Τουριστική Αγορά τ. 282

29 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ο ι επαγγελματίες του τουρι- στικού κλάδου, και δη στον τομέα της ξενοδοχίας, ανε- ξαρτήτως μορφής, μεγέθους και τύπου, καλούνται σε καθη- μερινή βάση να αντιμετωπίσουν άμεσα κι αποτελεσματικά μια ευρεία γκάμα από ζητήματα, προβλήματα, απαιτήσεις, αιτήματα, προκλήσεις κ.ο.κ. Ζητήματα για τα οποία καλούνται να καταβάλλουν τον ανάλογο κόπο, χρόνο και σκέψη, να ζυγίσουν τα δεδομένα, να εξετάσουν πιθανές επιπτώσεις κι εμπλοκές και -εν- δεχομένως- να στρέψουν την προσοχή και τις δυνάμεις τους μακριά από τον πυρήνα του άμεσου business τους. Απο- τέλεσμα; Από τη μια πλευρά να νιώθουν αβοήθητοι σε ό,τι αφορά σημαντικό μέρος της απασχόλησής τους, από την άλλη να αναζητούν τρόπους, εργαλεία, εφαρμογές και μεθόδους που να δια- σφαλίζουν τη «θωράκιση» της ομαλής εξέλιξης και λειτουργίας της επιχείρησής τους. Πολύτιμος σύμμαχός τους στη διατήρηση της ομαλής ροής άμεσων εσόδων στα ταμεία τους δεν είναι άλλος από τα συστήματα κρατήσεων. Αυτά αποτελούν ένα πραγματικό πολύ-εργαλείο που δεν μένει… κολλη- μένο στη μονοσήμαντη εκτέλεση μιας και μόνο λειτουργίας, αυτή της διαχείρι- σης των κρατήσεων σε μια ξενοδοχειακή επιχείρηση, αλλά διασφαλίζει πληθώρα δεδομένων τα οποία, με την κατάλληλη επεξεργασία κι «ανάγνωση», δύναται να αποδειχτούν πραγματικός θησαυρός για την περαιτέρω εξέλιξη των πωλήσεων. Κι αυτό, καθώς ουσιαστικά παρέχουν ποι- κίλα δεδομένα, αναφορικά με το συμπε- ριφορικό προφίλ κάθε πελάτη, δίνοντας άκρως monetizable στοιχεία, σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να υπάρξουν, και κατ’ επέκταση να αξιοποιηθούν, cross- selling ή upgradable λογικής προσφο- ρές, υπηρεσίες και προϊόντα. Συνολικότερα, τα σύγχρονα συ- στήματα κρατήσεων εστιάζουν στην εξεύρεση τρόπων αύξησης των κερδών των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ενώ την ίδια στιγμή προτάσσουν ελκυστικά προς τους επαγγελματίες της φιλοξενίας λειτουργικά χαρακτηριστικά, όπως ευ- χρηστία, ευφυΐα, απόδοση, αξιοπιστία, ταχύτητα ενεργοποίησης κι ενσωμάτω- σης διεθνών καναλιών κρατήσεων, επε- κτασιμότητα, ευελιξία κ.ά. Οι επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες ενός συστήματος κρατήσεων οφείλουν να γνωρίζουν πως, με τη δραστική εξέλι- ξη της τεχνολογίας, στη συντριπτική πλειοψηφία τους είναι cloud based, κάτι που σημαίνει πως δεν απαιτούνται διαδικασίες εγκατάστασης κι αγοράς πρόσθετου πληροφοριακού εξοπλισμού, ενώ η τιμολογιακή τους πολιτική εμπί- πτει στη λογική της χρονικής χρήσης της υπηρεσίας. Επιπροσθέτως, η cloud based λογική των εν λόγω πλατφορμών επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν και να διαχειρίζονται τις διαθέσιμες υπηρεσίες ανά πάσα στιγμή, όπου κι εάν βρίσκονται κι από πληθώρα φορητών (λ.χ. smartphone, tablet, notebook pc) ή σταθερών (desktop pc) συσκευών. Το μόνο που απαιτείται είναι η ύπαρξη σύν- δεσης στο διαδίκτυο. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αναζητήσουν εφαρμογές που συνεργά- ζονται με πληθώρα καναλιών ηλεκτρο- νικών κρατήσεων (online booking) και δη με τα πλέον διαδεδομένα όσο και γνωστά διεθνώς, ενώ εξαιρετικά χρή- σιμο είναι να επιτρέπεται να γίνεται η διαχείριση του συνόλου των κρατήσεων από οποιοδήποτε κανάλι κι αν προέρχο- νται (λ.χ. τηλέφωνο, εταιρικό site, OTAs, online πλατφόρμες κ.ο.κ.), δια μέσω ενός και μόνο περιβάλλοντος ή μιας συγκε- ντρωτικής οθόνης. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να δοθεί ο ανάλογος βαθμός προσοχής, προ- κειμένου η επιχείρηση να διαθέτει τον απόλυτο έλεγχο της πραγματικής διαθε- σιμότητας των δωματίων της, αποφεύ- γοντας το προβληματικό, όσο και κο- στοβόρο ζήτημα των διπλοκρατήσεων (overbookings).

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=