Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

43 οδηγός HOW ΤΟ του χρήστη κάθε φορά που συνδέεται σε αυτό. Επίσης γνωρίζουν μια σειρά από άλλα πράγματα όπως την ηλι- κία και τη γλώσσα που μιλάει, τη διεύθυνση εργασίας και κατοικίας, τις διατροφικές του συνήθειες (π.χ. αν είναι vegan ή λάτρης του BBQ), με ποιον φίλο βρίσκεται μια δεδομένη στιγμή, πότε είναι τα γενέθλιά του ή η επέτειός του, άλλα και σημαντικές πληροφορίες όπως η αλλαγή εργασίας ή η γέννηση ενός παιδιού. Αυτά τα χαρακτηριστικά αποτελούν μια καταπληκτική ευκαιρία για επιχειρήσεις όπως τα μίνι μάρκετ προκει- μένου να ενημερώσουν το κοινό που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα τους. Για παράδειγμα, με κόστος λιγότερο από 1 ευρώ την ημέρα, ένα μίνι μάρκετ θα μπορούσε να ενημερώνει μόνο τις γυναίκες ηλικίας 35 ετών και άνω, που μιλάνε ελληνικά και διαμένουν σε απόσταση 1 χιλιομέτρου, για τυχόν προσφορές σε λαχανικά. Ακόμα μπορεί να διαφημίζει σε καταναλωτές της γειτονιάς που έχουν γενέθλια ότι η κάβα του καταστήματος διαθέτει ειδική τιμή για αυτούς τη συγκεκριμένη μέρα. Ή ότι το ψυγείο του καταστήματος διαθέτει παγωμένες μπίρες την ημέρα ενός ντέρμπι. Τέτοιοι συνδυασμοί είναι πολλοί, και κάθε επι- χείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτόν που θεωρεί αποδοτικότερο. Οι επιχειρήσεις, επ’ ευκαιρία αυτών των δια- φημίσεων, μπορούν να ξεκινήσουν και μια σειρά από 1to1 συζητήσεις με πελάτες που θέλουν πληροφορίες για τα προϊόντα, π.χ. αν σήμερα οι ντομάτες είναι φρέσκες, αν το κατά- στημα έχει τη μάρκα των τσιγάρων που καπνίζουν ή αν διαθέτει delivery. Και όλα αυτά με κόστος που μπορεί να είναι μερικά ευρώ ημερησίως, όταν και όποτε η επι- χείρηση το κρίνει σκόπιμο. Δημιουργήστε τη δική σας διαφήμιση Η πρακτική πλευρά του θέματος ίσως φαντάζει πολύ- πλοκη και με απαίτηση εξειδικευμένων γνώσεων. Δεν είναι. Για την ακρίβεια, μάλιστα, το Facebook έχει δημι- ουργήσει μια πλατφόρμα ιδιαίτερα απλουστευμένη ώστε ο οποιοσδήποτε χρήστης να μπορεί να τη χρησι- μοποιήσει αρκετά εύκολα. Ουσιαστικά, αυτό που χρειάζεται να κάνετε αρχικά, είναι να δημιουργήσετε μία επαγγελματική σελίδα στο Facebook. Στις επόμενες σελίδες θα δείτε έναν αναλυ- τικό οδηγό που θα σας βοηθήσει σε αυτή την προσπάθεια, ώστε να αρχίσετε και εσείς να προωθείτε την επιχείρησή σας και τα προϊόντα ή τις προσφορές σας μέσω του Διαδικτύου και συγκεκριμένα μέσω του Facebook, με ελάχιστο και ελεγχόμενο από εσάς κόστος. Προχωρήστε βήμα-βήμα και διαφημίστε την επιχείρησή σας στην περιοχή στην οποία δραστηριοποιήστε, «επι- κοινωνώντας» το όνομά της και ό,τι άλλο εσείς επιθυμείτε αποκλειστικά στο κοινό που σας αφορά. Κλείνοντας αυτό το άρθρο, πρέπει να επισημάνουμε πως είναι σημαντικό σε κάθε ανάρτηση να διαφημίζεται ένα μόνο προϊόν ή μία κατηγορία προϊόντων και όχι όλα τα προϊόντα της επιχείρησης. Οι καταναλωτές βλέπουν τη διαφήμισή σας ανάμεσα σε πολλές άλλες αναρτήσεις φίλων τους και ο χρόνος που δαπανά το μυαλό τους για αυτή είναι ελάχιστος, με αποτέλεσμα να μην αφομοιώ- νουν πολλές πληροφορίες. Επίσης, τα γραφικά που θα χρησιμοποιήσετε πρέπει να είναι καθαρά και το κείμενο ευδιάκριτο και ευκολονόητο. Σκοπός είναι να πυροδο- τήσετε μία ενέργεια του καταναλωτή, όπως μια επίσκεψη στο κατάστημά σας ή την αποστολή μιας ερώ- τησης, και όχι να πουλήσετε. Θα υπάρξει άπλετος χρόνος για αυτό, όταν επισκεφθεί την επιχείρησή σας. Με κόστος λιγότερο από 1 ευρώ€ την ημέρα, ένα μίνι μάρκετ θα μπορούσε να ενημερώνει μόνο τις γυναίκες ηλικίας 35 ετών και άνω, που μιλάνε ελληνικά και διαμένουν σε απόσταση 1 χιλιομέτρου, για τυχόν προσφορές σε λαχανικά.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=