Food Service τ. 149

40 η οποία της ανήκει στο παγκόσμιο γαστρο- νομικό στερέωμα». Στη σφαίρα της αισι- οδοξίας κινείται και ο Δημήτρης Μπού- τσαλης: «Γενικά είμαι από τη φύση μου ένας αισιόδοξος άνθρωπος! Παρατηρούμε να γίνονται μεγάλες επενδύσεις στην Αθήνα και η πόλη ξεκινά να αλλάζει μορφή. Όπως μας έχει διδάξει η ιστορία, μέσα σε περιό- δους κρίσεων γεννιούνται και γίνονται πραγ- ματικότητα νέα, συναρπαστικά πράγματα και ιδέες που μας πηγαίνουν πιο μπροστά. Έννοιες ή ιδέες όπως είναι το take away μεγάλων εστιατορίων ή η έξοδος για φαγητό ή ποτό μετά τη δουλειά είναι ορισμένες από τις συνήθειες που σίγουρα θα μας απασχο- λήσουν στο μελλον». Ποιότητα χωρίς εκπτώσεις Με έμφαση στην ποιότητα, η εστία- ση μπορεί να επιβιώσει, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Τσιοτίνη. Όπως αναφέρει: «Δυστυχώς ζούμε σε μια περίοδο μεγάλης αβεβαιότητας και δεν μπορούμε να κάνουμε πολλές εικασίες για το μέλλον. Θεωρώ όμως πως η εστίαση, παρά τις δυσκολίες, πρέπει να κοιτά μπροστά, έχοντας ως μεγάλο όπλο το κοινό της, που περισσότερο από ποτέ κοιτάζει και επιζητά την ποιότητα τόσο των προσφερόμενων υπηρεσιών όσο και του φαγητού». Ο Mιχαήλ Ζάχαρης αντιμετωπίζει το μέλλον του κλάδου με αισιοδοξία αλλά υπό προϋποθέσεις: «Κακά τα ψέματα, οι πρωτεύουσες των χωρών έχουν στραμμέ- να πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας και της δημοτικότητας, ασχέτως αν τα αξί- ζουν ή όχι. Γι’ αυτό λοιπόν, η Αθήνα, ως το κύριο προϊόν επίδειξης φιλοξενίας και γαστρονομίας, πρέπει να προσπαθεί δύο φορές επιπλέον από τις άλλες πόλεις. Κι αυτό με τρόπο ουσιαστικό, επιτυγχάνοντας σοβαρή παροχή υπηρεσιών, με ανάλογη σχέση αξίας-τιμής. Κατά την άποψή μου, η επόμενη δεκαετία διαγράφεται λαμπρή για την εστίαση, αρκεί να βοηθήσουμε όλοι και να προσπαθήσουμε όλοι, με βασικό γνώμονα τη διάρκεια της επιτυχίας και όχι το γρήγορο και πρόσκαιρο κέρδος». Με την άποψη αυτή δείχνει να συνηγορεί και ο Κωνσταντίνος Κωβαίος: «Τα καταστήματα εστίασης που κάνουν σοβαρή και οργανω- μένη δουλειά φυσικά και έχουν παρόν και μέλλον στο χώρο. Έχουν κερδίσει μια σταθε- ρή βάση επισκεπτών και μπορούν πράγματι να κοιτάνε μπροστά. Πιστεύω ότι στο μέλλον οι επιχειρήσεις εστίασης θα είναι λιγότερες σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Από τη μια η αγοραστική δύναμη του κοινού και από την άλλη ο υπερκορεσμός θα ωθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις που έχουν κα- ταφέρει να έχουν ένα σταθερό μερίδιο της αγοράς να επεκταθούν και να προσφέρουν το concept τους και πέραν της πρωτεύου- σας. Εν ολίγοις, η αθηναϊκή εστίαση θα έχει να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις τα επό- μενα χρόνια, αλλά με σωστή, οργανωμένη δουλειά θα αντέξει και θα παραμείνει στο υψηλό επίπεδο που έχει τώρα». Για σύ- μπραξη ιδιωτικού και δημόσιου φορέα κάνει λόγο ο Ανέστης Ποιμενίδης: «Βρα- χυπρόθεσμα θεωρώ πως η γαστρονομία και η εστίαση στον ελληνικό χώρο θα πάρουν μεγάλες διαστάσεις και δε θα περνούν πλέον απαρατήρητες από κανέναν και τίποτα. Σε αυτό βέβαια θα πρέπει να συμβάλουν πολ- λοί φορείς, κρατικοί και μη, και όλοι οι άν- θρωποι οι οποίοι σχετίζονται με το κομμάτι της εστίασης». ΡΕΠΟΡΤΑΖ “Η εστίαση, παρά τις δυσκολίες, πρέπει να κοιτά μπροστά, έχοντας ως μεγάλο όπλο το κοινό της.” Αλέξανδρος Τσιοτίνης

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=