Τουριστική Αγορά τ. 278

70 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ forward thinking την προσέγγιση ή τη λογική του “all time classic”, η οποία αναφέρεται και αφορά στο παρελθόν, ενώ την ίδια στιγμή κάθε άλλο παρά προσφέρει ελπίδα, αισιοδοξία, ανάπτυξη, φρεσκάδα και προοπτική… Αντιθέτως, προερχόμαστε από ένα ένδοξο παρελθόν, βιώνουμε ένα “ζωντανό” και απόλυτα σύγχρονο παρόν και ατενίζουμε ένα φιλόδοξο και ευεπίφορο μέλλον! Άρα, είμαστε ένα συνεκτικό “παρελθόν-παρόν και μέλλον” με έντονη δυναμική αποτύ- πωση. Εκτιμώ, δε, πως υπάρχει σημαντικά μεγάλος χώρος για θετική ανάπτυξη σε ό,τι αφορά το τουριστικό μας προϊόν. Πόσω μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία στη χώρα μας ενυπάρχουν και κυριαρχούν δύο ακραίας λογικής κατηγορίες: Από τη μία, υπάρχει το ultra-luxurious παράδειγμα προσφοράς της Μυκόνου, που κινείται στο απώτατο υψηλό σημείο του τουρισμού από κάθε άποψη, και από την άλλη υπάρχει έντονη η παρουσία ιδιαίτερα “φτωχών” και κακής ποιότητας υπηρεσιών, αμφιβόλου ποιότητας προϊόντων, συχνά υπερτιμο- λογημένων, μίας ομογενοποίησης όπου υπάρχει παντελής απουσία αγάπης και φροντίδας, τοπικών γεύσεων και αρωμά- των και εν γένει διάθεσης διαφοροποίησης που θα οδηγήσει στον προσπορισμό κερ- δών. Τι μας λείπει; Οι προτάσεις και τα πα- ραδείγματα που θα καλύψουν το τεράστιο ενδιάμεσο κενό! Ενδεχομένως, η λύση να βρίσκεται στη δημιουργία μίας “φρέσκιας” πρότασης που θα προκύψει από μία αντι- μεταθετική πορεία των δύο άκρων, ώστε το πολύ υψηλό να κατέλθει στο πλαίσιο της λογικής και το εξαιρετικά χαμηλό να ανέλ- θει, προκειμένου να... συναντηθούν κάπου στο ενδιάμεσο, απαρτίζοντας ένα ευρύ φάσμα από προϊόντα, λύσεις και παροχές περί του τουρισμού». Η ανάδυση του cool της Αθήνας Καθώς ο κ. Οικονομίδης έχει φροντίσει να κάνει πράξη το (ελαφρώς αλλαγμένο) «live local, work global», ζώντας στην Ελλάδα απ’ όπου και εργάζεται για λογα- ριασμό κορυφαίων brands σε παγκόσμιο στερέωμα, έχει διαπιστώσει σημαντικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τη μορφή και την όψη της πρωτεύουσας από την έναρξη της οικονομικής κρίσης και εντεύθεν. «Πλέον, η Αθήνα έχει μεταβληθεί σε έναν stand-alone city προορισμό, αποτινάσσο- ντας από επάνω της τη…ρετσινιά και τον χαρακτηρισμό της ενδιάμεσης στάσης με τη λογική της μετεπιβίβασης απλώς και μόνο για τα μέσα που θα τους μετέφεραν στη νησιωτική χώρα και την οποία τη συ- νόδευε για πολλά χρόνια! Σήμερα, η πόλη θεωρείται από πολλούς ως ένα ανερχόμενο place-to-visit, με πληθώρα προτάσεων σε επίπεδο διαμονής, γεύσης, κουλτούρας, διασκέδασης, ψυχαγωγίας, street art κ.ο.κ. Τα δε μεγέθη δείχνουν να επιβραβεύουν την Αθήνα! Ξέρετε, οι κάτοικοι της πόλης και δη οι νεότερης γενιάς βαρέθηκαν να κάθονται και να αναμένουν, οπότε απο- φάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, αντιδρώντας και κάνοντας κάτι γι’ αυτήν! Εξάλλου, οι επιλογές που είχαν μπροστά τους ήταν συγκεκριμένες και με εμφανή δυναμική: Να εξακολουθήσουν να παραμένουν αδρανείς, να απογοητευτούν και να δείχνουν αδιάφοροι για ό,τι συμβαί- νει γύρω τους και, τέλος, να αποφασίσουν πως “ως εδώ ήταν, πρέπει να κάνουμε κά- τι!”. Και είμαι ευτυχής που αρκετοί επέλεξαν το τελευταίο και σήμερα βλέπουν τους πρώτους καρπούς της δραστηριοποίησής τους. Γιατί είναι ξεκάθαρο πως οι δύο άλλοι δρόμοι που ορθώνονταν μπροστά τους θα είχαν καταστροφικά αποτελέσματα…» Τι είναι το Mindspark Το Μindspark αποτελεί μία πρωτοβου- λία με θέμα την επιχειρηματικότητα, το μάρκετινγκ, την καινοτόμο σκέψη και τη δημιουργικότητα. Απώτερος στόχος του είναι να ενεργοποιήσει το εγκλωβισμένο δυναμικό των Ελλήνων επιχειρηματιών, ώστε να γίνει πραγματικότητα η αλλαγή του τρόπου σκέψης (mindset), παρέχο- ντας τα κατάλληλα ερεθίσματα. Προς αυτή την κατεύθυνση παρέχει έκθεση σε νέες ιδέες, αλλά και εφαρμοσμένες πρακτικές από σημαντικές προσωπικό- τητες του παγκόσμιου επιχειρηματικού περιβάλλοντος (Global Thought Leaders, Gurus & Top Achievers). • “ Σε επίπεδο branding του τουριστικού μας πακέτου, ακολουθείται μία ξεπερασμένη λογική, τύπου «all time classic»! Κι αυτό περιορίζει αισθητά το τι είναι η χώρα μας σήμερα και τι μπορεί να προσφέρει απλόχερα στον τουρίστα. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=