Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 29

ειδήσεις «Άνοιγμα» στην επαρχία για τα Ok! Anytime Markets Στην επαρχία, συγκε- κριμένα στην Πάτρα, επεκτείνεται η γνωστή αλυσίδα ΟΚ! Anytime Markets, καθώς υπέγραψε συμφωνία franchise με την εται- ρεία ΥΙΟΙ ΣΙΜΙΤΖΗ που δραστηριοποιείται στην αχαϊκή πρωτεύουσα. Συγκεκριμένα, η συμφωνία προβλέπει τη μετατροπή των 3 σημείων εξ αυτών σε καταστήματα με την εμπορική επωνυμία OK! Grocery και το 4ο με την επωνυμία OK! Market. Τα 2 πρώτα καταστήματα θα έχουν ανακαινιστεί πλήρως εντός του 2020, ενώ μέχρι το 2021 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες για τη νέα σήμανση και λει- τουργία και στα υπόλοιπα καταστήματα. Η OK! Anytime Markets AE σήμερα διαθέτει στο δυναμικό της 111 σημεία πώλησης με την επωνυμία OK! Market, καθώς και 3 σημεία με την επωνυ- μία OK! Grocery, στην Αθήνα, στην περιοχή του Κολωνακίου, κι εκτός Αττικής, στη Μύκονο και σύντομα στην Αράχοβα. Τα Ok!Anytime Markets είναι καταστήματα τροφίμων 90-120 τετραγωνικών με γαλακτοκομικά, τρόφιμα κι είδη πρώτης ανά- γκης. Διαθέτουν ποικιλία μόνο τυποποιημένων προϊόντων που ανέρχεται στους 3.500 κωδικούς και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών στην κατηγορία των αγαθών που προμηθεύονται από το τυπικό σούπερ μάρκετ. Το ωράριο λει- τουργίας τους είναι απόλυτα εξυπηρετικό, καθώς λειτουργούν από Δευτέρα έως και Κυριακή από τις 08:00 έως τις 23:00, διευ- κολύνοντας έτσι όσους έχουν περιορισμένο διαθέσιμο χρόνο. Ευκαιρία για τα μίνι μάρκετ τα συσκευασμένα τρόφιμα Ξεκάθαρη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα συσκευασμένα τρόφιμα παρατηρείται τους τελευταίους μήνες, τάση ευνοϊκή για τα καταστήματα μικρής λιανικής που διαθέτουν μεγάλη ποικιλία ανάλογων κωδικών στα ράφια και τα ψυγεία τους. Αναλυτικά, όπως ανέφερε ο Παναγιώτης Μπορέτος, εμπορικός διευθυντής κι αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI Hellas, μπορεί τα βασικά κριτήρια επιλογής τροφίμων από τους καταναλωτές να αποτε- λούσαν στο παρελθόν η ποιότητα κι η τιμή, ωστόσο η εικόνα έχει αλλάξει ριζικά και πλέον στα βασικά κριτήρια επιλογής περιλαμβάνονται η υγιεινή και η ασφάλεια. Η τάση αυτή συνδέεται ξεκάθαρα με την πανδημία του COVID-19, καθώς οι καταναλωτές όλο το προηγούμενο διάστημα αναζητούσαν κυρίως προϊόντα συσκευασμένα/τυποποιημένα, ασφαλή κι εύκολα να αποθηκευτούν στο σπίτι για αρκετό διάστημα. Παράλληλα, απέφευγαν να αγοράζουν τα χύμα προϊόντα, καθώς θεωρούσαν ότι ήταν περισσότερο εκτεθειμένα στον κίνδυνο. Αυτή η τάση εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί από τους καταναλωτές το επόμενο διάστημα, κυρίως για λόγους ασφάλειας αλλά κι ευκολίας. Είναι ενδεικτικό ότι από τις μετρήσεις της IRI προκύπτει πως η κατηγορία του συσκευασμένου τυριού παρουσίασε αυξημένες πωλήσεις σε όγκο κατά 19,2% το πρώτο τετράμηνο του 2020, συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό, ενώ η αντίστοιχη κατηγορία του πάγκου αύξηση κατά 4%. «Φουντώνει» ο ανταγωνισμός για τα μίνι μάρκετ Με το ενδιαφέρον στραμμένο κυρίως σε τουριστικές περιο- χές και γειτονιές, συνεχίζουν να επεκτείνονται στην Αττική και την επαρχία οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αυξά- νοντας τον ανταγωνισμό για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης απο- τελεί το δίκτυο franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος που αναπτύσσεται διαρκώς και φτάνει σε κάθε γειτονιά της Ελλά- δας, για να εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες αγορών, διεκδικώντας μερίδιο από τον τζίρο των μίνι μάρκετ. Στις 16 Ιουνίου, μάλιστα, ένα νέο AB Shop & Go άνοιξε στην Καβάλα, σηματοδοτώντας το 200ό κατάστημα ΑΒ Franchise. Πρόκειται για ένα κατάστημα 180 τ.μ. χώρου πώλησης, σε ένα επίπεδο, με δύο ταμεία, στην οδό Γραβιάς 23, που αποτελεί μία επιλογή για εύκολα και γρήγορα ψώνια. Η ΑΒ Βασιλό- πουλος πλέον αριθμεί 200 καταστήματα AB Franchise σε όλη την Ελλάδα, από τα οποία 79 είναι ΑΒ Food Market, 52 AB Shop & Go, ενώ 69 Shop & Go είναι στεγασμένα σε πρατήρια υγρών καυσίμων, σε συνεργασία με την Coral/Shell. 13

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=