Τουριστική Αγορά τ. 278

34 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ κρουαζιέρας. Και αυτό, καθώς δεν είμαστε, ως χώρα, ανταγωνιστικοί σε ό,τι αφορά το κόστος, αλλά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε λιμάνια και αεροδρόμια. Δίχως άλλο, οι λιμενικές υπο- δομές, αλλά και οι αντίστοιχες στα αεροδρόμια, χρήζουν άμεσης βελτίωσης. Σήμερα, δεν έχουν απλοποιηθεί οι διαδικασίες άφιξης και απόπλου ενός πλοίου, ενώ δεν υπάρχει ουσιαστική πολιτι- κή προβολής και προώθησης της κρουαζιέρας. Στον Τομέα Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, κάναμε ουσιαστική και σοβαρή δουλειά για τη διαμόρφωση μίας νέας εθνικής πολιτικής για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Στόχος μας είναι να μετατραπεί η Ελλάδα σε hub της Ανατολικής Με- σογείου με 6 μεγάλα λιμάνια home ports, 5.000 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων (με ένα μεγάλο μέρος να αποτελείται από κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς), 500.000 επιβάτες μέσω homeporting, 6.500.000 επιβάτες transit και έσοδα της τάξης των 800 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτά προϋποθέτουν την ανάπτυξη υποδομών στα λιμάνια, για να μπορούν να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς. Η ανάπτυξη αυτών των υποδομών μπορεί να γίνει από τις εταιρείες κρουαζιέρας με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης από το ελληνικό δημό- σιο. Ταυτόχρονα, απαιτείται σαφής βελτίωση του δικτύου των αερομεταφορών στη χώρα μας, ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση και αναβάθμιση του επιπέδου υπηρεσιών τελωνείων, λιμενικού και αστυνομίας, για να εξυπηρετούνται άμεσα, γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία οι επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων. Ένα ακόμη βήμα αφορά στην άρση των αντικινήτρων για την κρουαζιέρα, με την ταυτόχρονη ανάληψη πρωτοβουλίας για ένα νέο ενδοκοινοτικό πλαίσιο φορολόγησης αναφο- ρικά με την κρουαζιέρα. Σήμερα, δεν μπορεί να λάβει χώρα κυκλικό ταξίδι κρουαζιέρας με δικαί- ωμα transit, με αποτέλεσμα πολλές κρουαζιέρες πλέον να γίνονται ενδοκοινοτικά κάτι που σημαίνει πρόσθετη και αυξημένη φορολόγηση, αλλά και μείωση της ανταγωνιστικότητας της κρουαζιέρας. Εξυπακούεται πως θα πρέπει να αναπτύξουμε και- νούργια τουριστικά προϊόντα που θα συνδέονται με την κρουαζιέρα, όπως λ.χ. το «Cruise & Stay», συνδυασμός ενός πακέτου κρουαζιέρας και δια- μονής, αλλά και το «Short Cruising», η δυνατότητα, δηλαδή, μίας σύντομης κρουαζιέρας με αφετηρία ελληνικά λιμάνια, η οποία θα έπεται της μεγάλης κρουαζιέρας. Ο τουρισμός υγείας μπορεί να αποτελέσει αξιόπιστο όσο και ικανοποιητικό σε επίπεδο μεγέθους άξονα τουριστικής ανάπτυξης; Ο τουρισμός υγείας συνδέεται αναντίρρητα με την επένδυση στην ποιότητα, την πρόταξη των ποιοτικών στοιχείων στον τουρισμό, με την αύξηση των εσόδων, τη δημιουργία ενός νέου και ανταγωνιστικού τουριστικού προϊόντος, αλλά και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η συγκεκριμένη μορφή τουρισμού αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες, με ετήσιο ρυθμό της τάξης του 17 με 20%. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα από τον τουρισμό υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο ξεπερνούν ετησίως τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια και τους 30 εκατομμύρια επισκέπτες! Η δική μας προγραμματική πρόταση για τον του- ρισμό υγείας στηρίζεται σε πέντε άξονες: Στη θεσμοθέτηση, επικαιροποίηση και ενεργοποίηση του πλαισίου για την πιστοποίηση των παρόχων που θα δραστηριοποιηθούν στον τομέα του τουρισμού υγείας, σύμφωνα με τα standards που θέτουν διεθνείς οργανισμοί. Στη συνέχεια, θα πρέ- πει να διαμορφωθούν αναπτυξιακά κίνητρα για επενδύσεις στον εν λόγω τομέα, που θα συνδέει τις ενισχύσεις με τη βιωσιμότητα, το εύρος της επένδυσης αλλά και τον αριθμό των θέσεων εργα- σίας που αυτή δημιουργεί μαζί με φορολογικά κί- νητρα. Σημαντικό ρόλο θα παίξει και η δημιουργία clusters συνεργατικών σχηματισμών ανάμεσα σε νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα και ξενοδοχεία, αλλά και σε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Μέσα από αυτά, θα προκύπτει η διαμόρφωση του- ριστικών πακέτων και συνεργασιών ανάμεσα σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαμονής, της εστίασης αλλά και των υπηρε- σιών υγείας. Ο τέταρτος άξονας σχετίζεται με τη δημιουργία υπηρεσιών και υποδομών που θα έχουν υψηλή προστιθέμενη αξία, όπως π.χ. η συ- νεργασία ξενοδοχείων με κέντρα αιμοκάθαρσης και η δημιουργία κέντρων αποκατάστασης με υποδομές φιλοξενίας. Τέλος, θα πρέπει να υπάρξει στόχευση σε συγκεκριμένες αγορές για την ανά- πτυξη του τουρισμού υγείας, όπως είναι οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Κίνα, η Γερμανία, οι σκανδιναβικές χώρες, αλλά και χώρες της Μέσης Ανατολής. • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=