Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19

68 Παραμένει υψηλός ο τζίρος των Η κατανάλωση καπνού στην Ελλάδα έχει μειωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, με τα 31 δισεκα- τομμύρια τσιγάρα του 2009 να έχουν περιοριστεί στα 14 δισεκατομμύρια τσιγάρα το 2017, αριθμός βέβαια που παραμένει υψηλός κι είναι ένας από τους κορυφαίους σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το γεγο- νός έχει «πλήξει» σημαντικά τις επιχειρήσεις του κλάδου, αλλά όχι και… ανεπανόρθωτα, αφού η εγχώ- ρια παραγωγή καπνού παρουσιάζει ανοδικούς δείκτες τελευταία, ενώ και τα καθαρά κέρδη των -λιγοστών πλέον- επιχειρήσεων του κλάδου είχαν θετικό πρό- σημο σε πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ΣΤΟΧΑΣΙΣ. Κι αυτό γιατί οι επιχειρήσεις του κλάδου, όπως η Καρέ- λιας, η JTI και η British American Tobacco, προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα, εξορθολόγησαν τα κόστη τους, στράφηκαν εντονότερα στο εξωτερικό, ενώ ανέπτυξαν και νέα καινοτόμα καπνικά προϊόντα, τα οποία έδωσαν νέα ώθηση στις πωλήσεις τους. Του Στέλιου Ασλανίδη Το πρόβλημα των λαθραίων και οι «διέξοδοι» Η αγορά των καπνικών στην Ελλάδα έχει «συρρικνωθεί» τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των φόρων και της μεγάλης αύξησης του λαθρεμπορίου, όμως οι περισσότερες εταιρείες συνεχίζουν να κρατούν την κερδοφορία τους, ενώ ο τζίρος παραμένει υψηλός και για τα μίνι μάρκετ. ΚΑΠΝΙΚΏΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=