Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ Αφιέρωμα Οι εταιρείες παρέχουν, από συσκευασμένα πρωινά με μπισκότα και τηγανίτες, μέχρι μακαρό- νια με κιμά. συνομολογεί και το περιθώριο αύξησης κατά περίπου 1 δισ. δολαρίων του συνολικού τζίρου της αγοράς συσκευασμένων λαχανικών της Ευρώπης ως το 2026, με το αθροιστικό ετήσιο ποσοστό αύξησης ως το 2026 να υπολογίζεται στο 3,1% για το διάστημα 2019-2026, σύμφωνα με έκθεση της Allied Market Research. Κυριαρχούν τα συσκευασμένα και στις online παραγγελίες Τα μέτρα περιορισμού του συνωστισμού σε συνδυασμό με τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας κατά την περίοδο της καραντίνας μειώνουν δραστικά τη συχνό- τητα των επισκέψεων σε όλα τα κανάλια φυσικής πώλησης τροφίμων. Αυτό οδήγησε στην «εκτόξευση» του ηλεκτρονικού εμπορίου, ακόμα και στα τρόφιμα, γεγονός που ευνοεί την περαιτέρω ανάπτυξη των συσκευασμένων. Στο φυσικό κατάστημα, ο καταναλωτής έχει την ευκαιρία να εξετάσει την ποιότητα των χύμα προϊόντων με ακρίβεια, κάτι το οποίο δεν είναι ευκόλως πραγματοποιήσιμο στις online αγορές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πραγματο- ποιεί περισσότερες παραγγελίες συσκευασμένων τροφίμων και να αναβάλλει τις αγορές ευπαθών προϊό- ντων για την επόμενη επίσκεψή του στο σούπερ μάρκετ ή το παντοπωλείο της γειτονιάς του. Σύμφωνα με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ήταν της τάξεως του 15%, με τον ρυθμό προσθή- κης νέων αγοραστών να είναι σχετικά αργός. Το 2019 το ποσοστό των καταναλωτών που είχαν πραγ- ματοποιήσει έστω μία αγορά από το διαδίκτυο ήταν μόλις 21%. Το ποσοστό αυτό υπερδιπλασιάστηκε από τις

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=