Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

37 Ζυμαρικά Αφιέρωμα Α υξάνονται διαρκώς οι πωλήσεις ζυμαρικών στην Ελλάδα, αφού κατάφεραν να αντεπεξέλ- θουν και στις πιέσεις από την κρίση σε ολόκληρη την αγορά, δείχνοντας ότι τα μακαρόνια είναι από τις νούμερο ένα επιλογές των καταναλωτών στα ράφια. Σύμφωνα με τη μελέτη της InfoBank Hellastat, το 2017 ο συνολικός κύκλος εργασιών των εταιρειών του κλάδου αυξήθηκε κατά 1,7%, έναντι του προηγούμενου έτους. Καταγράφεται, μάλιστα, ότι τα ζυμαρικά θεωρού- νται από τα πιο δημοφιλή προϊόντα διατροφής, τόσο σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, όσο και σε περιόδους ευημερίας, εξαιτίας και της χαμηλής λιανικής τιμής πώλησης, έναντι άλλων προϊόντων διατροφής. Επίσης, η υψηλή διατροφική τους αξία κι η συνεχής προσπάθεια των βιομηχανιών να αυξήσουν την προϊοντική τους βάση προσφέρουν στους καταναλωτές πληθώρα επιλο- γών, με αποτέλεσμα να τα προτιμούν περισσότερο από άλλα βασικά είδη διατροφής. «Έρχεται» νέα άνοδος με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους Η αγορά των ζυμαρικών, μάλιστα, αναμένεται να παρουσιάσει ακόμη μεγαλύτερη άνοδο τα επόμενα χρόνια, καθώς από τη μία οι βιομηχανίες του κλάδου δείχνουν να έχουν «πιάσει» τις καταναλωτικές τάσεις της αγοράς, από την άλλη υπάρχουν αλλαγές και στα οικονομικά δεδομένα για τα καταστήματα. Όσον αφορά τον πρώτο παράγοντα, οι εταιρείες φαίνε- ται να ακολουθούν πλήρως τη ζήτηση της νέας γενιάς καταναλωτών, λανσάροντας νέα προϊόντα στην αγορά, με έμφαση στην υγιεινή διατροφή, με προϊόντα βρώ- μης, βιολογικά, φρέσκα, αλλά και vegan ζυμαρικά χωρίς γλουτένη. Ταυτόχρονα και σχετικά με το δεύτερο ζήτημα, θετική επίδραση στους σχετικούς δείκτες υπο- λογίζεται ότι θα έχει κι η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ από 24% σε 13%, καθώς μπορεί να βοηθήσει ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις των ζυμαρικών, αλλά και να προσφέρει καλύτερο περιθώριο κέρδους στα καταστήματα, ανάλογα με την «αφομοίωση» των αλλαγών. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη Euromonitor η ευρεία κατη- γορία των ζυμαρικών, ρυζιού και noodles θα έχει σταθερότητα ανάπτυξης την επόμενη πενταετία, ειδικά σε ό,τι αφορά τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, όπου εκτιμάται ότι ως το 2023 θα εμφανί- σει ανάπτυξη της τάξης του 1% φέτος (2019), 1,5% το 2020, 1,9% το 2021, 1,5% το 2022 και 1,4% το 2023. «Στροφή» σε πιο… υγιεινές επιλογές Οι νέες καταναλωτικές τάσεις θέλουν και τους Έλληνες να στρέφονται σε νέα προϊόντα που έχουν ως βάση την Πολλές μικρές ελληνικές επιχειρήσεις έχουν λανσάρει παραδοσιακά χειροποίητα ζυμαρικά, διαθέτοντάς τα και στη μικρή λιανική.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=