Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39

27 Παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία την προηγούμενη χρο- νιά, η εταιρεία Ioniki σημείωσε αύξηση τζίρου της τάξεως του 15% το 2021, με «όπλο» τις νέες vegan προσθήκες στο χαρτοφυλάκιό της. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, στη θετική πορεία συνέβαλαν σημαντικά οι εξαγωγές, εκπληρώνοντας αύξηση μεγαλύτερη του 30%. Το γεγονός αυτό, λοιπόν, συνδέεται με την είσοδο του brand της Filosophy σε νέες αγορές με μεγάλους retailers στην Ευρώπη, τις HΠA, την Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Ιδιαίτερη συμβολή στο έργο αυτό έχει η σειρά Plant- Based και ο κωδικός Greek Plant-based Beyond meat pie, μετά και από τη συμφωνία που πραγματοποιήθηκε για τοποθέτησή του στον Όμιλο Costco, λανσάροντας στα παραρτήματα Costco UK, Costco Γαλ- λίας, Ιρλανδίας και Σουηδίας. Αξιοσημείωτη είναι, επίσης, η είσοδος της στα Group Casino της Γαλλίας που απαριθμούν περισσότερα από 600 καταστήματα, καθώς και η συνεργασία με την Beyond Μeat, μέσω της οποίας αναπτύσσεται η δημιουργία δυο νέων κωδικών που σύντομα θα είναι διαθέσιμοι στην Ευρώπη. Παράλληλα, οι στόχοι των πωλή- σεων στην ελληνική αγορά εκπληρώθηκαν επιτυχώς το προηγούμενο έτος και για το 2022 αναμένεται να ενισχυθούν οι πωλήσεις της με την έναρξη συνεργασιών με μεγάλους πελάτες και να δημιουργηθούν στο 1ο τρίμηνο νέες προϊοντικές επιλογές. Αύξηση πωλήσεων για την Ioniki με «όπλο» τα vegan προϊόντα Η αγορά των vegan καταναλωτών διευρύνεται διαρκώς και αναμένεται να αποτελέσει κυρίαρχη κατηγορία τα επόμενα χρό- νια, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στην Ελλάδα. Όλο και περισσότεροι κωδικοί είναι διαθέσιμοι πλέον και για τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα της μικρής λιανικής στην πατρίδα μας, με κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο των τροφίμων, αλλά και των απορρυπαντικών, της προσωπικής υγιεινής και άλλων να λανσάρουν πλέον σχετικά προϊόντα. Οι vegan καταναλωτές εκτιμάται, άλλωστε, ότι έχουν ξεπεράσει τις 400.000 στην Ελλάδα, με 1,5 εκατομμύριο ακόμη να λογίζο- νται ως «flexiterians», οι οποίοι έχουν αρχίσει να υιοθετούν τη vegan διατροφή, αλλά όχι σε απόλυτο βαθμό. Τα νούμερα αναμένεται, όμως, να συνεχίσουν να μεγαλώνουν με γοργούς ρυθμούς και τα επόμενα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι το χρηματοοικονομικό ίδρυμα της UBS, σε πρόσφατη έκθεσή του, εκτίμησε ότι ο τζίρος της αγοράς των plant- based προϊόντων θα εκτιναχθεί από 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018 σε 85 δισεκατομμύρια δολάρια το 2030. Η τάση είναι ανοδική όμως και στην Ελλάδα αναμένεται να κάνει πιο έντονη την αναζήτηση για εναλλακτικά φυτικά υλικά, τρόφιμα και προϊόντα, προκειμένου να καλυφθούν οι υπάρχουσες διατρο- φικές συνήθειες. Προϊόντα όπως το φυτικό τυρί, τα φυτικά γάλατα, το κρέας εργαστηρίου κ.λπ . υπάρχουν ήδη στην ελληνική αγορά. Υπάρχει, άλλωστε, ήδη ένα καταναλωτικό κοινό που κάνει τις συγκεκριμένες δια- τροφικές επιλογές (αν και σε χαμηλότερο ποσοστό, σε σχέση με το εξωτερικό). Τα ποσοστά πλέον των κατα- ναλωτών που υιοθετούν αυτές τις κατηγορίες είναι αξιοσημεί- ωτα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, το 14% καταναλώνει γαλακτοκομικά φυτικής προέ- λευσης, το 11% θα έτρωγε κρέας εργαστηρίου, ενώ το 19% του κοινού θεωρεί αυτές τις εναλλακτικές ως πιο υγιεινές. Ως εκ τούτου, γίνεται αντιληπτό ότι η ζήτηση για vegan και plant-based προϊόντα θα συνεχίσει να είναι ανοδική, διαμορφώνοντας αντίστοιχα και τα ράφια στα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μικρής λιανικής. «Εκτινάσσεται» ο τζίρος των plant-based προϊόντων

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=