Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 24

αύξηση του καθαρού (χωρίς Ε.Φ.Κ.) Κύκλου Εργασιών της κατά 3,31%, συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση, και αύξηση μεριδίων τόσο στα τσιγάρα όσο και στον καπνό για στριφτό τσιγάρο. Στην χρήση 2018, ο ενοποιη- μένος καθαρός (χωρίς Ε.Φ.Κ.) κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε 208 εκ. ευρώ, παραμένοντας στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2017. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων κι αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 12,72%, στα 99,4 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου, μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας και την πρό- βλεψη για φόρους, ανήλθαν σε 79,04 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 44,39%, σε σύγκριση με το 2017. Αντίστοιχα, η Imperial Tobacco Hellas, που είναι υπεύ- θυνη για έξι αγορές της ΝΑ Ευρώπης (Ιταλία, Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο, Μάλτα), είχε το 2016 κύκλο εργασιών 67,2 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη προ φόρων να ανέρχονται σε 5,8 εκατ. ευρώ. Καθαρά κέρδη προ φόρων 251,28 εκατ. ευρώ για το 2017, σε σχέση με 27,14 εκατ. ευρώ το 2016, είχε παρου- σιάσει κι η Παπαστράτος, η οποία έχει πλέον σταματήσει την παραγωγή τσιγάρων, εστιάζοντας πια στα Iqos, ως βασικός παραγωγός της Philip Morris International για ολόκληρη την Ευρώπη. «Μάχη» σε θερμαινόμενες ράβδους κι ηλεκτρονικά τσιγάρα Πάντως, οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς έχουν ήδη στραφεί στην επόμενη ημέρα του κλάδου, η οποία αφορά το άτμισμα. Με το ηλεκτρονικό τσιγάρο να δέχεται «πιέσεις» ακόμη και σε πολιτικό επίπεδο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, δύο μεγάλες καπνοβιομηχα- νίες έχουν ξεκινήσει τη δική τους «μάχη» στις θερμαινόμενες ράβδους καπνού. Την αρχή έκανε η Παπαστράτος, με επένδυση 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή μονάδας παραγωγής του νέου προϊόντος iQOS, στις εργοστασιακές εγκαταστάσεις της εταιρείας, στον Ασπρόπυργο Αττικής. Η εταιρεία σταμάτησε το 2017 να παράγει οποιοδήποτε άλλο τσιγάρο, για να αφοσιω- θεί στην παραγωγή του νέου προϊόντος της Philip Morris Internatinoal, με αποτέλεσμα να έχει πλέον «κερδίσει» και σημαντικό μερίδιο της αγοράς, καθώς υπολογίζεται ότι το iQOS καταλαμβάνει πια κοντά στο 7% της αγοράς, μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Κάπως έτσι μπή- καν στον…χορό κι οι υπόλοιπες μεγάλες καπνοβιομηχανίες, λανσάροντας στην Ελλάδα τα δικά τους προϊόντα. Ακολούθησε η British American Tobacco (BAT), η οποία σε αποκλειστική συνεργασία με τη Nobacco έκανε τη δική της είσοδο στην αγορά προϊό- ντων θερμαινόμενου καπνού, με την αποκλειστική διάθεση του προϊόντος glo Trademark στην Ελλάδα. Αντίθετα, από την πλευρά της, η Japan Tobacco Hellas έκανε δυναμική είσοδο στο ηλεκτρονικό τσιγάρο, με το Logic Compact, το οποίο και λειτουργεί με προ-γεμισμέ- νες κάψουλες (pods). Όσον αφορά την αγορά του ηλεκτρονικού τσιγάρου, αξί- ζει να σημειωθεί κι η πρόσφατη συνεργασία της JWELL-BΟVaping, μέσω του αποκλειστικού αντιπρο- σώπου της στην Ελλάδα, Vapour2smoke, με το δίκτυο της SMOK-E. H νέα συνεργασία αφορά το λανσάρισμα ενός εκ των κορυφαίων προϊόντων ατμίσματος στην εγχώρια αγορά, της σειράς BO Vaping. ΚΑΠΝΙΚΑ Αφιέρωμα ” “ Δύο μεγάλες καπνοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει τη δική τους «μάχη» στις θερμαινόμενες ράβδους καπνού, την ώρα που φουντώνει ο ανταγωνισμός και για το ηλεκτρονικό τσιγάρο. 77

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=