Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

ρεπορτάζ 66 Οι τάσεις στα μίνι μάρκετ του εξωτερικού Η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε τα μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική σε ολόκληρο τον κόσμο, με τα καταστήματα να προσαρ- μόζονται στις νέες συνθήκες και να διαμορφώνουν σχετικά τις υπηρεσίες τους, αλλά ακόμα και τα ίδια τους τα προϊόντα, για να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα. Η εποχή του κορωνοϊού συνεχίζεται στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, με τα πάντα να κινούνται πλέον στον ρυθμό της νέας καθημερινότητας που δημιούργησε η πανδημία και τα μέτρα για την αντι- μετώπισή της. Οι άνθρωποι έχουν αναγκαστεί να κλειστούν στα σπίτια τους και να ανεχθούν τους περιο- ρισμούς στην κυκλοφορία τους, με το μεγαλύτερο άμεσο «πλήγμα» να αφορά την αγορά και την οικονο- μία. Μαζί με τους ανθρώπους που νόσησαν βαριά από τον κορωνοϊό, η πλειονότητα των επιχειρήσεων σε ολόκληρο τον πλανήτη δίνει «μάχη», για να αντεπεξέλ- θει σε αυτές τις έκτακτες δυσκολίες, τις οποίες κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει. Όσον αφορά τον κλάδο των μίνι μάρκετ, η εικόνα είναι σαφώς καλύτερη από διάφορους άλλους τομείς της αγοράς, αλλά, ανάλογα και με την κάθε χώρα, τα προ- βλήματα δεν έχουν λείψει. Οι περισσότερες χώρες διατήρησαν ανοιχτά τα λεγόμενα convenience και grocery stores, με τη Γερμανία και τη Βρετανία να απα- γορεύουν ανά διαστήματα την πώληση προϊόντων που δεν ήταν πρώτης ανάγκης, όπως συνέβη και με τα σού- περ μάρκετ στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της δεύτερης καραντίνας. Η Γερμανία εμφάνισε, μάλιστα, μεγάλες μειώσεις στους τζίρους στους πρώτους μήνες της παν- δημίας, με τις αγορές να έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό. Πολύ καλύτερη ήταν η κίνηση στις ΗΠΑ, όπου το 58% των ιδιοκτητών έκανε λόγο για αύξηση πωλήσεων στο πρώτο 9μηνο του 2020. Στο διάστημα, μάλιστα, του Σεπτεμβρίου του 2020, και σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, το ποσοστό των επαγγελμα- τιών της αγοράς που ανέφεραν αυξήσεις ανήλθε στο 64% (έρευνα του NACS Research). Του Βάιου Τασούλα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=