Τουριστική Αγορά τ. 278

62 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ενώ μόλις τον Αύγουστο τέθηκε σε λειτουργία το Μη- τρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής. Ωστόσο, κρίνουμε πως ο έλεγχος εφαρμογής του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου καθίσταται τουλάχιστον προβληματικός. Βλέπετε, σύμφωνα με τη ρύθμι- ση της ΠΟΛ 1170, η οποία τροποποίησε την ΠΟΛ 1187/2017 οι “Δηλώσεις Βραχυχρόνιας Διαμονής” υποβάλλονται μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα από την ημέρα αναχώρησης του μισθωτή από το οριζό- μενο ως “Ακίνητο”. Ο έλεγχος τήρησης της ανωτέρω υποχρέωσης προϋποθέτει πως έχει ήδη καθοριστεί ο τρόπος με τον οποίο θα λαμβάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου τις απαραίτητες πληροφορίες από τις πλατφόρμες βραχυχρόνιας εκμίσθωσης ακινήτων προκειμένου να πραγμα- τοποιήσουν τις σχετικές διασταυρώσεις. Εξ όσων, όμως, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, μέχρι σή- μερα δεν έχει δημοσιευτεί η προβλεπόμενη από την παράγραφο 9 του άρθρου 84 του Ν.4472/2017 κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Τουρισμού και του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με την οποία ορίζονται οι όροι συνεργασίας του ελληνικού δημοσίου με την εκάστοτε ψηφιακή πλατφόρμα. »Επιπροσθέτως, δεν έχει εκδοθεί ακόμη η προ- βλεπόμενη από τον νόμο κοινή υπουργική απόφα- ση με την οποία θα καθορίζονται γεωγραφικές πε- ριοχές, όπου θα ισχύουν περιορισμοί στη διάθεση ακινήτων για βραχυχρόνια μίσθωση. Τέτοιος λ.χ. μπορεί να είναι ο περιορισμός της συνολικής διάρ- κειας της μίσθωσης ανά έτος σε 60 ή 90 ημέρες». Ο κ. Τάσιος θεωρεί πως η έκδοση των ανωτέρω υπουργικών αποφάσεων αποτελεί προϋπόθεση για την εφαρμογή του ισχύοντος θεσμικού πλαι- σίου, με τον ταυτόχρονο περιορισμό του αθέμι- του ανταγωνισμού τον οποίο και υφίστανται οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις από την ανωτέρω δραστηριότητα. Ξεκάθαρος ο τρόπος μέτρησης της επιτυχίας μίας σεζόν Τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει ένας έντονος διάλογος σε ό,τι αφορά το πώς «μετράται» και με τη χρήση ποιων κριτηρίων χαρακτηρίζεται πετυ- χημένη μία τουριστική σεζόν. Η επίσημη έκφανση της Πολιτείας δείχνει σταθε- ρά προσκολλημένη στην προβολή του συνολικού αριθμού των τουριστών που επισκέφτηκαν τη χώρα μας. Από την πλευρά τους, οι οργανωμένοι φορείς και οι επιχειρηματίες του κλάδου δίνουν έμφαση στο οικονομικό αποτύπωμα του πλήθους των επισκεπτών. Μάλιστα, υποστηρίζουν πως το τελευταίο χα- ρακτηριστικό από μόνο του αποτελεί έναν αριθμό κενού περιεχομένου και τίποτε άλλο! Όπως επι- σημαίνει ο κ. Τάσιος: «Όραμά μας είναι οι αφίξεις να μπορούν να έχουν… έκφραση και να καταλήγουν στη δημιουργία ενός πραγματικού εισοδήματος για το σύνολο των κατοίκων της χώρας. Κάτι που προϋ- ποθέτει άμεσα, ακόμη και… χθες εν τη υπερβολή, να δούμε ποιες περιοχές μπορούν πράγματι και επί της ουσίας να έχουν και να υποστηρίξουν τουρισμό 365 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=