Τουριστική Αγορά τ. 278

15 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Μ πορεί το περίφημο Γεφύρι της Άρτας να ανήκει στη σφαίρα της λαϊκής παράδο- σης, ωστόσο η επί μία τριετία εκκρεμότητα του χωροταξι- κού τουριστικού σχεδίου αποτελεί μία πραγματικότητα, τραγική σε ανεπάρκεια και ωχαδελφισμό, καθώς και ανεξήγητη για την αξία που έχει αποκτήσει πλέον ο τουρισμός στα συνολικά οικονομικά στοιχεία της χώρας. Πόσω μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία η ύπαρξη και η αξιοποίησή του θα ήταν σε θέση να δημιουργήσει τις απαιτούμενες συνθήκες για την πραγ- ματοποίηση ευάριθμων επενδύσεων ευρείας κλίμακας, που με τη σειρά τους θα αποσκοπούσαν στην προσέλκυση επισκεπτών υψηλού εισοδήματος, στην αύξηση των εσόδων και της κατά κεφα- λήν τουριστικής δαπάνης, ακόμη και στη συμβολή στην επιμήκυνση της σχετικά περιορισμένης τουριστικής περιόδου. Φυσικά, τα προαναφερθέντα ζητούμε- να απορρέουν από την ανάγκη ύπαρξης ενός φιλικού αναπτυξιακού σχεδίου, το οποίο θα δείχνει τον απαιτούμενο σεβα- σμό στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, θα μεταφέρει τα δεδομένα και τις τάσεις της αγοράς, ενώ την ίδια στιγμή θα αξιο- ποιεί επιχειρηματικές πρακτικές τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερι- κό, δίχως να… κλείνει τα μάτια και τα αυτιά σε εξειδικευμένες, συγκεκριμένες και τεκμηριωμένες προτάσεις. Η «Τουριστική Αγορά» απευθύνθηκε στον σύμβουλο-εκπρόσωπο της Ομάδας Εργασίας Χωροταξίας του ΣΕΤΕ κ. Θεό- φιλο Κυρατσούλη, ο οποίος συμμετέχει στις σχετικές διεργασίες αναφορικά με το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό. Το νέο ΕΧΠΤ οφείλει να αναδειχθεί ως αποτελεσματικό εργαλείο ανάπτυξης Ο ΣΕΤΕ δείχνει συγκρατημένα αισιόδο- ξος σχετικά με το πώς κυλά μέχρι στιγ- μής η πρώτη φάση της μελέτης για το νέο ΕΧΠΤ, την αξία του οποίου και σταθ- μίζει ως υψηλή. «Εκτιμούμε ότι είναι πολύ σημαντικό το νέο ΕΧΠΤ να αποτελέσει αντικείμενο ουσιαστικής συνεργασίας μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, καθώς επίσης και σύνθεσης των απόψεων που υπάρχουν και εκφράζονται από τους ίδιους. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως η έως τώρα συνεργασία του ΣΕΤΕ με τη μελετητική ομάδα και το Υπουργείο Περιβάλλοντος κυλά ικανοποιητικά. Την ίδια στιγμή, ευελπιστούμε ότι, μετά τη σημαντική καθυστέρηση που παρατηρήθηκε κατά την ανάθεση της σχετικής μελέτης, η υλοποίησή της θα γίνει βάσει χρονοδιαγράμματος, αν όχι με πιο ταχείς ρυθμούς!» Ουδείς αμφισβητεί –σε θεωρητικό, τουλάχιστον, επίπεδο– πως το νέο ΕΧΠΤ οφείλει να είναι λειτουργικό και αποτελεσματικό, να επιλύει αντί να δη- μιουργεί πρόσθετα προβλήματα, καθώς επίσης και να διαπνέεται από έντονα αναπτυξιακή χροιά. «Πράγματι, αποτελεί πάγιο αίτημα του ΣΕΤΕ το νέο ΕΧΠΤ να κινείται σε έντονα αναπτυξιακή τροχιά, να είναι σύγχρονο, αλλά ταυτόχρονα και απλό. Βέβαια, πρωτίστως θα πρέπει να είναι εφαρμόσιμο στην πράξη, αλλά και να επιλύει προβλήματα, συγκρούσεις και ασάφειες που σήμερα παρατηρούνται σε έκταση και καταγράφονται σε κατώτερα επίπεδα σχεδιασμού. Θα πρέπει να αποτελέσει, με άλλα λόγια, αναπτυξιακό “εργαλείο” τόσο σε επίπεδο Πολιτείας και δημόσιας διοίκησης όσο και επενδυτών αλλά και τοπικών κοινωνιών» , υπογραμμί- ζει ο εκπρόσωπος του ΣΕΤΕ. Συγκεκριμένες επιμέρους προτάσεις, με το βλέμμα στραμμένο στο αύριο Από τη στιγμή που το ΕΧΠΤ λαμβάνει μέριμνα για το σύνολο της έκτασης του κλάδου, οι εμπλεκόμενοι παράγοντες και φορείς είναι πολλοί και, κατ’ επέκταση, οι προτάσεις που προκύπτουν δεν μπορεί παρά να είναι πολυάριθμες και με ποικί- λο περιεχόμενο. Στοιχείο, το οποίο δύ- ναται να πολλαπλασιάσει τον απαιτού- μενο χρόνο και να αυξήσει τον βαθμό δυσκολίας για τη σύνθεση μιας ευρέως αποδεκτής πρότασης ΕΧΠΤ. Ο ΣΕΤΕ επι- σημαίνει ορισμένα σημεία που αφορούν σε επιμέρους θέματα, στα οποία και θα πρέπει να επιδειχτεί αυξημένος βαθμός προσοχής, προχωρώντας και σε συγκε- κριμένες προτάσεις: «Σε ό,τι αφορά τους κόμβους μεταφοράς και ειδικότερα τα αεροδρόμια, θα πρέπει να αποτελέσουν βασικό σημείο αναφοράς στον νέο σχεδιασμό. Προτείνουμε να διερευνηθεί η δυνατότητα δέσμευσης γης για μελλοντική ανάπτυξη ή/και επέκταση αεροδρομίων (και άλλων υποδομών μεταφοράς, φυσικά, όπως λ.χ. το οδικό δίκτυο) στο πλαίσιο της ανάπτυξης νέων τουριστικών προορισμών. “ Ξεχωριστή έμφαση θα πρέπει να δοθεί τόσο στη σημειακή ανάπτυξη τουριστικών εγκαταστάσεων, μέσω της ισχύουσας διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, όσο και των οργανωμένων υποδοχέων. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=