Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

76 T α σούπερ μάρκετ «εκτόξευσαν» τον τζίρο τους στο διάστημα αυτό, καθώς δεν ήταν λίγοι αυτοί που έσπευσαν να αποθηκεύσουν τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης. Την ίδια ώρα, πολλά μίνι μάρκετ, ειδικά τα μεγάλα, αλλά και παντοπωλεία, είδαν επίσης τις πωλήσεις τους να αυξάνονται σημαντικά, απόρροια και του συνωστισμού στα μεγάλα καταστήματα και της δυσκολίας πρόσβασης σε αυτά, με τις ουρές να αποτε- λούν καθημερινό φαινόμενο. Αντίθετα, διαφορετική ήταν η εικόνα σε αρκετά κατα- στήματα ψιλικών. Το γεγονός ότι περιορίστηκε η κίνηση των Ελλήνων στους δρόμους «έβλαψε» σε τεράστιο βαθμό τα έσοδά τους κι οδήγησε σε αιτήματα για οικο- νομική ενίσχυση από το κράτος, το οποίο δεν συμπεριέλαβε ποτέ στα σχετικά μέτρα τις εν λόγω επι- χειρήσεις, παρότι πολλές από αυτές έμειναν κλειστές στο μεγαλύτερο μέρος της καραντίνας. Από εκεί και πέρα, σημαντικές ήταν οι αλλαγές και στα ψώνια των Ελλήνων καταναλωτών, αφού πέρα από τις διατροφικές συνήθειες, φαίνεται ότι δημιουργήθηκαν νέα δεδομένα και στις αγορές τους στα σούπερ και μίνι μάρκετ, οι οποίες και μένει να φανεί αν θα αποτελέσουν πάγια τακτική και κατά το επόμενο διάστημα. Ήδη από το πρώτο δεκαπενθήμερο της κρίσης, κατεγράφησαν μεγάλες κι απότομες αλλαγές στις επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές. Χαρακτηριστικές είναι εκείνες που αφορούν την υγιεινή, που φαίνεται ότι σχετίζονται άμεσα με τις εξελίξεις γύρω από τον κορωνοϊό. Του Στέλιου Ασλανίδη Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε τη ζωή όλων των Ελλήνων τους τελευταίους μήνες, καθώς τα μέτρα που ελήφθησαν δεν είχαν προηγούμενο και αναγκαστικά οδήγησαν και σε νέα δεδομένα σε ολόκληρη την αγορά, οι επιπτώσεις στην οποία θα φανούν τους επόμενους μήνες. Όσον αφορά, όμως, τα μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική, η καραντίνα λειτούργησε σε μεγάλο βαθμό διαφορετικά, με ευνοημένους και… χαμένους από τις νέες συνήθειες των καταναλωτών στη χώρα μας. Ο κορωνοϊός άλλαξε τα ψώνια των Ελλήνων έρευνα ΙΕΛΚΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=