Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

28 ρεπορτάζ ΕΚΘΕΣΗ ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν χορτοφάγοι δεν ξεπερνά το 3%, αλλά υπάρχει ένα έντονο ενδιαφέρον για αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, το οποίο είναι σημαντικά πιο έντονο από άλλες χώρες, με το 62% του κοινού να δηλώνει ότι έχει αυξήσει την κατα- νάλωση φρούτων και λαχανικών με στόχο τη βελτίωση της υγείας του. Η συγκεκριμένη τάση, λοιπόν, αναμένεται να κάνει πιο έντονη την αναζήτηση για εναλλακτικά υλικά, τρόφιμα και προϊόντα, προκειμένου να καλυ- φθούν οι υπάρχουσες διατροφικές συνήθειες. Προϊόντα όπως το φυτικό τυρί, τα φυτικά γάλατα κ.λπ . υπάρχουν ήδη στην ελληνική αγορά, με το επόμενο βήμα να είναι το κρέας εργαστηρίου ή από φυτικά συστατικά. Life Festival που διοργανώθηκε φέτος για 4η φορά στην Τεχνόπολις στο Γκάζι, υπάρχει ήδη μεγάλη ζήτηση για τα vegan προϊόντα, αφού αυτά δεν αφορούν μόνο τους ίδιους τους vegans και γενικότερα τους χορτοφάγους, αλλά και πολλούς καταναλωτές που θεωρούν αυτά τα τρόφιμα πιο υγιεινά και δείχνουν διατεθειμένοι να τα αγοράζουν και να τα καταναλώνουν, ακόμη και χωρίς να έχουν αποφασίσει ακόμη να κόψουν το κρέας. Χαρακτηριστικό της ανάπτυξης του κλάδου και στην Ελλάδα, πάντως, είναι ότι, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η χορτοφαγική δίαιτα που περιλαμβάνει και τα vegan προϊόντα αποτελεί μία από τις εφτά τάσεις που θα επικρατήσουν την επόμενη δεκαετία. Στην Ελλάδα το Το πρώτο ελληνικό περιοδικό για vegans «έκλεψε» τα φώτα στο Φεστιβάλ E δώ και λίγες ημέρες αποτελεί γεγονός και το πρώτο περιοδικό για vegans στην Ελλάδα. Πρόκειται για το νέο «Greek VEGAN», το οποίο έχει στόχο την ενημέρωση της ελληνικής βίγκαν κοινότητας για τα δρώ- μενα στον συγκεκριμένο χώρο και φιλοδοξεί να αποτελέσει το σημαντικότερο μέσο πληροφόρησης όλων όσοι ενδιαφέρονται για το κίνημα του βιγκανισμού. Παράλληλα, το περιοδικό αποτελεί έναν χώρο έκφρασης της αγοράς που απευ- θύνεται σε όσους έχουν υιοθετήσει το vegan lifestyle, παρουσιάζοντας είδη διατροφής και ρουχισμού, εστι- ατόρια, καλλυντικά κι ό,τι άλλο αφορά κι ενδιαφέρει τη βίγκαν κοινότητα. Το «Greek VEGAN» βρίσκεται ήδη στα περίπτερα και στο Vegan Life Festival έγινε ουσιαστικά η επίσημη παρουσίασή του, με το περίπτερό του να είναι από τα «καυτά» του Φεστιβάλ, αφού η πλειοψηφία των επισκεπτών ήθελε να μάθει περισσότερα γι’ αυτή τη νέα έκδοση, που αναμένεται να αποτελέσει κι οδηγό για κάθε vegan καταναλωτή στην Ελλάδα. Η προσέλευση του κόσμου στο 4ο Vegan Life Festival ήταν εντυπωσιακή, καθώς ξεπέ- ρασε τους 35.000 επισκέπτες.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=