Page 116 - PC Master τ. 287

R
eview
PC Master
116
K
ατά καιρούς έχουμε δει παιχνί-
δια βασισμένα στις gaming
«
εμμονές» του δυτικού κόσμου
(
βλ. ζόμπι, βρικόλακες, εξωγή-
ινοι, τρομοκρατία κ.λπ.) να
προέρχονται όχι μόνο από
τους συνήθεις υπόπτους αλλά και από μι-
κρά, «αποκεντρωμένα» στούντιο που υπο-
κύπτουν στην ανασφάλεια της ταπεινής
τους καταγωγής. Να, όμως, που οι Σουηδοί
της Nemoria Entertainment τόλμησαν να
διαφοροποιηθούν, στήνοντας ένα adven-
ture βασισμένο εξ ολοκλήρου στους δι-
κούς τους μύθους και με διάχυτη τη διάθε-
ση διάδοσής τους εκτός συνόρων, εμπνεό-
μενοι ίσως κι από τους Τσέχους της Amani-
ta Design ή τους Πολωνούς της CD Projekt
RED, που κάνουν καριέρα πατώντας σε αυ-
τήν ακριβώς την ιδιαιτερότητα του πρωτο-
γενούς υλικού τους.
IN A HOLE IN THE GROUND
THERE LIVED A...
...
small, insignificant creature. Μία νύ-
χτα, που λέτε, το εν λόγω τριχωτό, σκα-
ντζοχοιροειδές πλασματάκι προβάλλει
από την τρύπα του, έχοντας πλήρη άγνοια
του, προορισμού και της θέσης του στον
κόσμο. Εξερευνώντας τα περίχωρα, πέ-
φτει πάνω σε ολοένα και πιο παράξενα
στοιχειά που κατοικούν στις παρυφές των
μύθων, αθέατα από μας, το καθένα με τη
δική του προσωπικότητα και σκοπό. Τελι-
κά, ορμώμενο από την αγαθή και αλτρουι-
στική φύση του, το πλάσμα θα πάρει υπό
την προστασία του μία μικρή νεράιδα που
έχει χάσει τα φτερά της, θέτοντας ως σκο-
πό της ύπαρξής του να την αποκαταστή-
σει με κάθε κόστος. Ξεκινάει, έτσι, μία πε-
ριπέτεια μέσα από σκοτεινές κοιλάδες,
ανήλιαγες σπηλιές και απειλητικά δάση
με τον μικρό μας φίλο να επιδεικνύει τρο-
μερή αυταπάρνηση και στοργικότητα απέ-
ναντι στην ανυπεράσπιστη Alva, την οποία
επιβουλεύονται κατά διαστήματα διάφο-
ροι σκιώδεις χαρακτήρες, εξαιτίας και του
κατάλευκου, εκτυφλωτικού φωτός που
εκπέμπει.
Το Oknytt (στα σουηδικά σημαίνει κάτι
σαν ξωτικά/στοιχειά/τελώνια) ακολουθεί
πιστά το ύφος ενός storybook, με τη φωνή
του αφηγητή σε τρίτο πρόσωπο να είναι
και η μοναδική που συντροφεύει τη δράση,
αλλάζοντας κάθε τόσο για να αποδώσει τις
χροιές των διάφορων πλασμάτων. Η ιστο-
ρία που μας παρουσιάζει είναι απλή, βρα-
δύκαυστη αλλά ταυτόχρονα βαθιά ρομα-
ντική και καταλήγει σε ένα όμορφο, συναι-
σθηματικό φινάλε το οποίο χαρίζει και μία
από τις σπάνιες στιγμές (μερικής) ανάτα-
σης μέσα στη γενικότερη μελαγχολία και
σκοτεινιά που το χαρακτηρίζουν.
30
ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΚΡΙ
Η δράση του Oknytt λαμβάνει χώρα κατά
τη διάρκεια μιας νύχτας σκοτεινής και μα-
γεμένης κι αυτό αντανακλά της άμεσα στο
ύφος και την παλέτα του παιχνιδιού. Το
παιχνίδι είναι κατά βάση ασπρόμαυρο (πιο
σωστά: γκριζόμαυρο) με σποραδικές πινε-
λιές χρώματος και διάσπαρτα λαμπυρίσμα-
τα να υπογραμμίζουν την παραμυθένια,
υπερφυσική διάσταση των εικόνων του
που είναι πνιγμένες στο σκοτάδι και την
καταχνιά των Σκανδιναβικών μύθων. Οι χα-
ρακτήρες που συναντάμε ταιριάζουν από-
OKNYTT
Τα ντελικάτα Älva, μικρές νεράιδες του δά-
σους, με έφεση στο μελωδικό μοιρολόι.
Κάθε στοιχειωμένο δάσος έχει απαραιτήτως
και μία κακομούτσουνη γριά μάγισσα.
Υπάρχει μία πλήρως ενημερωμένη Lore library με λεπτομέρειες για κάθε πλάσμα που συναντάμε.
Ένα βράδυ που ’βρεχε μονότονα...
του Αντώνη «maladroid» Βαλασιάδη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Dell Inspiron 15R SE, Core i7-3612QM,
6
GB RAM, Radeon HD 7730M 2GB, ανά-
λυση 1024x768, Windows 7 Home Premi-
um 64-bit SP1
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Πούπουλο, το laptop το σήκωσε με το
ένα χέρι. Φάουλ, όμως, η χαμηλή max
ανάλυση που υποστηρίζει (1024x768).