Τουριστική Αγορά τ. 282

44 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ είναι ότι μέρος των χρηστών εξέφρασε, πράγματι, ανησυχίες για το γεγονός ότι το ρομπότ μπορεί να αντικαταστήσει στο μέλλον τον άνθρωπο. Η ανησυχία, δηλαδή, υπάρχει κι είναι έμφυτη στους ανθρώπους. Πώς το αντιμετώπισαν τα δύο φύλα; Ανάμεσα στα δύο φύλα, οι γυναίκες έδειξαν να αντιμετωπίζουν πιο θετικά την εμπειρία αλληλεπίδρασης με το ρομπότ-θυρωρό. Αξιολόγησαν, δηλαδή, με περισσότερο θετική διάθεση το όλο πείραμα, με βάση την ευκολία χρήσης, τη χρησιμότητα, την κοινωνική παρου- σία, την αξιοπιστία, την απόκριση και τη συμπάθεια προς το ρομπότ, σε σχέση με τους άνδρες που συμμετείχαν στην ίδια έρευνα. Ενδιαφέρον έχει, ωστόσο, ότι οι γυναίκες ήταν κι εκείνες που εξέφρασαν τους περισσότερους φόβους για το πώς μπορούν να συνυπάρξουν μελλοντικά ρομπότ και άνθρωποι. Το παράδειγμα της ΤUI Nordic Η ΤUI Nordic, ήδη από τις 14 Αυγού- στου 2018, έχει στις υπηρεσίες της το ανθρωποειδές ρομπότ Pepper που έχει αναλάβει καθήκοντα «Βοηθού Ρομπότ» στις ομάδες Data Analytics και Machine Learning του οργανισμού. Ο Pepper, που έχει θέσει στις υπηρεσί- ες της η ΤUI Nordic, καθιστά την εταιρεία την πρώτη ταξιδιωτική εταιρεία στον κόσμο που χρησιμοποιεί ρομπότ με αυτό τον τρόπο στη λειτουργία της. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβου- λο της ΤUI Nordic, Alexander Huber, η αυτοματοποίηση, η τεχνητή νοημοσύνη κι η ρομποτική θα διαδραματίσουν ση- μαντικό ρόλο στο μέλλον της TUI. Δεν παρέλειψε, επίσης, να εκφράσει την ελπί- δα ότι το ρομπότ θα προκαλέσει την πε- ριέργεια και τη διάθεση συνεργασίας με όλους τους συνάδελφους του στην ΤUI Nordic. Ο Pepper 2E ανέλαβε καθήκοντα στις 14 Αυγούστου 2018 κι έχει τη βάση του στα γραφεία της TUI στη Στοκχόλμη. Η περιγραφή της θέσης εργασίας του είναι λεπτομερής και περιλαμβάνει «προ- σωπικούς» στόχους, βάσει των οποίων αξιολογείται, όπως άλλωστε κι οι υπόλοι- ποι εργαζόμενοι. Το βασικότερο καθήκον του, μάλιστα, είναι να εμπνέει τους εργαζόμενους για καινοτομίες και να βοηθά πελάτες και συναδέλφους με καθημερινές ερωτήσεις και προβλήματα. Όπως φαίνεται, λοιπόν, η χρήση ρο- μπότ για παροχή υπηρεσιών δεν είναι και τόσο μακρινό σενάριο. Μένει να δούμε εάν θα υιοθετηθεί κι από άλλους. • “ Η ΤUI Nordic από τις 14 Αυγούστου 2018 έχει στις υπηρεσίες της το ανθρωποειδές ρομπότ Pepper, που έχει αναλάβει καθήκοντα στις ομάδες Data Analytics και Machine Learning του οργανισμού. ” REFORM

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=