Τουριστική Αγορά τ. 278

32 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ να ξεπεραστούν τα εμπόδια που θέτει η γραφειο- κρατία στις επενδυτικές πρωτοβουλίες, θα πρέπει να δημιουργηθεί μία ενιαία αδειοδοτική αρχή σε επίπεδο υφυπουργού, ώστε, όταν υπάρχουν κα- θυστερήσεις από τη διοίκηση, η εν λόγω Αρχή να αδειοδοτεί, τουλάχιστον τις μεγάλες και τις μεσαί- ες επενδύσεις, από ένα επίπεδο και πάνω. Με εξαίρεση τα περιφερειακά αεροδρόμια, που βρίσκονται σε διαδικασία εκ βάθρων ανανέωσης και λειτουργικής αναβάθμισης, τα υπόλοιπα πνέουν τα λοίσθια σε επίπεδο λειτουργικών υποδομών. Υπάρχει κάποια πρό- βλεψη εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας για αυτά; Καταρχάς, δεν χρειάζεται να υπενθυμίσω τι έλεγαν ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ για την παρα- χώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Ξεκίνησαν με απειλές προς τους επενδυτές για ακύρωση του διαγωνισμού και της σύμβασης πα- ραχώρησης, συνέχισαν με υποσχέσεις για επανα- διαπραγμάτευση και τελικά υπέγραψαν τη σύμ- βαση και επικύρωσαν τον διαγωνισμό που εμείς είχαμε ολοκληρώσει, με σημαντική καθυστέρηση και κόστος. Και αυτό, καθώς καθυστερήσαμε να εισπράξουμε δημόσια έσοδα ύψους 1,2 δισεκα- τομμυρίων ευρώ, που ήταν και το τίμημα από τον διαγωνισμό παραχώρησης των 14 αεροδρο- μίων. Είναι δεδομένο ότι μόνο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μπορεί να δρομολογήσει τις διαδικασίες για την αξιοποίηση και αναβάθμιση και των υπόλοιπων αεροδρομίων. Τα εν λόγω αεροδρόμια, να σας θυμίσω, ότι έχουν μεταφερ- θεί στο Υπερταμείο και ανέρχονται συνολικά σε 23. Από αυτά, τα 7 είναι κερδοφόρα, τέσσερα έχουν προοπτικές ανάπτυξης, ενώ τα υπόλοιπα είναι ζημιογόνα και θα είναι δύσκολο να υπάρξει ενδιαφέρον για αυτά, αν υπάρξει προκήρυξη για τη μεμονωμένη αξιοποίησή τους. Πιστεύω ότι η καλύτερη λύση είναι η αξιοποίηση να γίνει με clusters, δηλαδή, μαζί με ένα κερδοφόρο αερο- δρόμιο ή μαζί με ένα αεροδρόμιο με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης να παραχωρείται και ένα μικρό περιφερειακό αεροδρόμιο. Εδώ και χρόνια, η χώρα μας βιώνει την απου- σία ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον τουρισμό… Η Νέα Δημοκρατία έχει ήδη διαμορφώσει το νέο Χωροταξικό για τον τουρισμό. Για εμάς αυτό συνδέεται με την ποιοτική αναβάθμιση του ελ- ληνικού τουρισμού και την έννοια της αειφορίας. Τα βασικά δομικά στοιχεία του θα είναι η αύξη- ση της αρτιότητας στις αναπτυγμένες και στις αναπτυσσόμενες περιοχές, με την ταυτόχρονη δημιουργία κινήτρων για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, σύνθετα τουριστικά καταλύματα και για τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων τουριστικών εγκαταστάσεων. Θα υπάρξει αναπροσαρμογή των συντελεστών δόμησης για την ανάπτυξη ήπιων τουριστικών εγκαταστάσεων με σεβασμό στο πε- ριβάλλον και στην έννοια της διαμόρφωσης ενός σωστά οργανωμένου χώρου. Παράλληλα, θα λά- βει χώρα η θεσμοθέτηση κανονιστικού πλαισίου για την ανάπτυξη εναλλακτικών και νέων μορφών τουρισμού με την παραχώρηση λιμενικών εγκα- ταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας, την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού και τη δημιουργία υποβρύχιων μουσείων, τη δυνατότητα χωροθέτησης γηπέδων γκολφ, την αποκατάσταση και αξιοποίηση εγκαταλειμμένων οικισμών, την ανάπτυξη τοπικών δικτύων φυσικού και πολιτιστι- κού περιβάλλοντος με έμφαση στον αγροτουρι- σμό και στον οινοτουρισμό. Η χώρα μας διακρίνεται από ένα ξενοδοχεια- κό στοκ που, σε μεγάλο ποσοστό, απαιτεί και χρήζει εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης. Λει- τουργικό και ενεργειακό. Έχετε συμπεριλάβει την εν λόγω διαμορφούμενη πραγματικότητα στους απώτερους σχεδιασμούς σας; Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, παρουσίασε συγκεκριμένη και ολοκληρωμένη πρόταση. Είναι δεδομένο ότι η χώρα έχει ένα σημαντικό κτηριακό απόθεμα σε τουριστικά καταλύματα που χρειά- ζονται εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση. Η αξιο- ποίησή του μπορεί να γίνει με το νέο Χωροταξικό, με έναν νέο αναπτυξιακό νόμο για τον τουρισμό, αλλά και με την παροχή επαρκών κινήτρων, όπως λ.χ. η αναστολή του ΦΠΑ στην οικοδομική δρα- στηριότητα για τρία χρόνια και έκπτωση φόρου ίση με το 40% της δαπάνης για την αισθητική και ενεργειακή αναβάθμιση, συντήρηση και αξιοποίη- ση των υφιστάμενων κτηρίων. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=