Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

40 Ζυμαρικά Αφιέρωμα Μέση κατά κεφαλή κατανάλωση ζυμαρικών (σε κιλά) Ιταλία 23,5 Τυνησία 17 Βενεζουέλα 12 Ελλάδα 11,1 Χιλή 9,4 ΗΠΑ 9 Αργεντινή 8,7 Τουρκία 8,6 Ιράν 8,5 Γαλλία 8,1 Γερμανία 7,7 Πορτογαλία 6,5 Τσεχία 6,5 Βραζιλία 5,8 Ηνωμένο Βασίλειο 3,5 Πηγή: I.P.O. 2017 Festival, το οποίο διοργανώθηκε στην Τεχνόπολις, στο Γκάζι, τον περασμένο Οκτώβριο. Δεν ήταν λίγες οι εται- ρείες που λάνσαραν διάφορους τύπους ζυμαρικών ως vegan επιλογές, με το φεστιβάλ να περιλαμβάνει, μάλι- στα, και event με μαγείρεμα και δοκιμές, όπου αναδείχτηκαν γενικότερα κάποιες ολοκληρωμένες συνταγές για vegan μακαρονάδες. Επιχειρήσεις, όπως η Ζωγράφος κι η Τροφέας, φαίνεται ότι εστιάζουν σε αυτή την κατηγορία προϊόντων στον κλάδο των ζυμαρικών, ενώ την παράσταση στο φεστιβάλ έκλεψε το brand «μακαρονούλης» από το Αγρόκτημα Αθανασόπουλου. Οι «κυρίαρχοι» της αγοράς Στον κλάδο των ζυμαρικών, «κυρίαρχες» είναι οι τέσσε- ρις μεγάλες βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην αγορά, μέσα κι από εργοστάσια μακαρονοποιίας στον ελλαδικό χώρο. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες που καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς είναι η BARILLA HELLAS Α.Ε., η ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΙΚΙΖΑΣ Α.Β.Ε.Ε., η EURIMAC Α.Ε. κι η ΔΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠ. Α.Β.Ε.Ε. (ΗΛΙΟΣ), οι οποίες διαθέτουν όλα τα γνωστά εμπορικά σήματα, με ιστορία χρόνων στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με ανάλυση της Infobank Hellastat, οι συγκε- κριμένες επιχειρήσεις έχουν ενισχύσει διαχρονικά τον όγκο παραγωγής τους, επενδύοντας σε παραγωγικές εγκαταστάσεις και τεχνολογικό εξοπλισμό, με αποτέλε- σμα να υπερκαλύπτουν την εγχώρια ζήτηση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σημαντικό μέρος της παραγόμενης ποσότητας να διοχετεύεται στο εξωτερικό και κυρίως σε γειτονικές χώρες. Παράλληλα, βέβαια, στην αγορά δραστηριοποιούνται συνεταιρισμοί και μικρού μεγέθους επιχειρήσεις, συνή- θως οικογενειακές, οι οποίες παράγουν παραδοσιακά προϊόντα κι απευθύνονται κατά κύριο λόγο στις περιοχές δράσης τους. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχουν αρχίσει να αναπτύσ- σονται κι αυτές σε όλη τη χώρα, όχι μέσω της δημιουργίας πανελλαδικών δικτύων, αλλά σε συνεργα- σία με χονδρεμπόρους, ειδικά για τα μίνι μάρκετ, με έμφαση, για αρχή, στην Αττική. Βασικό προϊόν τα ζυμαρικά για τους Έλληνες Οι Έλληνες είναι…μακαρονάδες, όπως έλεγε και μία παλαιότερη διαφήμιση κι επιβεβαιώνεται και από τα σχετικά στοιχεία της παγκόσμιας αγοράς ζυμαρικών, η οποία και δείχνει ότι η χώρα μας ξεχωρίζει στην κατά- ταξη. Συγκεκριμένα, η μέση κατά κεφαλή κατανάλωση ζυμαρικών των Ελλήνων διαμορφώνεται σε 11,1 κιλά τον χρόνο, επίδοση που τοποθετεί την Ελλάδα στην 4η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, μετά από Ιταλία, Τυνη- σία και Βενεζουέλα. Τα προϊόντα του κλάδου εμφανίζουν διείσδυση στο σύνολο, σχεδόν, των νοικοκυριών της χώρας, λόγω της Διονύσης Ξένος Προτιμούν τα παραδοσιακά προϊόντα Το μίνι μάρκετ «Το Μαγαζάκι της Γειτονιάς» επί της οδού Φωκά, στην Αθήνα, διαθέτει μία μεγάλη γκάμα από προϊό- ντα με πολλές ελληνικές ετικέτες κι από μικρούς παρα- γωγούς. Μεγάλη κίνηση έχουν όμως και τα χύμα προϊ- όντα, το ρύζι και τα όσπρια, όπως μας τόνισε ο ιδιοκτήτης, κ. Διονύσης Ξένος. «Γενικά, ο κόσμος προτιμά τα παραδοσιακά προϊόντα και τις ελληνικές ετικέτες σε καταστήματα όπως το δικό μας. Γι’ αυτά έρχονται άλλωστε συνήθως εδώ, γιατί ξέρουν ότι θα βρουν κάτι που δεν έχει το σούπερ μάρκετ και μάλιστα σε καλές τιμές», είπε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». H άποψή σας

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=