Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 3 - page 21

21
Αφιέρωμα
ΔΙΚΤΥΑ ΔΙΑΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Κοινός παρανομαστής
Για να προσελκύσει τους
περισσότερους
επαγγελματίες
της μικρής λιανικής, η
πλειονότητα των
προμηθευτών
πραγματοποιεί
προσφορές, ώστε να
αυξήσει τόσο το
πελατολόγιό της όσο και
τον ετήσιο τζίρο της.
Στην έρευνα που
πραγματοποιήσαμε
καταγράψαμε ότι
το 93,3% των
προμηθευτών προσφέρει στα
προϊόντα εκπτώσεις ή κάνει
προσφορές με πακέτα δώρων.
Τ
ο 63,3% των εταιρειών και των προμηθευτών δέχεται
επιστροφές προϊόντων και αυτό αποτελεί σημαντικό
παράγοντα για τα περισσότερα σημεία της μικρής λιανι-
κής. Όσον αφορά το οικονομικό πλαφόν σε παραγγελίες,
θετικά απάντησε το 30%. Στο θέμα των πιστώσεων, που είναι και
αυτό που «καίει» τους ιδιοκτήτες των μικρομεσαίων επιχειρή-
σεων, η ζυγαριά κλείνει αρνητικά κατά 56,6%. Υπάρχουν, βέβαια,
και οι εξαιρέσεις σε κάποιες εταιρείες που απάντησαν αρνητικά,
καθώς μας είπαν ότι μπορεί να κάνουν πίστωση εάν το υπόλοιπο
είναι πολύ μικρό και ο πελάτης συνεργάζεται πολλά χρόνια
μαζί τους. Επιπλέον, μεγάλο ρόλο στις πιστώσεις, σε αρκετούς
προμηθευτές, παίζει και το γεγονός ο πελάτης να προμηθεύεται
προϊόντα αποκλειστικά από αυτούς. Oι περισσότεροι ιδιοκτήτες
καταστημάτων με τους οποίους έχει έρθει σε επαφή το περιοδικό
μιλούν για αυξημένες τιμές και για δυσκολία επιβίωσης στη νέα
οικονομική πραγματικότητα που ζουν. Ωστόσο, το ίδιο ισχύει και
για τα περιθώρια κέρδους των χονδρεμπόρων-προμηθευτών,
αλλά και των εταιρειών παραγωγής, που πιέζονται αντίστοιχα
από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης (αυξημένη φορολογία,
Capital Controls). Είναι γεγονός ότι τα μίνι μάρκετ, τα παραδοσι-
ακά παντοπωλεία, τα ψιλικατζίδικα και τα περίπτερα αποτελούν
τεράστιο κομμάτι του ελληνικού λιανεμπορίου. Στη συντριπτική
πλειονότητά τους αποτελούν ατομικές-οικογενειακές επιχειρήσεις
που προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στους δύσκολους οικονομι-
κούς καιρούς που διανύουμε. Τα όποια περιθώρια κέρδους που
έχουν, όπως έχουν δηλώσει, βασίζονται στις προσφορές που
πραγματοποιούν οι εταιρείες, γιατί όλα τα υπόλοιπα αφήνουν
πολύ χαμηλά ποσοστά. Στους πίνακες που ακολουθούν, μπορείτε
να δείτε τις εταιρείες και τα προϊόντα που διαθέτουν, καθώς και τις
περιοχές όπου κάνουν διανομή.
Της Μαρίας Γεωργιάδου
ΙΑΝΟΜΕΑΣ
A.E.
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ &
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
1...,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,...84
Powered by FlippingBook