Page 117 - PC Master τ. 287

R
eview
117
PC Master
λυτα με τη γενικότερη αισθητική του εικο-
νογραφημένου παραμυθιού αλλά, παρά
την ποικιλία σε ονόματα, αρκετοί μοιράζο-
νται σημαντικές ομοιότητες στην όψη, λό-
γω και του γεγονότος ότι πολλές φορές
έχουμε τη δυνατότητα να δούμε μόνο τμή-
μα του σώματός τους (κυρίως το κεφάλι).
Η μουσική διέπεται από μία tribal, «παγανι-
στική» διάθεση που φτιάχνει ατμόσφαιρα,
ενώ το speech έχει διαρκώς την ίδια μονό-
τονη χροιά που ίσως να ταίριαζε σε audio-
book παραμυθιών των Grimm, αλλά εδώ
σχεδόν σε αποκοιμίζει με τη ραθυμία του.
Παρά την απειρία της, η τετραμελής ομάδα
των Σουηδών developers ξαφνιάζει ευχάρι-
στα με την ποικιλία και ευρηματικότητα
των γρίφων, καθώς και την έξυπνη ενσω-
μάτωση στοιχείων μαγείας στο puzzle-solv-
ing, περίπου όπως έκαναν κάποτε το Loom
και το Zork: Grand Inquisitor και πιο πρό-
σφατα το Chains of Satinav. Στο κάτω μέ-
ρος της οθόνης βρίσκονται διαρκώς τέσσε-
ρα runestones, καθένα από τα οποία συν-
δέεται με τα στοιχεία της Γης, του Νερού,
της Φωτιάς και του Αέρα και η ενεργοποίη-
σή τους προσφέρει ποικίλα αποτελέσματα
σε κάθε οθόνη, από ένα απροσδόκητο
background animation στα πρότυπα των
παιχνιδιών της Amanita, έως διάνοιξη αθέ-
ατων διαδρόμων, εμφανίσεις κρυφών χα-
ρακτήρων ή συμμετοχή στη λύση κάποιου
γρίφου. Πέραν τούτου, το gameplay έχει
μία αρκετά γραμμική, «fetch quests» δομή,
με κάθε χαρακτήρα που συναντάμε να ψά-
χνει/ζητάει κάτι και μόλις του το φέρουμε
να μας ανταμείβει με ένα αντικείμενο που
χρησιμοποιούμε ώστε να ικανοποιήσουμε
τον επόμενο. Όχι ιδιαίτερα πρωτότυπος
σχεδιασμός, ειδικά από τη στιγμή που τα
ανταλλάγματα μοιάζουν σχεδόν τυχαία,
π.χ. δίνω σε κάποιον ένα κατσαβίδι, γυρνά-
ει πλάτη για να επισκευάσει μία μηχανή και
από την τσέπη του κυλάει ένας ανανάς.
Ωστόσο, οι ανορθόδοξοι συνδυασμοί στο
inventory, η συχνά απρόβλεπτη χρήση των
παράξενων αντικειμένων στο περιβάλλον
και η ύπαρξη των runestones-μπαλαντέρ
συνθέτουν μία κυλιόμενη αλυσίδα επίλυ-
σης των γρίφων που μόλις βρεις την άκρη
σε ενθουσιάζει (αλλά ενόσω την ψάχνεις
σε υποχρεώνει σε κουραστικές δοκιμές).
Μάλιστα, στα τελευταία δύο κεφάλαια
(
από τα συνολικά πέντε), μπαίνουν στην
εξίσωση και ορισμένα πιο παραδοσιακά
puzzles ενεργοποίησης αρχαίων μηχανι-
σμών και αποκωδικοποίησης συμβόλων,
που ανεβάζουν αισθητά την πρόκληση αλ-
λά λύνονται με απόλυτα λογικό τρόπο και
εντάσσονται σωστά στο πλαίσιο της κλιμά-
κωσης του ταξιδιού μας.
ΜΙΚΡΟ ΣΤΟ ΜΑΤΙ...
Η «χαμηλοβλεπούσα» Nemoria Entertain-
ment κάνει με το Oknytt ένα πολλά υπο-
σχόμενο ντεμπούτο, αντλώντας έμπνευση
από την ιδιαίτερη προσωπικότητα και το
πλούσιο lore του τόπου της, αλλά και αξιο-
ποιώντας την οξυδερκή γνώση των devel-
opers γύρω από το puzzle design των τυπι-
κών point’n’click. Πέρα από μία διάθεση
επιτήδευσης (ακόμα και για τα fantasy
πλαίσια) στα puzzles και την υπερβολική
μουντίλα της ατμόσφαιρας, εκείνο που τε-
λικά με ενόχλησε περισσότερο είναι η μο-
νότονη, πανταχού παρούσα φωνή του
αφηγητή και η σχεδόν καταθλιπτική διάθε-
ση της αφήγησης. Από τη μία αισθάνεσαι
όντως σαν να παίζεις ένα interactive σκο-
τεινό παραμύθι, από την άλλη είναι τόσο
απελπιστικά αργή και χωρίς χιούμορ ή νεύ-
ρο, ώστε αργά ή γρήγορα σε καταβάλλει
και σε υποχρεώνει να ψάξεις το πλήκτρο
προσπέρασης. Ευτυχώς, οι αρετές του
Oknytt επισκιάζουν (pun intended) αυτές
τις ατέλειες, με το παιχνίδι να χαρίζει του-
λάχιστον πέντε-έξι ώρες πλούσιες σε πει-
ραματισμό, εξερεύνηση και σπαζοκεφα-
λιές, βουτηγμένες στην αποπνικτική ατμό-
σφαιρα ενός μυθικού κόσμου που μας ήταν
σχεδόν άγνωστος μέχρι σήμερα. Η μικρή
συμμορία της Nemoria απέδειξε ότι με λίγη
αγάπη, μεράκι και δημιουργικό πνεύμα
μπορείς να φτιάξεις ένα ανταγωνιστικό
προϊόν σχεδόν από το τίποτα, κερδίζοντας
τη συμπάθεια αλλά και την προσοχή ενός
κοινού που διψάει για νέες ιδέες και ανερ-
χόμενα αστέρια, ειδικά όταν βλέπει ότι
έχουν τη σπάνια ικανότητα να συνδυάζουν
το χαριτωμένο με το αινιγματικό και το τε-
τριμμένο με το απόκοσμο.
Ένα από τα puzzles που απαιτούν αρκετή σκέ-
ψη και παρατηρητικότητα.
Το παιχνίδισμα των φωτεινών πηγών μες στο πηχτό σκοτάδι ώρες ώρες μαγεύει.
76
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Πρωτότυπο setting
Ιδιαίτερη τεχνοτροπία
Γρίφοι
Κουραστικό κείμενο και τέμπο
Σκοτεινές οθόνες
Λιτή παραγωγή
n
Είδος:
Point & click Adventure
n
Έκδοση:
Nemoria Entertainment
n
Ανάπτυξη:
Nemoria Entertainment
n
Διάθεση:
Digital καταστήματα (GamersGate, GetGamesGo κ.ά.)
n
Τιμή:
9.99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU 2GHz, 1GB RAM, κάρτα γραφικών συμβατή με DirectX 9.0c, 1GB χώρο στο σκληρό, Windows XP ή νεότερα
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Samorost, φολκλόρ παραμύθια της Βόρειας Ευρώπης
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Samorost 1 &
2,
Machinarium, The Whispered World
Παρά τις ατελείωτες
περιγραφές και την
ανελέητη καταχνιά, το
Oknytt είναι ένα
γοητευτικό σκανδιναβικό
παραμύθι με
προσωπικότητα.