Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

51 ρεπορτάζ γίων και των απλογραφικών βιβλίων που τηρούν οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Τι αλλάζει για επιχειρήσεις και επαγγελματίες Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, ήδη από το 2019, το νέο μέτρο θα προβλέπει την υποχρέωση των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών, να εκδίδουν αποκλει- στικά ηλεκτρονικά τιμολόγια για τις συναλλαγές τους με άλλες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες και να διαβιβάζουν αυτόματα τα στοιχεία τους για επεξερ- γασία και διασταύρωση στο TAXISnet. Μάλιστα, τα στοιχεία των τιμολογίων που θα εκδίδο- νται και θα διακινούνται ηλεκτρονικά μεταξύ επιχειρήσεων ή και ελευθέρων επαγγελματιών, θα διαβιβάζονται ταυτόχρονα και στα πληροφοριακά συστήματα της Αρχής για άμεσο έλεγχο και διασταύ- ρωση. Με τη διαδικασία αυτή, οι φορολογικές υπηρεσίες θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο το ύψος των συναλ- λαγών που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Ουσιαστικά δηλαδή, η εφορία και τα ελεγκτικά κέντρα θα είναι on-line συνδεδεμένα με τα λογιστήρια και τα ταμεία των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελ- ματιών και θα μπορούν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή το ύψος των πωλήσεων κάθε επιχείρησης, αλλά και των συναλλαγών παροχής υπηρεσιών μεταξύ επιχει- ρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών. Ποιες επιχειρήσεις αφορά η ηλεκτρονική τιμολόγηση Η ηλεκτρονική τιμολόγηση μπορεί να εξυπηρετήσει όλων των ειδών τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέ- θους, μορφής (ΕΠΕ, ΑΕ, ΙΚΕ, ΟΕ κ.ά.) και κύκλου εργασιών. Ανάλογα με τα βιβλία που τηρεί μια εταιρεία, έχει διαφορετικές ανάγκες ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Για παράδειγμα, μία εταιρεία με διπλογραφικά βιβλία (Γ’ κατηγορίας) θα χρειαστεί ένα σύστημα ηλεκτρονι- κής τιμολόγησης που θα διαχειρίζεται διπλογραφικές εγγραφές (προγράμματα τύπου ERP), ενώ μια επιχεί- ρηση με βιβλία εσόδων / εξόδων (Β’ κατηγορίας) ή βιβλία αγορών (Α’ κατηγορίας) θέλει περισσότερες εφαρμογές ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Τα πιο πολλά προγράμματα ηλεκτρονικής τιμολόγησης μπορούν, μάλιστα, να διασυνδεθούν με φορολογικούς μηχανι- σμούς ώστε η εκτύπωση να γίνεται και σε ηλεκτρονικές αποδείξεις λιανικής. Πιθανά οφέλη και για τα μίνι μάρκετ Η ηλεκτρονική τιμολόγηση εκτιμάται ότι θα έχει θετική επίδραση σε όλες τις επιχειρήσεις, όπως και τα μίνι μάρκετ, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) μάλιστα, η καθολική υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμο- λόγησης μπορεί να εξοικονομήσει ακόμη και ένα ποσό της τάξης του 1 με 1,5 δισ. ευρώ ετησίως για τις ελληνι- κές επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες της ηλεκτρονικής τιμολόγησης (e-Invoicing) και της ηλεκτρονικής αρχει- οθέτησης (e-archiving) και μεταφοράς δομημένης ηλεκτρονικής πληροφορίας μπορούν να μειώσουν το κόστος μέχρι 60% για τους εκδότες των τιμολογίων, αλλά ακόμη και έως 65% για τους παραλήπτες παρα- στατικών. Κι αυτό γιατί τα λογισμικά που διατίθενται σήμερα και στην ελληνική αγορά, «υπόσχονται» περιορισμό στα λειτουργικά έξοδα, έχοντας τη δυνατότητα να αυτομα- τοποιήσουν ηλεκτρονικά τη δαπανηρή διαδικασία της χάρτινης έκδοσης και παραλαβής παραστατικών, πάντα σε πλήρη ευθυγράμμιση με την ελληνική νομοθεσία. Στα μίνι μάρκετ, η ηλεκτρονική τιμολόγηση αφορά κυρίως τις συνδιαλλαγές με τους χονδρεμπόρους και τη λήψη των σχετικών παραστατικών και τιμολογίων. Ακόμη και έτσι όμως, μπορούν να επωφεληθούν από τα εξής: • Ταχύτητα συνδιαλλαγών. Η μείωση του χρόνου απο- στολής, με την ηλεκτρονική τιμολόγηση διευκολύνει τις εμπορικές συνδιαλλαγές, αφού υπολογίζεται ότι θα χρειάζεται πλέον λιγότερο από 1 λεπτό, για την αποστολή των τιμολογίων Ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι η διαδικασία κατά την οποία οι επαγγελματίες χρησιμοποιούν μια πλατφόρμα (λογισμικό) για να δημιουργήσουν ηλεκτρονικά τα παραστατικά τους.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=