Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24

76 Παραμένει «ισχυρός» ο κλάδος των Μ ειωμένη εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια η κατανάλωση καπνού στην Ελλάδα, με την οικονομική κρίση να έχει οδηγήσει και σε «μαχαίρι» του ατομικού τζίρου των Ελλήνων στα τσι- γάρα. Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι συμπατριώτες μας καπνιστές περιόρισαν την αγορά καπνού και τσιγάρων μέσα στην κρίση κατά 20 ευρώ, καθώς το 2008, ξόδευαν κατά μέσο όρο ένα ποσό της τάξης των 54,65 ευρώ τον μήνα για καπνό και 52,85 ευρώ για την αγορά τσιγάρων, ενώ μια δεκαετία αργό- τερα τα νοικοκυριά εκτιμάται ότι ξοδεύουν 37,42 ευρώ για την αγορά καπνού και 29,94 ευρώ για τσιγάρα. Παρά τη μείωση, όμως, στην κατανάλωση, ο αριθμός των καπνιστών παραμένει υψηλός, με την αντίστοιχη έρευνα να δείχνει ότι μόνο στην Αττική, το 32,7% του πληθυσμού, περίπου 1 εκατομμύριο άτομα, δηλαδή, εξακολουθούν να είναι καπνιστές. Την ίδια ώρα, μάλι- στα, οι μεγάλες καπνοβιομηχανίες της χώρας μας εμφανίζουν συνεχώς ανοδικούς δείκτες σε τζίρους και κέρδη, αποδεικνύοντας ότι η συγκεκριμένη αγορά παραμένει «ισχυρή». Ενισχυμένοι οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς Οι «μεγάλοι παίκτες» του κλάδου των καπνικών στην Ελλάδα έχουν καταφέρει να διατηρήσουν σε θετική «τροχιά» τον τζίρο και την κερδοφορία τους, παρουσιά- ζοντας θετικά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια. Στην Ελλάδα, η Καρέλιας σημείωσε και στην χρήση 2018 Της Ελένης Σαραντάκη Κέρδη και νέα δεδομένα για τις καπνοβιομηχανίες Η μείωση του καπνίσματος στην Ελλάδα κι η αύξηση των λαθραίων τσιγάρων έχει επηρεάσει την αγορά του καπνού, η οποία όμως παραμένει «ισχυρή» στη χώρα μας, βρίσκοντας διέξοδο και μέσα από νέα προϊόντα. ΚΑΠΝΙΚΏΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=