Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

67 ρεπορτάζ Νέες υπηρεσίες λόγω κορωνοϊού Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η πλειοψηφία των μίνι μάρκετ έσπευσε να προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες των καταναλωτών εν μέσω της πανδημίας του κορω- νοϊού, προσφέροντας νέες υπηρεσίες για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, με βάση τα νέα δεδομένα. Συγκε- κριμένα, το 21% προσέφερε τη δυνατότητα παραλαβής των προϊόντων στο…πεζοδρόμιο, έξω από το κατά- στημα δηλαδή, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στον εσωτερικό χώρο και να παρέχεται περισσότερη ασφάλεια στους καταναλωτές. Το ίδιο ποσοστό των ιδι- οκτητών καταστημάτων της μικρής λιανικής (21%) προσέθεσε την υπηρεσία του contactless payment, της πληρωμής δηλαδή χωρίς την επαφή με το ταμείο, όπως συμβαίνει ήδη σε πολλά σούπερ και μίνι μάρκετ και στην Ελλάδα. Ένα σημαντικό ποσοστό (14%) εστίασε περισσότερο στη λογική του drive-thru, μια υπηρεσία που είναι ευρέως διαδεδομένη στις ΗΠΑ σε άλλα κατα- στήματα, αλλά τη συναντάμε και σε κάποια καταστήματα και στην Ελλάδα. Τέλος, το 14% των καταστημάτων προσέθεσε εν μέσω πανδημίας την υπηρεσία του delivery, το οποίο και φαίνεται να αναδεικνύεται σε… νικητή της εποχής γενικότερα στην αγορά, και ειδικότερα στην εστίαση και το λιανεμπόριο. «Κυρίαρχη» τάση το έτοιμο φαγητό Όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερα θέματα του περιοδι- κού «Mini Market & Μικρή Λιανική», η «κυρίαρχη» τάση των τελευταίων ετών στα μίνι μάρκετ και τα μανά- βικα του εξωτερικού αφορά τις υπηρεσίες φαγητού. Μία έρευνα του GasBuddy το 2019 έδειξε ότι το 43% των Millennials, δηλαδή της νέας γενιάς των καταναλωτών, που είναι γεννημένοι στο τέλος της προηγούμενης χιλι- ετίας ή στις αρχές της τρέχουσας (ηλικίες 20-38 σήμερα), αγόρασαν φαγητό από καταστήματα της μικρής λιανικής. Η τάση δείχνει να έχει ανοδική πορεία, μάλιστα, κι εμφανίζεται έξτρα ενισχυμένη και από τα νέα δεδομένα με την πανδημία του κορωνοϊού. Το έτοιμο φαγητό ή τα ready-to-eat γεύματα, όπως λέγονται στο εξωτερικό, φαίνεται ότι θα αποτελέσουν το μέλλον για αυτού του είδους τα καταστήματα. Ήδη πολλές μεγάλες «αλυσί- δες» της κατηγορίας, όπως τα 7Eleven, τα QuikTrip και πολλά ακόμη γνωστά brand της παγκόσμιας αγοράς, έχουν αρχίσει να επενδύουν προς αυτή την κατεύ- θυνση, προσφέροντας νέους κωδικούς σε έτοιμο φαγητό κάθε κατηγορίας, αν κι οι υγιεινές επιλογές είναι αυτές που έχουν αρχίσει να ξεχωρίζουν σε αυτή τη γενιά των καταναλωτών. «Εκτινάσσεται» η ζήτηση για υγιεινά προϊόντα Μία άλλη ξεκάθαρη τάση στο εξωτερικό δε, η οποία έχει αρχίσει να αναδει- κνύεται και στην Ελλάδα, είναι η «στροφή» σε πιο υγιεινές επιλογές σε τρό- φιμα και ποτά, αλλά όχι μόνο. Οι millenials, αλλά κι η γενιά που ακολουθεί, εμφανί- ζονται περισσότερο ευαισθητοποιημένοι για το περι- βάλλον, αλλά και για την υγεία τους. Η αύξηση των vegans, αλλά και γενικότερα των ανθρώπων που γυμνάζονται και προ- σέχουν τη διατροφή τους, είναι αισθητή σε ολόκληρο τον κόσμο κι επηρεάζει αντίστοιχα και τη ζήτηση για προϊόντα αυτής της κατηγορίας. Κάπως έτσι, ακόμη και κολοσσοί της παγκόσμιας αγοράς προσαρμόζονται προς αυτή την κατεύθυνση, λανσάροντας όλο και περισσότερα υγιεινά προϊόντα, για τα ράφια των σού- περ και μίνι μάρκετ. Αναγκαίο πια το delivery Έχουμε ήδη αναφέρει ότι το delivery θεωρείται από- λυτα κερδισμένο από την περίοδο του κορωνοϊού, και φαίνεται κι από τα σχετικά στοιχεία και στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό, το third party delivery είναι η «κυρί- αρχη» τάση, με εταιρείες όπως οι UberEats, Grubhub και DoorDash να αναλαμβάνουν τη διαδικασία παρά- δοσης στο σπίτι. Πολλά είναι και τα μίνι μάρκετ που έχουν καταφύγει σε αυτή τη λογική, με τα αντίστοιχα παραδείγματα στην Ελλάδα να αφορούν κυρίως το e-food και τη Wolt. Μ Στις ΗΠΑ, το 58% των ιδιοκτητών έκανε λόγο για αύξηση πωλήσεων στο πρώτο 9μηνο του 2020 Τα ready-to-eat γεύματα αποτελούν «κυρίαρχη» τάση για τη μικρή λιανική, λόγω της αυξημένης ζήτησης από τη νέα γενιά καταναλωτών.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=