Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

Αφιέρωμα Προϊόντα πρωτεΐνης ΐνης αποτελούν πια υπολογίσιμη «δύναμη» στην αγορά και θεωρούνται… απαραίτητα και για τα μίνι μάρκετ, καθώς η πελατειακή τους βάση μεγαλώνει διαρκώς, και το ίδιο προβλέπεται να συνεχίσει να συμβαίνει και στο μέλλον. Στο προσκήνιο τα λειτουργικά τρόφιμα και το «gut health» Τα προϊόντα πρωτεΐνης περιλαμβάνονται στη γενικό- τερη τάση για πιο υγιεινή διατροφή, όπου κυριαρχούν πια τα superfoods και τα λεγόμενα «λειτουργικά» τρό- φιμα, τα οποία και συμβαδίζουν με τη νέα λογική του «gut health». Πρόκειται για έναν όρο, που προέρχεται από τις ΗΠΑ κι έχει έρθει στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τον οποίο οι τροφές που βάζεις στο στομάχι σου έχουν επίπτωση στη γενικότερη υγεία του οργανισμού σου, αλλά και σε ολόκληρη την υπόστασή σου. Στο πλαίσιο αυτό, οι σύγχρονοι κατανα- λωτές επιλέγουν συστηματικά τα τελευταία χρόνια προϊόντα με superfoods, όπως τα goji berries, τα chia seeds, το ιπποφαές και το macha tea, τα οποία έχουν ταυτιστεί με την ευεργετική επίδραση στο σώμα. Ανάπτυξη γνωρίζει κι η κατη- γορία των λειτουργικών τροφών, με τις βιομηχανίες να λανσάρουν συνε- χώς εμπλουτισμένους κωδικούς, όπως φυτικές μαργαρίνες, ροφή- ματα γιαουρτιού, γιαούρτι και γάλα με φυτικές στερόλες και στανόλες για τη μείωση χοληστερίνης, ενισχυμένα σε βιταμίνες δημητριακά, γαλακτο- κομικά προϊόντα με προβιοτικές καλλιέργειες για την υγεία του γαστρε- ντερικού συστήματος, αλλά και μια εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων κανναβιδιόλης. Οι φυτικές ίνες κι οι πρωτεΐνες βρίσκονται σε πρώτο πλάνο σε όλα τα παραπάνω, και για αυτό κι επικρά- τησαν τον προηγούμενο χρόνο στη βιομηχανία τροφίμων και αναμένεται να συνεχίσουν να απα- σχολούν καταναλωτές και βιομηχανία στο πεδίο των λειτουργικών τροφών. Ως εκ τούτου, τα εν λόγω προϊό- ντα έχουν αποκτήσει πλέον σταθερή θέση και στα ράφια της μικρής λιανικής, καθώς τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην Ελλάδα, οι καταναλωτές έχουν στραφεί σε αυτό το πιο υγιεινό μοντέλο διατροφής. Σε ποιους απευθύνονται τα προϊόντα πρωτεΐνης Τα προϊόντα πρωτεΐνης έχουν συνδεθεί με την τάση για υγιεινή διατροφή κι ως εκ τούτου απευθύνονται στο σύνολο των καταναλωτών, αλλά και ιδιαίτερα σε όσους προσέχουν την καθημερινή δίαιτά τους. Από εκεί και πέρα, το «δυνατό» target group των προϊόντων με υψηλό ποσοστό πρω- τεΐνης είναι οι οπαδοί της άσκησης, καθώς τους βοηθούν στην αύξηση της μυϊκής μάζας και τη γράμμωση του σώματος. Για αυτό τον λόγο, άλλωστε, υπάρχουν και τα συμπλη- ρώματα πρωτεΐνης, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στα γυμναστή- ρια. Εξίσου σημαντική κατηγορία καταναλωτών για τα εν λόγω προϊό- ντα είναι κι οι vegans, καθώς η έλλειψη πρωτεΐνης από το κρέας μπορεί να αντικατασταθεί, ως ένα βαθμό, από άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Οι μπάρες πρωτεΐνης έδειξαν τον «δρόμο» στα μίνι μάρκετ Η νέα αυτή τάση για τρόφιμα με υψηλό ποσοστό πρωτε- ΐνης έκανε την εμφάνισή της στην Ελλάδα μέσα από τις μπάρες πρωτεΐνης, οι οποίες και παρουσιάζουν πολύ μεγάλη ζήτηση τα τελευταία χρόνια, έχοντας μάλιστα ως βασικό «κανάλι» πώλησης τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η γενικότερη αγορά των ειδών διατροφής για αθλητές έχει αυξηθεί από το 2011 κατά περίπου 160%, με τις ίδιες τις μπάρες πρωτεΐνης να σημειώνουν αύξηση πωλήσεων ύψους 63%, μόνο κατά τη διάρκεια του 2015, σύμφωνα με μελέτη του Euromonitor. Το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Mintel, λανσαρί- στηκαν 40% περισσότερα προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες στη χώρα μας. Μπάρες Τα προϊόντα πρωτεΐνης αναμένεται να συνεχίσουν να απασχολούν καταναλωτές και βιομηχανία στο πεδίο των λειτουργικών τροφών και τα επόμενα χρόνια. 43 Τα προϊόντα πρωτεΐνης αποτελούν κατηγορία με μεγάλη ανάπτυξη στον κλάδο των γαλακτοκομικών.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=