Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

47 ρεπορτάζ κυκλοφορία του στα μίνι μάρκετ, αλλά και η προσπά- θεια της Revoil να κλείσει με τον ΟΠΑΠ αντίστοιχη συμφωνία, προκειμένου να εντάξει τη διάθεση τυχε- ρών παιγνίων στα καταστήματά της. Πρατήρια και μίνι μάρκετ μαζί Το ΣΚΡΑΤΣ βέβαια, δεν είναι το μόνο προϊόν που πέρασε από τη διάθεση της μικρής λιανικής στα πρατήρια, αφού τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η μαζική εμφάνιση «καταστημάτων ευκολίας», που εντείνουν τον ανταγω- νισμό και υπολογίζεται ότι μειώνουν τα κέρδη των μικρών επιχειρήσεων του χώρου κατά 4% κάθε χρόνο. Κι αυτό γιατί σε ένα πρατήριο καυσίμων μπορεί κανείς να βρει σήμερα μια μεγάλη γκάμα προϊόντων της μικρής λιανικής. Κι αν τα αναψυκτικά και τα προϊόντα ψυγείου αποτελούσαν πάντα μία επιλογή σε ένα πρα- τήριο, το ίδιο δεν ισχύει και για τα τσιγάρα, τα χαρτικά και τα τρόφιμα. Κι όμως πλέον, το να βρεις σοκολάτες, κρουασάν και πατατάκια δίπλα σε λάδια αυτοκινήτου είναι το πλέον πιθανό σενάριο. Κι αυτό, γιατί η μικρή αγορά, που ενσωματώθηκε πια στα πρατήρια υγρών καυσίμων, δεν περιλαμβάνει μόνο είδη για την κάλυψη των αναγκών του αυτοκινήτου, όπως συνηθιζόταν την προηγούμενη δεκαετία, αλλά στοχεύει και στην κατα- νάλωση προϊόντων από τον ίδιο τον οδηγό, που παρουσιάζεται πρόθυμος να διαθέσει λίγα επιπλέον ευρώ, όσο αναμένει να γεμίσει το ντεπόζιτο του αυτοκι- νήτου του. Τα πλεονεκτήματα των πρατηρίων Κι αν τα σούπερ μάρκετ γειτονιάς έχουν αρκετές δυσκολίες στην αντιμετώπιση του ανταγωνισμού της μικρής λιανικής (πολλά λειτουργικά έξοδα, μικρότερα περιθώρια κέρδους, υποχρέωση για αγορά συγκεκρι- μένων προϊόντων), το ίδιο δεν ισχύει και για τα πρατήρια καυσίμων. Κι αυτό γιατί τα πρατήρια διαθέ- τουν μία σειρά από πλεονεκτήματα που προσφέρουν αρκετά «όπλα» έναντι του ανταγωνισμού. Πρώτα από όλα, έχουν σταθερή πελατεία. Κάθε οδηγός αυτοκινή- του πηγαίνει τακτικά σε κάποιo πρατήριο υγρών καυσίμων για τον ανεφοδιασμό του και άρα οι πελάτες υπάρχουν ήδη και για τις μικρές αγορές μέσα στα πρα- τήρια. Επίσης, σε ένα πρατήριο υπάρχει και η πολυτέλεια της εύκολης στάθμευσης ακόμα και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, γεγονός που αποτελεί πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού με τα μίνι μάρ- κετ. Πολλά από τα συγκεκριμένα καταστήματα μάλιστα είναι και διαρκώς ανοικτά, όλο το 24ωρο, ενώ σε κάθε περίπτωση λειτουργούν σε ωράρια αντίστοιχα των μίνι μάρκετ και των καταστημάτων ψιλικών. Τέλος, ο χρόνος αναμονής σε ένα πρατήριο είναι μικρός αλλά δεδομένος και άρα μπορεί εύκολα να καλυφθεί με μια γρήγορη αγορά προϊόντων, ειδικά όταν αυτά υπάρ- χουν σε αφθονία. Τα πρατήρια υγρών καυσίμων προσφέρουν και την πολυτέλεια της εύκολης στάθμευσης ακόμα και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, ως ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού με τα μίνι μάρκετ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=