεψε την τράπουλα», κατά τη λαϊκή ρήση. Ήταν η περίοδος, κατά τη διάρκεια της οποίας η εστίαση έπρεπε να μοχθήσει για την επιβίωσή της απέναντι στη μειωμένη ζήτηση, τις αυξήσεις φόρων, του εργο- δοτικού κόστους κ.ά. Όλα αυτά έφεραν επιχειρήσεις στα πρόθυρα της μηδενικής κερδοφορίας, αρκετές δε από αυτές στο τέλος της λειτουργίας τους.  Το πρόβλημα που έγινε κανονικότητα Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί πως τα εστιατόρια, οι καφετέριες και κάθε εί- δους επιχείρηση εστίασης θα παρέμεναν κλειστά προς υπεράσπιση της υγείας των πελατών, αλλά και των ίδιων των εργαζο- μένων; Κάπως έτσι οδηγηθήκαμε σε κάτι που δεν είχε συμβεί ξανά, το γνωστό πια σε όλους Lockdown. Καθώς ολοκληρώνεται η τουριστική σαιζόν όλο και περισσότεροι πελάτες επι- 76 Τοπεριβάλλον σε νέα βάση

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=