Page 71 - PC Master τ. 294

R
eview
ξύ της αδίστακτης καπιταλιστικής πολυε-
θνικής Interstellar Manufacturing Corpo-
ration (IMC) και των λαϊκών ανταρτών
Militia (άλλη... ονοματάρα από εδώ). Και
αυτό είναι όλο, βασικά!
Όπως αντιλαμβάνεστε, το lore του παι-
χνιδιού είναι πιο κλισέ και από ευχητήριο
sms την Πρωτοχρονιά και ρηχό σαν φου-
σκωτή πισίνα για παιδιά, αλλά σε ένα PvP
ΜΜΟFPS καλώς ή κακώς αυτά τα πράγμα-
τα δεν μας πολυνοιάζουν. Πιστεύω ότι η
φύση του τίτλου στρέφει έτσι κι αλλιώς
την προσοχή μας σε άλλα στοιχεία και
απλώς θέλουμε ένα στόρι που να «στέκει»
και να δικαιολογεί τη δράση, κάτι το οποίο
υποτυπωδώς υπάρχει και στήνει εντέλει
ένα ικανοποιητικό sci-fi σκηνικό. Πάντως,
θα μπορούσε να υφίσταται κάτι πιο ψαγ-
μένο στην ιστορία για να δώσει χαρακτήρα
και βάθος και σίγουρα θα ήταν πολύ καλύ-
τερα αν οι προγραμματιστές δούλευαν λί-
γο παραπάνω τα ονόματα! Όχι τίποτα άλ-
λο, αλλά με αυτό το απλοϊκό setting χάνει
αρκετά και η πρωτοτυπία που εισάγει η
Respawn Entertainment στα on-line multi-
player FPS και λέγεται campaign και την
οποία θα περιγράψουμε ευθύς αμέσως.
Μία ωραία ιδέα λοιπόν που προσπάθη-
σαν να υλοποιήσουν οι developers του Ti-
tanfall είναι η μείξη ενός single-player, θα
λέγαμε mode, με το αμιγώς multiplayer
gameplay. Για την ακρίβεια, υπάρχει ένα δι-
πλό campaign το οποίο ουσιαστικά αποτε-
λείται από μία σειρά προκαθορισμένων on-
line matches στα οποία έχουν προστεθεί
εντολές από NPCs και δύο τρία scripted
events, έτσι ώστε να υπάρχει η αίσθηση
μιας ενιαίας υπόθεσης. Το campaign αυτό
μπορείτε να το ολοκληρώσετε τόσο ως μέ-
λος της IMC όσο και των Militia και παρ’
όλο που αποτελεί μία φιλότιμη προσπάθεια
που θα σας βάλει στο κλίμα του παιχνιδι-
ού, πάσχει από ένα αδιάφορο σενάριο στο
οποίο ποτέ δεν κατάλαβα τι ακριβώς γίνεται
τελικά (όχι ότι γίνεται και κάτι το συγκλονι-
στικό), πέρα από το ότι οι δύο factions είναι
σε πόλεμο, ενώ η διάρκειά του –και για τα
δύο playthroughs– κυμαίνεται γύρω στις
τρεις τέσσερις ώρες μαζί με τα... παρελκόμε-
να (loading, cutscenes κ.λπ.). Το campaign
λοιπόν αποτελεί μία ενδιαφέρουσα παρα-
καταθήκη για το μέλλον, όπου μπορούν να
ακολουθηθούν μονοπάτια που θα μπλέ-
κουν τα όρια της single-player εμπειρίας
με το multiplayer, αλλά στην παρούσα φά-
ση αποτελεί μία πρώιμη προσπάθεια που η
Respawn κάπως «φοβήθηκε» να ξεδιπλώ-
σει περισσότερο.
FPS ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΤΑ
ΚΑΓΚΕΛΑ
«
Ωραία όλα αυτά» θα πείτε «αλλά δεν
μας έχεις πει πώς είναι τελικά αυτό το ρη-
μάδι το Titanfall»! Ύστερα από τις απαραί-
τητες συστάσεις λοιπόν, καιρός να μπού-
με στο ζουμί της υπόθεσης. Ξεχάστε σε-
νάρια, campaigns, Ε3 και βραβεία και
υποδεχτείτε ένα κλασικό on-line multi-
player FPS με matches έξι εναντίον έξι,
το οποίο ενδεχομένως αποτελεί το πιο
πωρωτικό game του είδους που παίξαμε
τελευταία. Βασικοί μαχητές είναι οι Pilots
(
μα Pilots, really;), οι αεικίνητοι υπέρ-
στρατιώτες-πιλότοι-αθλητές parkour που
τα κάνουν όλα και συμφέρουν και το κε-
ρασάκι στην τούρτα τοποθετείται με τη
μορφή των επιβλητικών Titans, των τερά-
στιων mechs τα οποία μπορούν να «πιλο-
τάρουν» οι πρώτοι. Αυτή είναι μία πρώτη
πολύ βασική περιγραφή του παιχνιδιού, η
οποία μπορεί να φαντάζει απλή και χιλιο-
ειπωμένη, αλλά σας διαβεβαιώνουμε πως
η Respawn παίρνει όλα τα ωραία στοιχεία
του FPS gameplay και τα μπλέκει με δε-
ξιοτεχνικό τρόπο, χαρίζοντάς μας ένα
ισορροπημένο και επικίνδυνα διασκεδα-
στικό σύνολο. Η καταιγιστική old-school-
ίλα των παλιών παιχνιδιών, η «σοβαρή»
στιβαρότητα των πιο μοντέρνων και το
sci-fi υπόβαθρο μπολιάζονται σε ένα χορ-
ταστικό μενού αγνής FPS εμπειρίας. Αν το
6
vs6 σάς ακούγεται λίγο, να πούμε σε αυ-
τό το σημείο πως στο Titanfall σε κάθε
match κάνουν spawn συνεχώς διάφορα
minions για κάθε ομάδα, τα οποία αν και
διαθέτουν υποτυπώδη A.I. και είναι ολί-
γον πελάτες, γεμίζουν το χώρο και δίνουν
μία αίσθηση μαζικότητας, βοηθώντας
στην καλύτερη ροή της μάχης – και στην
ευκολότερη συγκομιδή kills και xp.
Όπως είπαμε, οι βασικοί χαρακτήρες
του παιχνιδιού είναι οι Pilots. Οι «μικροί»
πρωταγωνιστές κάθε άλλο παρά... ορεκτι-
κό των Titans είναι, αφού αποτελούν ικα-
νότατους μαχητές και μάλιστα η ισορρο-
πία των μηχανισμών του gameplay τούς
παρέχει πολλά πλεονεκτήματα. Οι Pilots
είναι εξαιρετικά ταχείς και ευκίνητοι, με
απολαυστικές free running δυνατότητες
που περιλαμβάνουν wall runs, σκαρφάλω-
μα, διπλά άλματα (διαθέτουν jet packs)
και μία γενικότερη ελευθερία κίνησης,
άψογα υλοποιημένη από πλευράς χειρι-
σμού, προσιτή ακόμα και από νουμπάδες
του είδους. Δεν θα νιώσετε τον παίκτη
σας να «κολλάει» ποτέ και οι καταιγιστικοί
ρυθμοί του παιχνιδιού οφείλουν πολλά
στην παλιατζίδικη αυτή προσέγγιση τύπου
Unreal Tournament ή Quake. Οι Pilots
όμως δεν είναι μόνο φιγούρα και κολπά-
κια στους τοίχους. Ο εξοπλισμός που δια-
θέτουν τους καθιστά αξιόμαχους ακόμα
και ενάντια στους πολλαπλάσια ισχυρούς
Titans και μάλιστα, όποτε καταφέρνετε
να μετατρέψετε έναν από αυτούς τους
μεταλλικούς γίγαντες σε σωρό από παλιο-
σίδερα, βιώνετε ένα από τα highlights πώ-
ρωσης του παιχνιδιού! Για αρχή, έχετε
έτσι κι αλλιώς ένα Anti-Titan Weapon για
τις δύσκολες στιγμές, το οποίο προκαλεί
μεγάλη ζημιά στα ογκώδη mechs, με μόνο
μειονέκτημα το αργό reloading. Από εκεί
και πέρα, υπάρχουν χρήσιμα abilities,
όπως το cloak που σας καθιστά αόρατους
Kατάφερε να ξεχωρίσει
και να κερδίσει πάνω
από 60 βραβεία στην
παρουσίασή του στην
E3, ενώ συνέχισε με
παρόμοιες επιδόσεις
στην Gamescom και στο
Tokyo Game Show.
Κάτσε να το συζητήσουμε, αδερφέ.
Gimme back my bullets!
71
PC Master