Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39

ρεπορτάζ 38 Ένα νέο ζήτημα έχει προκύψει και για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής, καθώς η αύξηση στις τιμές πολλών προϊόντων οδηγεί, αναγκαστικά, στην άνοδο της ακρίβειας και στο ράφι ή σε ένα ακόμη «χτύπημα» στα χαμηλά περιθώρια κέρδους των ίδιων των καταστημάτων. Ο ι ανατιμήσεις αποτελούν το νέο προβληματι- σμό και για τον κλάδο των μίνι μάρκετ, καθώς πολλά από τα προϊόντα στα ράφια έχουν πια αρκετά ενισχυμένη τιμή στους προμηθευτές τους. Οι αυξήσεις είναι γενικότερα μεγάλες σε όλη την αγορά, από τρόφιμα και πρώτες ύλες μέχρι καύσιμα και αγαθά υψηλής προστιθέμενης αξίας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι υψηλότερες τιμές για πρώτες ύλες, το αυξημένο εργατικό κόστος και το κόστος μεταφοράς αναγκάζει τους παραγωγούς τροφί- μων να αυξήσουν τις τιμές και να δημιουργήσουν ένα χάος στην αγορά. Κι αυτό γιατί η άνοδος των τιμών στα περισσότερα προϊόντα αναγκάζει τους καταναλωτές να βάλουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σε μια δύσκολη περίοδο, με την πανδημία του κορωνοϊού να μην αποτελεί ακόμα παρελθόν και τις συνέπειές της να έχουν μόλις αρχίσει να γίνονται αισθητές και στην οικονομία. Ο προβληματισμός είναι μεγάλος όμως και για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής, οι οποίοι καλούνται πια να αντιμετωπίσουν τις αυξήσεις των τιμών και στα προϊόντα που τοποθετούν στα ράφια τους. Αυξήσεις «φωτιά» σε όλα τα προϊόντα Η αύξηση του πληθωρισμού στην Ελλάδα κατά 6,2% τον Ιανουάριο, από άνοδο 5,1% τον περασμένο Δεκέμβριο και έναντι μείωσης 2% τον Ιανουάριο πέρυσι, οδήγησε Του Bάιου Τασούλα Προβληματισμός για τις ανατιμήσεις στα προϊόντα Ανεβάζουν τις τιμές ή μειώνουν τα κέρδη τα μίνι μάρκετ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=