Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

31 ρεπορτάζ πολλούς από αυτούς να αναζητούν λύσεις για να αντεπεξέλθουν και να παραμείνουν στην αγορά, εξακολουθώντας βέβαια να βγάζουν το μεροκάματό τους. Στο πλαίσιο αυτό έχουν αρχίσει να υλοποιού­ νται και στην Ελλάδα ορισμένες ιδέες που έχουν πετύχει στο εξωτερικό και παρουσιάζουν μία νέα πρόταση στον χώρο της μικρής λιανικής. Από τα μίνι μάρκετ και καφέ που αποτελούν το μεγαλύτερο success story μέχρι στιγμής στη χώρα μας μέχρι τα καταστήματα που προσφέρουν ακόμη και φρέσκους χυμούς, τα νέα φορμάτ δείχνουν να κερδίζουν τους καταναλωτές και να αυξάνονται διαρκώς τόσο εγχώ­ ρια όσο και στο εξωτερικό. Μίνι μάρκετ από το ράφι στην κατανάλωση Μία νέα μορφή μίνι μάρκετ, που συνδυάζει το παντο­ πωλείο με την απευθείας κατανάλωση, έχει κάνει την εμφάνισή του επί της Λεωφόρου Ηρακλείου στα Άνω Πατήσια. Το κατάστημα διαθέτει φρέσκα προϊ­ όντα από πιστοποιημένους Έλληνες παραγωγούς, βιολογικά προϊόντα και προϊόντα γνωστών brand, προϊόντα βρεφικής φροντίδας, κάβα, είδη pet shop και είδη σπιτιού, απορρυπαντικά και χαρτικά, αλλά την ίδια ώρα προσφέρει στους πελάτες του φρέσκες σαλάτες, χυμούς, smoothies και σούπες, με πρώτες ύλες από τα ράφια του. Κάθε μέρα στο FoodEat Healthy ετοιμάζονται ροφή­ ματα, γεύματα, αλλά και παγωτά, τα οποία πωλούνται στους πελάτες του καταστήματος, τόσο με τη φυσική τους παρουσία όσο και μέσω delivery. Η ιδέα ξεκίνησε από μία οικογένεια παραγωγών ως ένα ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, αλλά πλέον έχει και τον δικό του χώρο. Είναι ένα μίνι μάρκετ που βασίζεται στην καινοτομία και προσφέρει κάτι διαφορετικό στην αγορά, αφού συνδυάζει το ράφι με την κουζίνα. Επιτυχημένος ο συνδυασμός με καφέ Ένα αποδεδειγμένα επιτυχημένο νέο φορμάτ για τα μίνι μάρκετ στην Ελλάδα είναι ο συνδυασμός των καταστημάτων της μικρής λιανικής με τον take- away καφέ. Προσθέτοντας μία μηχανή του καφέ και, ίσως, έναν υπάλληλο στον ήδη υπάρχοντα χώρο του μίνι μάρκετ ή και σε νέα, ανακαινισμένα καταστή­ ματα, πολλοί επαγγελματίες της αγοράς κατάφεραν να αυξήσουν σημαντικά τον τζίρο τους και τα κέρδη τους, καθώς ο συγκεκριμένος τομέας προσφέρει πολύ μεγαλύτερα περιθώρια. Η λογική στη συγκε­ κριμένη περίπτωση είναι ότι κάθε κατάστημα συνδυάζει δύο διαφορετικές ανάγκες των κατανα­ λωτών, παρέχοντάς τους εξοικονόμηση χρόνου. Το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» έχει κάνει σχετικά ρεπορτάζ και έχει μιλήσει με επαγγελματίες της μικρής λιανικής που τόλμησαν το συγκεκριμένο εγχείρημα και, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, δηλώνουν δικαιωμένοι από την επιλογή τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κ. Σάβ­ βας Σαμπανίδης, ο οποίος μετά την επιτυχία του μίνι μάρκετ Λίγο απ’ όλα στην Παιανία έχει πλέον δύο καταστήματα με την ίδια ταμπέλα και το ίδιο φορμάτ Η επιτυχία του μίνι μάρκετ και καφέ στην Ελλάδα έχει οδη- γήσει πολλές αλυσίδες της μικρής λιανικής, όπως το Kiosky’s One Stop All, προς αυτή την κατεύθυνση. Ένα καινοτόμο φορμάτ μίνι μάρκετ στην Ελλάδα είναι το Foodeat Healthy, στο οποίο βρίσκεις από απορρυπαντικά και χαρτικά μέχρι φρεσκοστυμμένους χυμούς. Αποδεδειγμένα επιτυχημένο νέο φορμάτ στην Ελλάδα είναι αυτό που συνδυάζει τα ψώνια του μίνι μάρκετ με τον take-away καφέ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=