Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

38 Ζυμαρικά Αφιέρωμα πιο υγιεινή διατροφή. Στα ζυμαρικά αυτό μεταφράζεται σε μεγάλη άνοδο των προϊόντων ολικής άλεσης, αλλά και σε ενίσχυση κατηγοριών, όπως τα βιολογικά, τα χωρίς γλουτένη και τα ζυμαρικά με λαχανικά. Γενικότερα, άλλωστε, η ετικέτα «χωρίς» δείχνει πλέον να «πουλάει» περισσότερο σε όλο τον κόσμο, με σχετική έρευνα του Osservatorio Immagino 2 να επισημαίνει ότι πιο διαδεδομένα σε πωλήσεις είναι πλέον τα προϊόντα με σήμανση «χωρίς συντηρητικά», ενώ μεγαλύτερες τάσεις ανάπτυξης παρατηρούνται στα προϊόντα «χωρίς πρόσθετα», «χωρίς φοινικέλαιο», «χωρίς αλάτι», «χωρίς επιπλέον ζάχαρη», «χωρίς κορεσμένα λίπη» και, φυσικά, «χωρίς γλουτένη». Κάπως έτσι, έχουν μειωθεί πια σε σημαντικό βαθμό και στην Ελλάδα τα προϊόντα με γλουτένη, αποτελώντας τη μειοψηφία στην πλειοψηφία των κλάδων. Νέα τάση και τα φρέσκα - χειροποίητα ζυμαρικά Καινούργια τάση στην αγορά των ζυμαρικών είναι και τα φρέσκα, χειροποίητα ζυμαρικά. Πολλές μικρότερες επι- χειρήσεις του κλάδου, όπως η Νόστιμον, η Αμβροσία, η Σπανέλλη, η Rana, αλλά και η Γέννημα Γης από τα Γιάν- νενα, έχουν επενδύσει σε αυτό τον τομέα, προσφέροντας στην αγορά μία νέα, διαφορετική πρόταση. Η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο τύπων ζυμαρικών είναι ότι τα ξηρά ζυμαρικά παρασκευάζονται με αυγά, σιμιγδάλι και νερό, ενώ στα νωπά ζυμαρικά χρησιμο- ποιούνται μόνον αυγά και αλεύρι. Τα φρέσκα ζυμαρικά θεωρούνται όμως και πιο θρεπτικά, ενώ μαγειρεύονται πολύ γρηγορότερα. Πολλές μικρές ελληνικές εταιρείες, λοιπόν, έχουν λαν- σάρει φρέσκα, χειροποίητα ζυμαρικά, διαθέτοντάς τα και στη μικρή λιανική. Για την ακρίβεια, ξεκινώντας από τα παραδοσιακά παντοπωλεία, επεκτείνονται πια με στα- θερά βήματα και σε μίνι μάρκετ και άλλα καταστήματα της μικρής λιανικής. Πρόκειται για προϊόντα που έχουν το αρνητικό της υψηλότερης τιμής, αλλά ταυτόχρονα ανταποκρίνονται στη ζήτηση για πιο…ποιοτικές κι υγι- εινές επιλογές, προσελκύοντας μία διαφορετική καταναλωτική ομάδα. Στη «μόδα» και τα vegan Στη μόδα, πάντως, φαίνεται ότι βρίσκονται και τα vegan ζυμαρικά, καθώς αποτέλεσαν ένα από τα βασικά προϊό- ντα που παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο Vegan Life Βλάχου Αμαλία Δεν τους νοιάζει η ετικέτα όσο η τιμή Στο παντοπωλείο επί της οδού Ναυάρχου Νοταρά, στη Νέα Ιωνία, τα παραδοσιακά προϊό- ντα βρίσκονται στο προσκήνιο, με τα ζυμαρικά να είναι από τα πρώτα που βλέ- πει το μάτι. «Έχουν αρκετή κίνηση, άλλα τα προτιμούν οι άνθρωποι που έχουν τη δυνατότητα να τα αγοράσουν, γιατί ο περισσότερος κόσμος δεν έχει ούτε για τα βασικά, οπότε θα κοιτάξει και το ευρώ», μας είπε η ιδιοκτήτρια, κα Αμαλία Βλάχου. Μας εξήγησε, άλλωστε, ότι λίγο πολύ όλα φεύγουν περίπου… κυκλικά, ενώ μας τόνισε και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κι αυτή με τους τσιγαρά- δες. «Εκτός ότι δεν έχουμε επιλογές, έχουν φτάσει να μας υπαγορεύουν μέχρι και τις ώρες δουλειάς μας, αφού πρέπει να είμαστε ανοιχτοί ό,τι ώρα μπορούν να μας προμηθεύουν», ανέ- φερε χαρακτηριστικά στο περιοδικό μας. H άποψή σας

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=