Τουριστική Αγορά τ. 278

33 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Την τελευταία τριετία, η χώρα μας δείχνει να έχει ευνοηθεί από τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη λεκάνη της Μεσογείου. Κατάσταση, η οποία φέτος άρχισε να αλλάζει. Πόσο έτοιμοι θεωρείτε πως είμαστε ως χώρα και βιομηχανία προκειμένου να ανταγωνιστούμε επί ίσοις όροις άλλους «παίκτες» της αγοράς; Θα σας έλεγα ότι ο ελληνικός τουρισμός, όλα αυτά τα χρόνια της υποχώρησης του τουρισμού στην Τουρκία αλλά και στην Αίγυπτο, ευνοήθηκε μεν, αλλά όχι στον βαθμό που θα έπρεπε. Τη μερί- δα του λέοντος απέσπασε η Ισπανία. Από το 2018, είναι ήδη ορατή η ανάκαμψη της Τουρκίας, που έχει ένα πολύ φθηνό τουριστικό πακέτο, ενώ ταυτόχρονα ευνοείται και από την πτώση στην τιμή της λίρας. Η δική μας απάντη- ση πρέπει να είναι η επένδυση στην ποιότητα, η προσέλκυση επισκεπτών υψηλού εισοδήματος μέσα από τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, καθώς επίσης και η μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων που πλήττουν την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού μας. Όλα αυτά, όμως, προϋποθέτουν μία νέα κυβέρνηση, που θα βγάλει τον τουρισμό από τον αυτόματο πιλότο! Τα τελευταία χρόνια εντείνεται η συζήτηση αναφορικά με έννοιες, όπως λ.χ. ο γαστρονο- μικός τουρισμός, ο αγροτουρισμός, η σύνδεση του τουρισμού μας με τα προϊόντα του πρω- τογενούς τομέα κ.ά. Παρ’ όλα αυτά, και ενώ σε θεωρητικό –τουλάχιστον– επίπεδο δείχνουν να πληρούνται οι αρχικές προϋποθέσεις, στην πράξη έχουν λάβει χώρα κάποιες κινήσεις ή βήματα; Δυστυχώς, δεν έχουμε καταφέρει ως χώρα να συνδέσουμε τον πρωτογενή τομέα με τον τουρι- σμό γιατί πολύ απλά δεν υπήρχε σχεδιασμός, αλλά μόνο ευχολόγια... Η Νέα Δημοκρατία έχει διαμορ- φώσει προγραμματικές προτάσεις που στοχεύουν στη σύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, τα προϊόντα του πρωτογενούς τομέα, την ελληνι- κή ύπαιθρο, καθώς επίσης και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις. Υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που θα γίνουν, όπως η δημιουργία περιφερειακών κέντρων τοπικής γαστρονομίας σε κάθε περιφέ- ρεια με τη συνεργασία της αυτοδιοίκησης και του ιδιωτικού τομέα. Μέσα από αυτά θα προβάλλεται η τοπική γαστρονομία, θα δημιουργούνται το- πικά σύμφωνα ποιότητας και θα πιστοποιούνται οι πάροχοι. Την ίδια στιγμή, θα υπάρξει ένταξη της γαστρονομίας στον χάρτη της τουριστικής εκπαίδευσης. Κάτι που συνεπάγεται την ίδρυση Σχολής Γαστρονομίας υψηλού επιπέδου, ενώ θα υλοποιήσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη και προβολή τουριστικών γαστρονο- μικών προϊόντων σε κάθε προορισμό! Σημαντικό ρόλο θα παίξουν και τα κίνητρα για τη δημιουργία επιχειρηματικών clusters και συνεργασιών ανά- μεσα σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού (λ.χ. ξενοδοχεία και εστιατόρια) και σε ομάδες παραγωγών. Τέλος, θα δημιουργήσουμε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, για να ενισχυθεί η δημιουργία αγροτουριστικών επιχει- ρήσεων, οι οποίες θα αντιμετωπίζονται ως start-up επιχειρήσεις, και τουριστικών καταλυμάτων σε οι- νοτουριστικές ή αγροτουριστικές επιχειρήσεις. Κορυφαίοι παράγοντες της αγοράς της κρου- αζιέρας θεωρούν πως ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεται στη χώρα μας είναι άκρως ερασιτεχνικός, δίχως κάποιο ξεκάθαρο πλάνο αξιοποίησης και ταυτόχρονα «δόμησης» μίας ολοκληρωμένης πολιτικής που θα αναζητήσει, θα υποδεχτεί και θα προσελκύσει το προϊόν που ονομάζεται «κρουαζιέρα» ως ένα πρόσθε- το revenue stream. Συμφωνείτε; Η κρουαζιέρα το 2017, αλλά και το 2018, βρί- σκεται σε ελεύθερη πτώση εξαιτίας της ανυπαρ- ξίας μίας ολοκληρωμένης πολιτικής στήριξης της “ Ο τουρισμός υγείας συνδέεται αναντίρρητα με την επένδυση στην ποιότητα, την πρόταξη των ποιοτικών στοιχείων στον τουρισμό, με την αύξηση των εσόδων, τη δημιουργία ενός νέου και ανταγωνιστικού τουριστικού προϊόντος, αλλά και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=