Τουριστική Αγορά τ. 281

83 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ σελκύοντας μεγάλη κι αρνητική δημο- σιότητα. Ένας πραγματικός εφιάλτης για κάθε διοίκηση, ο οποίος, δίχως κα- τάλληλες κινήσεις κι αποτελεσματικούς χειρισμούς, μπορεί να εξελιχθεί σε μια κατάσταση… δίχως επιστροφή! 30.968 αεροσκάφη, 39,8 εκατομμύρια πτήσεις, 4,5 δισεκατομμύρια επιβάτες! Η παγκόσμια αεροπορική κίνηση – τόσο σε επίπεδο μεταφοράς επιβατών όσο και πραγματοποίησης πτήσεων– σε ολοένα και περισσότερα αεροδρόμια αυξάνεται γεωμετρικά. Οι αρμόδιοι αναζητούν άμεσες, λειτουργικές, ανε- παίσθητες και πρωτίστως αποτελε- σματικές μεθόδους περιορισμού των ιδιαίτερα αντιπαραγωγικών ουρών, στις οποίες και ταλαιπωρείται αναρίθμητος αριθμός επιβατών σε καθημερινή βάση! Μιας και ο λόγος για τα μεγέθη –και δη τα αυξημένα– της διττής κίνησης στα αεροδρόμια, οι αριθμοί είναι απο- καλυπτικοί όσο και… τρομακτικοί. Σύμφωνα με στοιχεία του International Air Transport Association (IATA), πέρυ- σι μετακινήθηκαν αεροπορικώς περί τους 4,3 δισεκατομμύρια επιβάτες σε διεθνές επίπεδο! Μάλιστα, η επιβατική κίνηση στους αιθέρες αυξήθηκε κατά 6,3% σε σχέση με το αμέσως προηγού- μενο έτος. Φέτος ο παγκόσμιος στόλος αεροσκαφών αναμένεται να ανέλθει στα 30.968 αεροπλάνα (εν συγκρίσει με 29.754 το 2018), τα οποία θα πραγματο- ποιήσουν 39,8 εκατομμύρια πτήσεις, σε σχέση με τις 38,1 εκατομμύρια πέρυσι, έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρουν ταυτόχρονα περί τους 4,8 εκατομμύρια επιβάτες (σε σχέση με 4,5 εκατομμύρια το 2018). Όσο για το μέσο ποσοστό της πληρότητάς τους σε επίπεδο επιβατών, αυτό διαμορφώνεται σε 82,1% έναντι 81,9% του αμέσως προηγούμενου έτους. Την ίδια στιγμή, η ΙΑΤΑ εκτιμά πως τουλάχιστον το 1% του παγκόσμι- ου ΑΕΠ θα δαπανηθεί σε αεροπορικές μεταφορές το 2019, ποσοστό που… μεταφράζεται σε κάτι παραπάνω από 919 δισεκατομμύρια δολάρια! Το ακό- μη πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως προβλέπεται μέση ετήσια ανάπτυξη της τάξεως του 3,5% των αεροπορικών ταξιδιών σε παγκόσμιο επίπεδο κατά την προσεχή εικοσαετία. Αποτέλεσμα; Μέχρι το 2037 το πλήθος των επιβατών θα έχει διπλασιαστεί! Έπειτα από την πιθανή… παραζάλη που δύναται να προκαλέσει η απαρίθ- μηση και μόνο των προαναφερθέντων μεγεθών, γίνεται αντιληπτό πως τα αεροδρόμια καλούνται να αντιμετω- πίσουν προσεχώς ακόμη μεγαλύτερα μεγέθη και πολλαπλάσιες απαιτήσεις, με τις προκλήσεις σε επίπεδο πελατο- κεντρικής εξυπηρέτησης να ξεφεύγουν από κάθε προηγούμενο. Άρα, μήπως κάθε… στραβοπάτημα είναι καθοριστι- κό για τη συνέχιση της ομαλής πορείας της λειτουργίας τους. Οι ουρές και οι χρονικές καθυστερήσεις πλήγμα στη φήμη του αεροδρομίου! Σε αυτό το πλαίσιο, η δραστική αντι- μετώπιση των ουρών που σχηματίζουν οι επιβάτες σε κάθε γκισέ, σημείο πα- ραλαβής αποσκευών κι ελέγχου βίζας ή διαβατηρίων θεωρείται ως εκ των ων ουκ άνευ, σε μια συνολικότερη προσπά- θεια βελτίωσης της εμπειρίας που απο- λαμβάνουν οι ταξιδιώτες. Παράλληλα, οι χρονικές καθυστερήσεις επηρεάζουν καταλυτικά τη φήμη ενός αεροδρομίου στη σύγχρονη social εποχή. Κατά τη διάρκεια των περασμένων μηνών, σε ουκ ολίγα αεροδρόμια πα- γκοσμίως, με έμφαση, ωστόσο, στην Ευρώπη και δη τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία, οι επιβάτες βίωσαν πρωτό- γνωρες καθυστερήσεις κι ατελείωτες ου- ρές. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που διενήργησε η εταιρεία Which?, περίπου 1,3 εκατομμύρια επιβάτες που πέταξαν προς ή από τα βρετανικά αεροδρόμια αντιμετώπισαν καθυστερήσεις, του- λάχιστον 3 ωρών, για το δωδεκάμηνο Ιουνίου 2017 – Ιουνίου 2018. Κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 3.500 επιβάτες σε καθημερινή βάση! Μέγεθος το οποίο, δίχως άλλο, καταδεικνύει περίτρανα τον βαθμό ρίσκου πρόκλησης ζημιάς στη φήμη και την εμπορικότητα των αερο- δρομίων που αποτυχαίνουν στο σχε- διασμό και την υιοθέτηση μιας σαφώς αναλυτικότερης προσέγγισης για τον προγραμματισμό της χωρητικότητάς τους, καθώς και στην εφαρμογή ξεκάθα- ρων πρωτόκολλων διαχείρισης έργου. Βέβαια, η αύξηση της συχνότητας και της διαθεσιμότητας των low–cost πτήσε- ων έχει οδηγήσει σε εμφανή ενίσχυση και πολλαπλασιασμό του όγκου των επιβατών που βρίσκονται στα terminals των αερο- δρομίων. Αποτέλεσμα; Τα αεροδρόμια να αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα κορε- σμού, πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με ό,τι βίωναν μέχρι πρότινος, αδυνατώντας –σε πάμπολλες περιπτώσεις– να εφαρμόζουν αποτελεσματικές μεθόδους διαχείρισης. Προστατέψτε τα οφέλη των εμπορικών επιχειρήσεων! Γι’ αυτό κι απαιτούνται άμεσες και ριζικές αλλαγές σε ό,τι αφορά το λει- τουργικό αλλά και το πληροφοριακό σκέλος της υποδομής, πριν τα πράγ- ματα φτάσουν στο απροχώρητο και τα προβλήματα λάβουν διαστάσεις… χιονοστιβάδας! “ Η καθιέρωση ενός απόλυτα εξειδικευ­ μένου Project Manage­ ment Office (PMO) μπορεί να προσθέσει πραγματική αξία, παρέχοντας ευρεία οπτική στη σειρά των project που έχουν προγραμματιστεί για το κοντινό μέλλον. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=