Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19

83 δύσκολο να κάνεις τη δική σου επιχείρηση. Εμείς δυστυχώς δεν είχαμε μεγάλο κεφάλαιο κι έτσι αναγκα- στήκαμε να το «χτίσουμε» σιγά σιγά. Κι ακόμη το προσπαθούμε αυξάνοντας λίγο λίγο το εμπόρευμά μας και τα προϊόντα που παρέχουμε στους πελάτες μας», υποστήριξε ο κ. Γεωργακόπουλος. Όσον αφορά την επιλογή του σημείου: «Υπήρχε και παλιά εδώ ένα μίνι μάρκετ, το οποίο όμως ήταν παρα- τημένο τα τελευταία χρόνια. Επιλέξαμε λοιπόν αυτό το σημείο, γιατί ήταν εύκολο να μας γνωρίσει ο κόσμος, ειδικά το καλοκαίρι που ανοίξαμε, ενώ έχει κοντά πλα- τεία και σχολείο, γεγονός που θεωρητικά βοηθάει τα μίνι μάρκετ», μας είπε. Ανταγωνισμός και «πόλεμος» προσφορών Οι μεγάλες «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ συνεχίζουν τον «πόλεμο» τιμών και κυρίως προσφορών στην ελλη- νική αγορά, με τα σχετικά στοιχεία να δείχνουν ότι αποτελούν και το νούμερο ένα κριτήριο πλέον για τους καταναλωτές. Τι γίνεται όμως στα μίνι μάρκετ; «Προσωπικά μελετάω αρκετά την αγορά και παρακολουθώ τον ανταγωνισμό. Προσπαθώ να διαφοροποιούμαι όσο γίνεται από τα σούπερ μάρκετ, τουλάχιστον όσα βρίσκονται κοντά μου. Έχω δίπλα και Μασούτη, αλλά κι OK Anytime. Ψάχνω λοιπόν προϊόντα που λείπουν από αυτά τα καταστήματα ή είναι διαφορετικά ώστε να «τραβήξω» τους κατανα- λωτές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα συνέβη πριν λίγες ημέρες. Ένα πελάτης μου ζήτησε ένα υγρό απορρυπα- ντικό για παιδιά το οποίο δεν είχαν τα OK, το οποίο πλέον είμαι «αναγκασμένος» να φέρω. Γενικά, στόχος είναι να μπορούμε πάντα να εξυπηρετούμε τους πελά- τες μας ό,τι κι αν ψάχνουν». Κι όσον αφορά τις τιμές; «Πρέπει να είσαι κοντά στο σούπερ μάρκετ, αλλά και να επιλέγεις κι εσύ κάποια προϊόντα για να «χτυπήσεις» τις τιμές. Τώρα για παρά- δειγμα σκέφτομαι να μειώσω κι άλλο την τιμή στα ενεργειακά ποτά της Hell, που «φεύγουν» αρκετά, ώστε να προσελκύσουμε ακόμη περισσότερο κόσμο. Παράλληλα, βγάζουμε διαρκώς προσφορές σε προϊό- ντα που έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε, για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας. Δεν βοηθάνε όμως κι οι εταιρείες. Πολύ δύσκολα μας προσφέρουν χαμηλότερες τιμές, παρότι το προσπαθώ αρκετά. Επιλέγοντας πάντως stand λιγότερου γνωστού brand στα κρουασάν, κατάφερα να κερδίσω και μια μικρή μείωση από γνω- στή εταιρεία, που είδε τον ανταγωνισμό», τόνισε ο κ. Γεωργακόπουλος. «Ο βερεσές απέθανε!» Πάνω από το ταμείο του καταστήματος ξεχωρίζει μια μικρή πινακίδα που γράφει «ο βερεσές απέθανε και σβήσαν τα τεφτέρια και ήρθε νέα διαταγή, με τα λεφτά στα χέρια». Πόσο συχνά έρχεται αλήθεια κόσμος χωρίς λεφτά για να ψωνίσει; «Δυστυχώς, έρχεται αρκετός κόσμος και ζητάει μια διευκόλυνση, γεγονός που κατα- λαβαίνουμε, γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά κι εμείς δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε. Πολλοί βλέ- πουν ένα γεμάτο μαγαζί και νομίζουν ότι γίνεται… χαμός, κάτι που φυσικά δεν ισχύει. Επίσης, είναι κι επι- κίνδυνο. Σε εμάς εδώ ήρθε πρόσφατα ένας γνωστός πελάτης και μου ζήτησε βερεσέ. Το έκανα, γιατί ήταν καλός πελάτης, αλλά μετά από αυτό «εξαφανίστηκε». Τον βρήκα τελικά στο δρόμο για να πάρω τα λεφτά μου», μας εξήγησε. Μεγάλη ζήτηση και POS Ποια προϊόντα αξίζει να έχει σήμερα ένα μίνι μάρκετ, ήταν η επόμενη ερώτηση. «Όλα φεύγουν κι όλα πρέπει να τα έχεις. Όσο μεγαλύτερη η γκάμα των προϊόντων, τόσο καλύτερα. Επίσης, εξαρτάται κι από το κατάστημα. Εμείς, για παράδειγμα, επειδή έχουμε κοντά πλατεία έχουμε μεγαλύτερη ζήτηση στα ενεργειακά ποτά, στα παιχνίδια, όπως οι τυχερές σακούλες, και σε τέτοιου είδους προϊόντα, που προτιμούν τα παιδιά. Αν και οι γονείς έχουν περιορίσει κι αυτές τις αγορές σε πολλά «Δυστυχώς έρχεται αρκετός κόσμος και ζητάει μια διευκόλυνση, γεγονός που καταλαβαίνουμε, γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά κι εμείς δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε».

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=