Τουριστική Αγορά τ. 282

42 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ «Καλημέρα» ρομπότ! Η χρήση των ρομπότ μοιάζει να είναι ηθικά απενοχοποιημένη και έχει στόχο την απλοποί- ηση της καθημερινότητας όσων την εφαρμόζουν. Ο κλάδος της ξενοδοχίας δεν θα μπορούσε να μην είναι από τους πρωτοπόρους στη χρήση άβαταρ ή ρομπότ για την παροχή υπηρεσιών, με σκοπό τη βελτίωση ή και τη συμπλήρωση της εμπειρίας εξυπηρέ- τησης που παρέχει στους επισκέπτες. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Η «χρη- σιμότητα» κι η «απόλαυση», όπως την αντιλαμβάνονται οι χρήστες που αλλη- λεπιδρούν με τα ρομπότ, είναι στοιχεία που ενέχουν σημαντική επίδραση στην υιοθέτησή τους, αν όχι πλήρως, του- λάχιστον κατά ένα μεγάλο μέρος, στο μέλλον. Στο σημείο αυτό χρήσιμο είναι να διευκρινιστεί το εξής: Εάν ο μόνος στόχος είναι να αυξηθεί η παραγωγικότητα των υπηρεσιών με τα ρομπότ, ο αντίκτυπος μπορεί να αποδει- χθεί πολύ αρνητικός για τις εταιρείες. Για να ανταποκριθεί η χρήση ρομπότ πραγ- ματικά στην πρόκληση της αύξησης της εμπειρίας των πελατών, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πτυχές που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα. Πόσο πι- θανό, όμως, είναι κάτι τέτοιο να πετύχει; REFORM Έχετε σκεφτεί ποτέ πώς θα ήταν εάν τα ρομπότ τοποθετούνταν σε βασικές λειτουργικές θέσεις που μέχρι πρότινος κάλυπταν άνθρωποι με σάρκα και οστά; Πριν από μερικά χρόνια, αυτή η προοπτική θα έμοιαζε σενάριο βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Πλέον, αυτή η πραγματικότητα δεν είναι τόσο μακρινή. Για την ακρίβεια βρίσκεται ήδη εδώ. Της Στέλλας Αυγουστάκη Ο ανθρώπινος παράγοντας «φθίνει» στην ξενοδοχία!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=