Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

48 ρεπορτάζ Βενζινάδικα-παντοπωλεία σε όλη την Ελλάδα Η τάση που θέλει τα πρατήρια υγρών καυσίμων να μετατρέπονται σε μικρά παντοπωλεία, είναι πια μαζική και αφορά όλη την Ελλάδα, όχι μόνο μέσω των οργα- νωμένων δικτύων, αλλά και ατομικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των βενζινάδικων που είναι ταυτόχρονα και μίνι μάρκετ έχει πολλαπλασιαστεί στην Αθήνα. Μια γρήγορη βόλτα σε κάποια από αυτά δε, ήταν αρκετή για να αναδείξει το πλήθος των προϊό- ντων που μπορεί να βρει κανείς σε ένα πρατήριο υγρών καυσίμων σήμερα. Ενδεικτικά, σε πρατήριο της ΕΚΟ επί της οδού Αργυρουπόλεως, στην Αργυρού- πολη, βρήκαμε καπνικά είδη, αναψυκτικά, χυμούς, πάγο, μια μεγάλη γκάμα από σνακς, παγωτά, κάρτες ανανέωσης χρόνου κινητής τηλεφωνίας, προϊόντα δηλαδή που παραδοσιακά προμηθεύεται κάποιος από ένα μίνι μάρκετ. Παρόμοια ήταν η κατάσταση και σε πρατήριο της Ελίν στη λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή 30, στη Βούλα. Δίπλα στα αξεσουάρ αυτοκινήτου υπήρχαν τσι- γάρα, αναψυκτικά, τύπος, τσίχλες, καραμέλες και πατατάκια σε ένα καλοστημένο και ευρύχωρο περι- βάλλον. Όσον αφορά δε, τη συνεργασία των δικτύων πρατη- ρίων καυσίμων με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, το μεγάλο πλεονέκτημα αυτών των υποκαταστημάτων, πέρα από τη βαρύτητα της επωνυμίας τους, είναι η καλή οργάνωση και η μεγάλη ποικιλία προϊόντων, ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής. Επιπλέον, λόγω της υψηλής επισκεψιμό- τητας, τα συγκεκριμένα καταστήματα είναι σε θέση να εξασφαλίζουν χαμηλότερες τιμές από τα μίνι μάρκετ και να βγάζουν προσφορές σε κάποια είδη, όπως παρατη- ρήθηκε από την επίσκεψη μας σε πρατήριο της Shell με παράρτημα της ΑΒ Βασιλόπουλου επί της λεωφόρου Βάρης Κορωπίου, στο Κορωπί. «Κλειδί» οι καλύτερες τιμές χονδρικής Σύμφωνα με τη ΣΤΟΧΑΣΙΣ-Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, που εκπονεί κλαδικές μελέτες παρουσιάζοντας την υφιστάμενη κατάσταση και τις προοπτικές της αγοράς, οι ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ, προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί, θα πρέπει σίγουρα να μεταβάλουν κάποια από τα χαρακτηριστικά της μέχρι πρότινος λει- τουργίας τους. Η συνεργασία μεταξύ των μικρών λιανεμπόρων κρίνεται απαραίτητη, για να ενισχύσουν τη διαπραγματευτική τους ικανότητα με τους προμη- θευτές, διεκδικώντας καλύτερες τιμές χονδρικής. Η επέκταση της βάσης των προϊόντων τους και ο περιορι- σμός της εξάρτησής τους από τα καπνικά προϊόντα θα μπορούσε να βελτιώσει τα έσοδά τους, ενώ η αξιοποί- ηση της τεχνολογίας και των δυνατοτήτων του marketing παρουσιάζεται ως το εφαλτήριο για τη στα- διακή αύξηση των πωλήσεων. Βασιλική Καρίκα «Δεν αντέχει η αγορά» Την πεσμένη κίνηση στην αγορά και τις δυσκολίες του επαγγέλματος τόνισε και η κα Βασιλική Καρίκα, ιδιοκτήτρια του μίνι μάρκετ επί της οδού 17 Νοέμβρη στα Μελίσσια. «Κάθε χρόνο η κίνηση είναι και πιο πεσμένη, τώρα το καλο- καίρι αυξάνεται λίγο, κυρίως μέσω των παγωτών, των αναψυκτικών και της μπίρας, όμως σε γενικά επίπεδα η κατά- σταση είναι δύσκολη. Όποιος λέει ότι βγάζει εύκολα χρήματα από αυτή τη δουλειά, λέει ψέματα. Είμαστε εδώ όλη τη μέρα για το μεροκάματο. Δεν αντέχει η αγορά» υποστήριξε στο περιοδικό μας. Όσον αφορά την αύξηση του ανταγωνισμού μέσω και των πρατη- ρίων υγρών καυσίμων, πάντως, δεν έδειξε να ανησυχεί. «Όσα βάλουν και τσιγάρα, θα έχουν κίνηση σε αυτό τον τομέα, αλλά τα κέρδη μας εκεί είναι έτσι κι αλλιώς ελάχιστα. Γενικά δεν πιστεύω ότι θα δημιουργήσουν ανταγωνισμό. Άντε να πάρουν κανένα νερό ή κάτι τέτοιο. Πιστεύω όμως ότι θα έχουν πιο υψηλές τιμές σε σχέση με εμάς» τόνισε. Κώστας Γκαλής «Δεν ψωνίζουν στα πρατήρια» Τη μειωμένη κίνηση, ακόμη και κατά την καλή περίοδο του Μαΐου και του Ιουνίου, επεσήμανε στο περιοδικό μας ο κ. Κώστας Γκαλής στο μίνι μάρκετ επί της οδού Δεληγιάννη στην Πεντέλη, χωρίς να πιστεύει πάντως ότι οφείλεται στην αύξηση του ανταγωνι- σμού. «Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι οικονομικό. Δεν έχει ο κόσμος να χαλάσει όσα και πριν. Εμείς εδώ είμαστε μίνι μάρκετ γειτονιάς οπότε δεν νομίζω ότι μας επηρεάζει ιδιαίτερα ο ανταγωνι- σμός» μας εξήγησε. Τι πιστεύει όμως ο ίδιος για τη νέα τάση με τα πρατήρια-παντοπωλεία; «Θεωρώ ότι ο Έλληνας δεν έχει μάθει να ψωνίζει στα πρατήρια. Εγώ βάζω βενζίνη σε ένα τέτοιο πρατήριο της Shell και επειδή πληρώνω με κάρτα, μπαίνω πάντα και στο κατάστημα. Δεν έχει τύχει ποτέ, λοιπόν, να δω κάποιον να ψωνίζει εκεί» ανέφερε. Η δική σας άποψη Μ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=