Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 35

ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΙΔΗ Αφιέρωμα 57 στο περιθώριο να αποκτούν πλέον μία νέα δυναμική. Μεταξύ αυτών των τελευταίων ήταν και τα σχολικά, και τα είδη γραφείου γενικότερα, τα οποία εκτίναξαν σε ορισμένες περιπτώσεις τις πωλήσεις τους κατά τη διάρκεια των Lockdown. Προϊόντα που μέχρι πρότι- νος είχαν αρχίσει ακόμη και να εκλείπουν από τα μίνι μάρκετ πλέον θεωρούνται απαραίτητα – ειδικά ενό- ψει της νέας σχολικής χρονιάς. Ο ανταγωνισμός με τους «μεγάλους» Τα χαρτοσχολικά στα μίνι μάρκετ, αλλά και στα σούπερ μάρκετ, είχαν χάσει σε μεγάλο βαθμό τη δυναμική τους την προηγούμενη δεκαετία, καθώς ο ανταγωνισμός –ειδικά στις τιμές– με τις μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών και χαρτικών έφθασε να είναι ασύμφορος. Κορυφαίες επι- χειρήσεις της χώρας, όπως τα Jumbo, ο Μουστάκας, τα Max Stores, τα Public, αλλά και τα ΙΚΕΑ, τα Praktiker, τα Leroy Merlin και ο Κωτσόβολος, επέν- δυσαν στα σχολικά είδη και τα είδη γραφείου, ως… συμπληρω- ματικές κατηγορίες, δείχνοντας να κερδίζουν τη μάχη της αγοράς. Η πανδημία του κορωνοϊού όμως άλλαξε αναγκαστικά τα δεδομένα, αφού πολλά από αυτά τα καταστή- ματα παρέμειναν για μήνες κλειστά, την ώρα που τα σούπερ και μίνι μάρκετ λειτουργούσαν, έστω και με περιορισμούς ακόμη, και στις πωλή- σεις των συγκεκριμένων προϊόντων. Το γεγονός αυτό έδωσε έτσι την ευκαιρία σε πολλούς επαγγελματίες της αγοράς να ενισχύσουν τη δική τους παρουσία, επαναφέροντας τα σχετικά προϊόντα στα ράφια τους, αλλά ταυτόχρονα και τους πελάτες τους στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Το παραπάνω είχε λοιπόν ως αποτέλεσμα οι εν λόγω επιχειρήσεις να αποτελέσουν μέρος του… success story που σημει- ώθηκε εν μέσω του Lockdown στις πωλήσεις των προαναφερθέντων προϊόντων. Ενισχυμένο το λιανεμπόριο στις πωλήσεις γραφικής ύλης Τα σχολικά είδη και η γραφική ύλη ήταν από τις κατη- γορίες που ευνοήθηκαν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στο λιανεμπόριο, στην περίοδο της καραντίνας. Τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής δείχνουν ότι από τις δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγα- λύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Δεκέμβριο του 2020, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019, είναι το λιανικό εμπόριο εφημερίδων και γραφικής ύλης σε ειδικευμένα καταστήματα, με την άνοδό του να φθάνει το 59,8%. Πρόκειται για τη δρα- στηριότητα που περιλαμβάνει τη λιανική πώληση εφημερί- δων και υλικών γραφείου όπως στιλογράφους, μολύβια, χαρτί κ.λπ. Γενικότερα όμως, στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι σχολικά είδη και γραφική ύλη ξεπούλησαν όσο οι Έλληνες ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους, αφού, πέρα από την εργασία στο σπίτι, ήταν πολλοί και οι γονείς που θέλησαν να αξιοποιήσουν, με αυτό τον τρόπο, τον χρόνο των παιδιών τους μακριά από τα σχολεία. Εκτι- μάται μάλιστα ότι υπήρξε ακόμη και υπερδιπλασιασμός των πωλήσεων σε προϊόντα όπως είναι οι σχολικές μπογιές, οι μαρκαδόροι, τα σχολικά βιβλία, τα επιτρα- πέζια παιχνίδια, τα μπλοκ ζωγραφικής. Αυτό φυσικά είχε θετικό αποτέλεσμα για τα μίνι μάρ- κετ, διότι τα μεγάλα καταστήματα που κυριαρχούν Τα μίνι μάρκετ αποτέλεσαν ένα από τα βασικά κανάλια πωλήσεων στα σχολικά και τα είδη γραφείου κατά την περίοδο του κορωνοϊού.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=