Τουριστική Αγορά τ. 278

69 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Α ρκετοί εκτιμούν πως η αξία ενός πετυχημένου brand εξα- ντλείται στο όνομα, στο λογότυ- πο ή ακόμη και στην αισθητική προσέγγιση που επιχειρεί. Έχοντας χιλιάδες… χιλιόμετρα εμπειρίας επί του θέματος, ο κ. Οικονομίδης θεωρεί πως η σημασία του brand βρίσκεται σε αυτό που εκπροσωπεί ως κουλτούρα και ως αξία. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Ουσιαστικά, brand είναι τι εκπέμπεις ως κουλτούρα και, εν συνεχεία, το εκφράζεις με ποικίλους τρόπους! Τα πάντα ξεκινούν από κάτι το μοναδικό, ωστόσο στην έκτα- σή του πρέπει να είναι σε θέση να παρέχει ένα σύνολο από διαφορετικά πράγματα». Έφτασε η ώρα για την Ελλάδα v.2.0! Καθώς θεωρείται ένας από τους leading brand strategists σε διεθνές επί- πεδο, αποτελεί και τον πλέον αρμόδιο να αναφερθεί στο brand… «Ελλάδα»! «Δεν θεωρώ πως η χώρα μας έχει κάποιο πρόβλημα σε επίπεδο branding, κάτι που αποδεικνύεται και από τα μεγέθη του του- ρισμού που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, αλλά και της άμεσης σύνδεσης που υπάρ- χει στο μυαλό της διεθνούς κοινής γνώμης μεταξύ των δύο εννοιών. Το ζήτημα και ο προβληματισμός μας γεννάται και έγκειται σε εμάς, στους ίδιους τους Έλληνες! Δεί- χνουμε να έχουμε απολέσει τη σωστή κα- τεύθυνση, ενώ παράλληλα δεν επενδύουμε στα υφιστάμενα πλεονεκτήματά μας. Σαν να προσπαθούμε να απεκδυθούμε πλήρως την ταυτότητά μας, επιχειρώντας να απο- τελέσουμε κάτι εντελώς διαφορετικό απ’ αυτό που είμαστε! Προσπαθούμε να αρνη- θούμε το παρελθόν μας, ενόσω βιώνουμε το παρόν και θέλουμε να προχωρήσουμε με άλματα στο μέλλον. Αυτή η αλληλουχία είναι αδύνατον να επιτευχθεί έχοντας “σπα- σμένους” τους κρίκους που ενώνουν την ιστορία και την πορεία της ύπαρξής μας ως έθνος και ως λαό. Πρόκειται για μία δι- αρκή συνέχεια, που ενώνει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον! Παράλληλα, ενώ διαθέτουμε μία σειρά από πεδία δράσης στα οποία έχουμε όλα τα φόντα να πρω- ταγωνιστήσουμε στο διεθνές στερέωμα, εντούτοις μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να τα εκμεταλλευόμαστε. Τέτοια, για παράδειγ- μα, θεωρούνται οι τομείς της γαστρονομί- ας και της γεύσης εν γένει. Αλήθεια, πόσο έχουμε εξελίξει και εκμεταλλευτεί, λ.χ., τη μεσογειακή διατροφή, η οποία εν προκει- μένω έχει…κατακτήσει τεράστιες αγορές της σημασίας, π.χ., των ΗΠΑ; Πολύ φο- βούμαι πως διόλου! Ως χώρα και κοινωνία έχουμε ανάγκη να κάνουμε μία πλήρη και ουσιαστική επανεκκίνηση, ένα δημιουργι- κό reboot προκειμένου να εισέλθουμε στην Ελλάδα v.2.0 εποχή! Άρα, οφείλουμε να εφαρμόσουμε το Rebranding Greeks, πλα- σάροντας και “πουλώντας” από νέο σημείο εκκίνησης τον ίδιο μας τον εαυτό!» Όσο για την εξήγηση που δίνει ο κ. Οικονομίδης σχετικά με το δημιουργικό έλλειμμα που παρατηρεί σε επίπεδο μετεξέλιξης ιδεών σε προϊόντα και υπη- ρεσίες με το βλέμμα στραμμένο και στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι, έγκειται σε δύο λέξεις: «Δεν γίνεται! Δυστυχώς, γε- νιές επί γενεών έχουν γαλουχηθεί και έχουν υιοθετήσει αυτή την εύκολη, απαξιωτική, στα όρια της παραίτησης λογική. Γύρω μας η ζωή, η επιστήμη, τα έθνη και οι άνθρωποι κινούνται με ταχύτητες…φωτονίου, οπότε έφτασε η στιγμή όλοι μας να αφήσουμε στην άκρη αρνητισμούς, παρωχημένες νοοτροπίες και ξεπερασμένες πρακτικές, παίρνοντας την τύχη στα χέρια μας και πιστεύοντας στον εαυτό μας, στις δυνάμεις μας, στο μυαλό μας, αποδεικνύοντας πως ασφαλώς και γίνεται!» Απαιτείται νέα πνοή στο branding του ελληνικού τουρισμού Όταν η κουβέντα περιστρέφεται γύ- ρω από τον τουρισμό και τις αρετές της χώρας μας, γίνεται αμέσως αντιληπτό το πάθος, η αγάπη και η θέρμη με την οποία την αντιμετωπίζει ο κ. Οικονομίδης: «Η Ελλάδα αποτελεί ένα από τα μέρη που θέλουν όλοι οι κάτοικοι της Γης να είναι σε θέση να επισκεφτούν έστω μία φορά στη ζωή τους, καθώς συμπεριλαμβάνει πληθώ- ρα από παροχές και ανταγωνιστικά πλεο- νεκτήματα που δύσκολα συναντώνται σε άλλες χώρες. Από την πολυνησία, τις ακτές, τις θάλασσες, τον ήλιο και την ιστορία μέ- χρι τη γαστρονομία, τις αρχαιότητες, την πολυτέλεια, την ξεκούραση και την ανεμε- λιά! Σε επίπεδο branding του τουριστικού μας πακέτου, θεωρώ πως ακολουθείται μία ξεπερασμένη λογική, τύπου “all time classic”! Κι αυτό περιορίζει αισθητά το τι είναι η χώρα μας σήμερα και τι μπορεί να προσφέρει απλόχερα στον τουρίστα. Γιατί σήμερα δεν είμαστε ούτε λειτουργούμε με “ Ως χώρα και κοινωνία έχουμε ανάγκη να κάνουμε μία πλήρη και ουσιαστική επανεκκίνηση, ένα δημιουργικό reboot προκειμένου να εισέλθουμε στην Ελλάδα v.2.0 εποχή! Άρα, οφείλουμε να εφαρμόσουμε το Rebranding Greeks, πλασάροντας και «πουλώντας» από νέο σημείο εκκίνησης τον ίδιο μας τον εαυτό! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=