Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 28

77 έρευνα ΙΕΛΚΑ «Εκτινάχθηκαν» τα συσκευασμένα προϊόντα Μία από τις πλέον ευνοημένες κατηγορίες προϊόντων την περίοδο του κορωνοϊού από τις αγορές των Ελλήνων ήταν τα συσκευασμένα προϊόντα. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου & Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμά συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) αυξήθηκε από 19% σε 33%. Η εξέλιξη αυτή δείχνει και την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτές πλέον στα συστήματα διασφάλισης ποιότητας της βιομηχανίας τροφίμων. Το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι φορούν κάποιο είδος μάσκας κατά την επίσκεψή τους στα καταστήματα, από μόλις 7% το διάστημα 9-12 Μαρτίου αυξήθηκε σε 41% μέσα σε λίγες μέρες. Ενώ στη μέτρηση της περιόδου 9-12 Μαρτίου ένα μόνο μικρό ποσοστό (16%) δήλωνε ότι αποφεύγει να κάνει αγορές, προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης, σχεδόν διπλασιάστηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα (30%). Νέα «στροφή» στα ελληνικά προϊόντα Όπως και κατά τη διάρκεια της τελευταίας οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, έτσι και στην περίοδο του κορω- νοϊού, οι Έλληνες έκαναν «στροφή» προς τα ελληνικά προϊόντα, δείχνοντας μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις εγχώριες εταιρείες και την ποιότητα των πρώτων υλών τους. Με βάση τα στοιχεία της έρευνας του ΙΕΛΚΑ, οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης, σε ποσοστό 60%, ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων, σε ποσοστό 48%, ενώ προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα σού- περ μάρκετ για τις αγορές τους, σε ποσοστό 72%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κορωνοϊός κι επανερχό- μασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δήλωσε ότι συμφωνεί. Αυτό το στοιχείο αποτελεί ένδειξη ότι οι εξελίξεις που συμ- βαίνουν στην ελληνική κοινωνία μπορεί να έχουν συνέπειες για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Μαγείρεμα στο σπίτι και κατανάλωση γλυκών Η πανδημία του κορωνοϊού, όμως, είχε σημαντικές επι- πτώσεις και στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων. Όπως ήταν λογικό, αυξήθηκε το μαγείρεμα στο σπίτι, αλλά και πολλοί καταναλωτές πέρασαν από την υγιεινή διατροφή στην… κατανάλωση ζάχαρης όσο «προχω- ρούσε» η καραντίνα, καθώς ο εγκλεισμός φαίνεται να έριχνε λίγο λίγο τις… αντιστάσεις τους. Όπως κατέγραψε η σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το 49% Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίοδο της καραντίνας υπήρξε μεγάλη συζή- τηση και για την αύξηση των ωραρίων στα σούπερ μάρκετ, η οποία επηρέασε σε μεγάλο βαθμό και τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής. Η κυβέρνηση αναγκάστηκε μάλιστα να αλλάξει τα αρχικά μέτρα, καθώς πολλοί καταναλωτές έδειξαν αντίθετοι με αυτή την πρακτική. Το γεγονός αποδείχθηκε και μέσα από έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η οποία και σημειώνει για το θέμα ότι «Αναμφίβολα, σημαντικό ρόλο στη δια- φωνία του κοινού με την επέκταση του ωραρίου παίζει ο ιδιαίτερα θετικός ρόλος που έχουν παίξει όλοι οι παράγο- ντες της αγοράς και ιδιαίτερα το προσωπικό των σούπερ μάρκετ, το οποίο κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρω- τοφανείς συνθήκες το προηγούμενο διάστημα». Με βάση τη σχετική έρευνα, θετικά αξιολογείται ο ρόλος του προσω- πικού των σούπερ μάρκετ από το 75% του κοινού και του σουπερμάρκετ γενικά από το 68%. Θετικά αποτιμάται ο ρόλος και των προ- μηθευτών και της βιομηχανίας τροφίμων σε ποσοστό 58%, αλλά και της πολιτείας σε ποσοστό 65%. Ενάντια στην αύξηση των ωραρίων στα σούπερ μάρκετ οι Έλληνες Το 60% των καταναλωτών έδειξε να προτιμά τα ελληνικά προϊόντα, ενώ το 48% δήλωσε ότι ελέγχει περισσότερο την προέλευση των τροφίμων.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=