Τουριστική Αγορά τ. 282

9 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η αναπτυξιακή προοπτι- κή της ίδρυσης και λει- τουργίας υδατοδρομίων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και ο ρόλος της πό- λης ως κόμβο τουρισμού και εμπορίου για το σύνολο της Αττικής και του Αργο- σαρωνικού εξετάστηκε σε ημερίδα του Επαγγελμα- τικού Επιμελητηρίου Πει- ραιά. Θέμα της η «Λειτουργία Υδατοδρομίων στον Πειραιά και τον Αργοσαρωνικό & Επι- χειρηματικές Προοπτικές». Τις «Ημέρες Θάλασσας 2019» του Δήμου Πειραιά παρακο- λούθησαν περισσότεροι από 200 εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και του Αργοσαρω- νικού. Στην ημερίδα οι ομιλητές ανέπτυξαν τις τοποθετήσεις και τους προβληματισμούς τους σχετικά με την αναπτυ- ξιακή προοπτική της ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομί- ων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Στα σκαριά δίκτυο υδατοδρομίων στον Πειραιά Δυναμική αναμένεται να είναι και φέτος η παρουσία των Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ανάλυση του Ινστιτού- του του Συνδέσμου Ελλη- νικών Τουριστικών Επιχει- ρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ). Ήδη στην εκκίνηση της φετινής σαιζόν η κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα ήταν η γερμανική, διατηρώντας την πρώτη θέση. Η ιταλική αγορά βρέθηκε στη δεύτερη θέση (από την τρί- τη, τον Μάρτιο του 2018) και στην τρίτη έπεσε η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Στην τέταρτη θέση κατατάχθηκε η αμερικανική αγορά, ενώ στην πέμπτη υποχώρησε η αγορά της Γαλλίας. Στην πρώτη θέση προτίμησης της γερμανικής αγοράς βρέθηκε η Αθήνα, στη δεύτερη η Θεσσαλονίκη και στην τρίτη τα Φηρά. Στην τέ- ταρτη θέση ανέβηκε το Ηρά- κλειο και στην πέμπτη η Οία. Η πόλη της Ρόδου βρέθηκε έκτη στις προτιμήσεις των Γερμανών τουριστών, έβδομη ήταν η Μύκονος, ενώ πτωτι- κά κινήθηκαν τα Χανιά και το Φηροστεφάνι που βρέθηκαν στην όγδοη και ένατη θέση αντίστοιχα. Όσο για τη δεκά- δα, αυτή συμπληρώθηκε από το Ρέθυμνο. Σημειώνεται ότι οι Γερμανοί είναι στην πρώτη θέση επισκεπτών στη χώρα τα τελευταία χρόνια, καθώς μόνο το 2018 περίπου 4 εκατομ- μύρια Γερμανών τουριστών επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους. Η Χαλκιδική προβάλλεται ως εναλλακτικός προορι- σμός σε κρατικά κανάλια της Ιταλίας και της Γερμα- νίας τα οποία βρέθηκαν πρόσφατα στην περιοχή. Ειδικότερα, τη Χαλκιδική επι- σκέφθηκε τηλεοπτικό συνερ- γείο του δεύτερου κρατικού καναλιού ZDF, προκειμένου να κάνει τηλεοπτικά γυρί- σματα για το ταξιδιωτικό ZDF–Magazin «Volle Kanne». Σκοπός της αποστολής ήταν να παρουσιάσει και να προ- βάλλει την τοπική κουλτούρα, αναδεικνύοντας μία αυθεντι- κή και όχι τόσο διαδεδομένη πλευρά της Χαλκιδικής. Το πρόγραμμα των γυρισμάτων περιελάμβανε πλάνα από το Άγιο Όρος και την Αμμουλι- ανή. Στη συνέχεια, το συνερ- γείο επισκέφτηκε μία οικο- γενειακή αγρό-διατροφική μονάδα της Χαλκιδικής, όπου ενημερώθηκε για όλα τα προ- ϊόντα που μπορεί να παράγει ένα αμπέλι, εκτός από κρασί. Περιηγήθηκε στους βιολογι- κούς αμπελώνες, γεύτηκε πα- ραδοσιακές πίτες, δοκίμασε τσίπουρο και έμαθε πώς τυλί- γονται τα ντολμαδάκια. Οι Γερμανοί... ψηφίζουν Ελλάδα! Στη Χαλκιδική κρατικό γερμανικό κανάλι

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=