Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

ζάχαρη σχεδόν εκμηδενίζεται και δεκάδες νέα προϊό- ντα ταυτίζονται με την απόλυτη τάση των τελευταίων ετών, που δεν είναι άλλη από τη στροφή στην υγιεινή διατροφή. Με οδηγό την καλή φυσική κατάσταση, την ενέργεια και την ευεξία, οι γνωστές βιομηχανίες αναψυκτικών δίνουν τη δική τους μάχη για να ξεχωρίσουν στο ράφι, κερδίζοντας μια σταθερή θέση στο καλάθι του αγορα- στικού κοινού. Η μάχη της αγοράς Βασικά χαρακτηριστικά του εγχώριου κλάδου αναψυκτικών και χυμών είναι ο υψηλός βαθμός συγκέντρωσης και ο έντονος ανταγωνισμός, καθώς σε αυτόν δραστηριοποιούνται λίγες αλλά μεγάλου μεγέ- θους επιχειρήσεις, οι οποίες παράγουν ευρέως γνωστά εμπορικά σήματα. Ωστόσο, υπάρχουν και αρκετές μικρομεσαίες επιχει- ρήσεις που διακινούν τα προϊόντα τους κυρίως στις τοπικές αγορές και μπορούν να αποτελέσουν μια εναλλακτική πρόταση για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής που επιθυμεί να ενισχύ- σει τα ψυγεία του με περισσότερους κωδικούς. Στο κανάλι των αναψυκτικών, μεγάλα μερίδια στην αγορά κατέ- χουν πολυεθνικές, όπως η Coca Cola και η PepsiCo, καθώς και η ελληνική εταιρεία Λουξ, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει ενισχύσει σημαντικά τη θέση της, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος. Επικεφαλής του κλάδου αναψυκτικών παραμένει η Coca Cola, αφού τα τελευταία χρόνια επεκτείνεται δυναμικά και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων. Η PepsiCo, από την άλλη, είδε το μερίδιό της στη χώρα να συρρικνώνε- ται τελευταία. Την ίδια στιγμή, οι ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών –όπως η Λουξ, η Έψα, η Βαπ– καταγράφουν συνεχή ανοδική πορεία, μετα- βάλλοντας τα δεδομένα στα ράφια, ενώ άλλες εταιρείες –όπως η Βίκος– έχουν πραγματοποιήσει άνοιγμα στην κατηγορία, λανσάροντας τις δικές τους προτάσεις. Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων συνεχίζει τη δυναμική της πορεία, διεκδικώντας περαιτέρω διεύρυνση του μεριδίου της στην αγορά των αναψυκτι- κών. Από το 2016 έως σήμερα παρουσιάζει συνολικά ανάπτυξη 4,8%, ενώ ειδικότερα στην κατηγορία cola ανάπτυξη 8,4%. Στην κατηγορία των χυμών, δυνα- τοί παίκτες στην αγορά παραμένουν η Όλυμπος, η Coca-Cola Τρία Έψιλον, η PepsiCo Ήβη, η Οικογένεια Χριστοδούλου και η Δέλτα. Οι προαναφερθείσες εται- ρείες σήμερα ελέγχουν σχεδόν τα 2/3 της λιανικής. Bio και extra vitamin οι ανοδικές τάσεις στους χυμούς Μία κατηγορία που αλλάζει σταθερά τα τελευταία χρόνια είναι αυτή των χυμών. Δεκάδες καινοτόμα προϊόντα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά σε αυτό το διάστημα, για να ανταποκρί- θούν στη νέα τάση για άσκηση και υγιεινή διατροφή. Οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν λανσάρει κωδικούς οι οποίοι καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών και είναι εμπλουτισμένοι σε μεγάλο βαθμό με βιταμίνες. Η Δέλτα διαθέτει μια τεράστια γκάμα προϊόντων, με αντιπροσωπευτικό παράδειγμα τη σειρά φυσικών χυμών Life Super Φρούτα. Στα ψυγεία των μίνι μάρκετ κυκλοφορούν στους τύπους Detox, Energize, Balance και Up-lift και με βιταμίνες C, E, B6, B12, νιασίνη και βιοτίνη, ενισχύοντας τον μεταβολισμό. Μεγάλη γκάμα από βιταμινούχους και βιολογικούς χυμούς περιλαμβάνει και το χαρτοφυλάκιο της Οικο- γένειας Χριστοδούλου. Ταυτόχρονα, η εταιρεία Όλυμπος έχει λανσάρει προϊόντα ακόμα και για μωρά, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται ο βιολογικός χυμός bio πορτοκάλι που απευθύνεται σε μικρά παιδιά από 12 μηνών. Ο συγκεκριμένος κωδικός ανταποκρί- νεται στην αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται πλέον και στην ελληνική αγορά για βιολογικά προϊόντα, ενώ δίνει μια εναλλακτική επιλογή χυμού στους γονείς με μικρά παιδιά. «Νέα τα δεδομένα για τους χυμούς εν μέσω πανδημίας, καθώς αυξήθηκε η κατανάλωσή τους με στόχο τη θωράκιση του οργανισμού.» 43 Οι βιολογικοί χυμοί έχουν αυξηθεί πια στα ψυγεία των μίνι μάρκετ, ακολουθώντας μία τάση που αναπτύχθηκε περαιτέρω εν μέσω κορωνοϊού. ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΆ & ΧΥΜΟΊ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=