Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39

σαλατεσ Αφιέρωμα παρατηρείται τα τελευταία χρόνια είναι αποτέλεσμα αρκετών παραγόντων. Αφ’ ενός η «στροφή» προς την υγιεινή διατροφή του αγοραστικού κοινού έδωσε νέα «πνοή» στην κατηγορία των λαχανικών και αφ’ ετέρου η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα οι πελάτες των κατα- στημάτων να προτιμούν τα συσκευασμένα τρόφιμα, θεωρώντας τα πιο ασφαλή. Παράλληλα, η έλλειψη χρόνου, που κατεξοχήν χαρακτηρίζει την καθημερινό- τητα των σύγχρονων ανθρώπων, έχει οδηγήσει στην αναζήτηση έτοιμων γευμάτων που μπορούν να λει- τουργήσουν ως κύριο πιάτο ή snack στη δουλειά ή τις ώρες που η οικογένεια βρίσκεται στο σπίτι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, η κατηγορία της συσκευα- σμένης σαλάτας αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω μέσα στα επόμενα χρόνια και τα συγκεκριμένα προϊό- ντα θα μπορούσαν να προσθέσουν ένα extra έσοδο στα ταμεία και των μίνι μάρκετ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δημοφιλής αυτή τάση δεν έχει φτάσει ακόμα στο από- γειό της, με τις προοπτικές να δείχνουν ακόμα ανεξάντλητες. Σε αυτό συνομολογεί και το περιθώριο αύξησης κατά περίπου 1 δις δολαρίων του συνολικού τζίρου της αγοράς συσκευασμένων λαχανικών της Ευρώπης ώς το 2026, με το αθροιστικό ετήσιο ποσοστό αύξησης να υπολογίζεται στο 3,1% για το διάστημα 2019- 2026, σύμφωνα με έκθεση της Allied Market Research. Με διψήφια ποσοστά «τρέχουν» οι έτοιμες σαλάτες Το συσκευασμένο φαγητό, όπως ήταν λογικό, γνώρισε μεγάλη ανά- πτυξη υπό το πρίσμα της πανδημίας. Οι καταναλω- τές, προκειμένου να προστατευτούν από την απειλή του ιού περιόρι- σαν τα χύμα προϊόντα και στράφηκαν σε κωδικούς συσκευασμένους που προστατεύονταν αλλά και αποθηκεύονταν για μεγαλύτερο χρονικό διά- στημα. Μπορεί η ισορροπία στην αγορά να έχει πλέον αποκατασταθεί, όμως η διψήφια ανάπτυξη, σε ό,τι αφορά τις έτοιμες σαλάτες, συνεχίζεται και μάλιστα με ακόμα μεγαλύτερη ένταση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, η ανάπτυξή τους το 2021 ξεπέρασε το 20%, ενώ τα δύο προηγούμενα χρόνια κυμάνθηκε λίγο πάνω από το 10%. Τη στιγμή που οι έτοιμες σε πακέτο σαλάτες «τρέχουν» το τελευ- ταίο διάστημα µε σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, τα χύμα λαχανικά για σαλάτες εμφανίζουν τελευταία μια τάση υποχώρησης στο μερίδιό τους, αφού οι εποχές που το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας τρεφόταν με χύμα προϊόντα έχει παρέλθει και μάλιστα ανεπιστρεπτί. «Βασίλισσα» η σαλάτα στην κατηγορία του Ready to eat Οι έρευνες της περιόδου έχουν δείξει ξεκάθαρη «στροφή» του αγοραστικού κοινού στα συσκευασμένα τρόφιμα, μεταξύ των οποίων και οι σαλάτες, τόσο στα σούπερ μάρκετ όσο και στα καταστήματα της μικρής λιανικής. Και μπορεί πλέον οι αγορές να μην είναι μαζι- κές, όπως συνέβαινε στη διάρκεια των lockdown, όμως η τάση παραμέ- νει ισχυρή. Μία σειρά από κατηγορίες προϊόντων προβλέπεται ότι θα έχουν ιδιαίτερα ανοδική πορεία τα επόμενα χρόνια, αλλάζοντας την εικόνα και στα ράφια των κατα- στημάτων της μικρής λιανικής. Το No1 trend στα τρόφιμα, όμως, φαί- νεται ότι είναι το έτοιμο σε πακέτο φαγητό, με αποτέλεσμα πλέον να βλέπουμε προϊόντα στα ράφια που είναι κάτι παρα- πάνω από μια απλή σαλάτα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η νέα σειρά υγιεινών γευμάτων με βάση τα λαχανικά που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην αγορά από τον «Φρεσκούλη» και περιλαμβάνει 4 δια- φορετικούς κωδικούς κατάλληλους και για on the go κατανάλωση. Πρόκειται για τα προϊόντα Super Bowl, που διατίθενται σε συνδυασμούς με ρεβύθια και μαύρο ρύζι, γαρίδες και μαύρο ρύζι, noodles ρυζιού και πλι- γούρι με καρότο, που αποτελεί τη vegan πρόταση της σειράς. Επιπλέον, στην κατηγορία πλυμένες Σαλάτες Λαχανικών ο «Φρεσκούλης» εκτός από τα κλασικά 69 Σε συσκευασίες για έτοιμη κατανάλωση κυκλοφορούν πλέον σαλάτες και στην ελλη- νική αγορά «Οι συσκευασμένες σαλάτες που έχουν γεμίσει την αγορά διατίθενται σε μια πραγματικά μεγάλη γκάμα, συνδυάζοντας τα λαχανικά με τα φρούτα, τα superfoods, τα όσπρια, το κρέας ακόμα και τα θαλασσινά».

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=