Page 59 - PC Master τ. 296

59
PC Master
να τραβήξουν τα βλέμματα ή να περιγράψουν καλά την ιδέα
τους, να «φτιάξουν» γενικά τον κόσμο.
3)
Δεν είχαν λάβει σοβαρά υπόψη το γεγονός
ότι πριν ξεκινήσεις την καμπάνια χρη-
ματοδότησης, θα πρέπει να έχεις
ολοκληρωμένη κατά 90% στο
μυαλό σου την ιδέα σου και το
τι μπορείς να προσφέρεις στον
κόσμο, όχι «βλέποντας και κά-
νοντας».
4)
Δεν είχαν έτοιμο fan-base
να τους περιμένει ή δεν
πήραν γνώμες τρίτων, υπε-
ρέβαλαν στο ποσό που έθε-
σαν ως στόχο.
το κλειδi της επιτυχiας
Εάν αντιστρέψετε τους παραπάνω
παράγοντες και προσθέσετε στην εξίσωση
αυτά που είπαμε για τα γούστα του κοινού που
στηρίζει τα projects του Kickstarter, έχετε μία πο-
λύ καλή ιδέα για το τι μπορεί να βοηθήσει στην επιτυχία μίας κα-
μπάνιας. Οι δημιουργοί που παρουσίασαν σωστά το υλικό τους,
που έθεσαν ρεαλιστικούς στόχους, που ήξεραν σε ποιο κοινό
απευθύνονται και ήταν προσανατολισμένοι σε μία ξεχωριστή ρε-
τρό-PC κατεύθυνση σε σχέση με τους μεγάλους developers, κατά-
φεραν να μας χαρίσουν και θα συνεχίσουν να μας χαρίζουν εξαιρε-
τικά indie, ακολουθώντας ακόμη ένα νέο δεδομένο που έχει μπει
στην gaming πραγματικότητά μας.
Ωστόσο, μία επιτυχημένη χρηματοδότηση δεν συνεπάγεται πά-
ντα και έναν τίτλο ποιότητας, όπως και ένα game από την άλλη
που δεν τα κατάφερε δεν σημαίνει πως δεν θα ήταν κάτι αξιόλογο
εντέλει. Εάν ρίξουμε μία ματιά σε projects όπως το Unemployment
Quest! (ένα παλαιού ύφους RPG με θεματολογία την... ανεργία),
μπορούμε να φανταστούμε πως υπάρχουν backers που απλώς
τους περισσεύει το παραδάκι και το μοιράζουν σε οτιδήποτε έχει
μία indie-ρετρό διάθεση. Ειδικά αν σκεφτούμε πως το συγκεκριμέ-
νο μάζεψε $ 10.486 από τα χίλια δολάρια που είχε θέσει ως στόχο,
βλέπουμε πως καμιά φορά είναι «άγνωσται αι βουλαί» των χρημα-
τοδοτών.
Αντίθετα, ένα game όπως το The Children of War: Blood and
Snow, ένα co-op fantasy Hack ‘n’ Slash RPG με πολύ προσεγμένη
παρουσίαση και ταλαντούχους δημιουργούς από πίσω, ενώ θα πε-
ρίμενε κανείς να θριαμβεύσει καθώς πληρού-
σε όλες τις προϋποθέσεις, τελικά δεν κατά-
φερε να μαζέψει ούτε το 15% των χρημάτων
που είχε ως στόχο. Πιθανολογώ πως η αποτυ-
χία του οφείλεται στο κάπως generic ύφος που
φάνηκε να έχει στο gameplay μέσω των βίντεο.
Βλέπουμε, λοιπόν, ότι δεν παύουν να υπάρχουν
και κάποιοι πιο απρόβλεπτοι παράγοντες που παί-
ζουν ρόλο στην τελική έκβαση της χρηματοδότη-
σης. Όπως και να έχει, το Kickstarter αποτελεί πλέον μία
τεράστια δεξαμενή ιδεών, που ο κάθε «πικραμένος» μπορεί
να παρουσιάσει στον κόσμο το project που έχει στο μυαλό του
και να ζητήσει τη χρηματοδότησή του. Ο κόσμος από εκεί και πέρα
μετατρέπεται στον απόλυτο κριτή της οικονομικής επιτυχίας της
εκάστοτε ιδέας και αυτός που θα υποδείξει το αν θέλει να τη δει
να υλοποιείται ή όχι και αυτό είναι τελικά το νόημα της πλατφόρ-
μας του Kickstarter. Αυτό και τα ποσοστά που παίρνει το ίδιο από
τη χρηματοδότηση!
PC
outcast HD: Έπρεπε να το παλέψουν περισσότερο οι Γάλλοι φίλοι μας.
money, it’s a gas, grab that cash with both hands and make a stash!
Σκέψου το καλά πριν το πατήσεις!
Το παιχνίδι του Έλληνα τριαντάρη.
Η επιτυχία
στο Kickstarter είναι
μία εξίσωση η οποία,
παρά τους διάφορους
άγνωστους παράγοντες που
εισέρχονται στο σύστημα,
δεν παύει να διαθέτει
πολλές και συγκεκριμένες
σταθερές.